Køb af bil i tyskland.. {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger handler dette om køb af bil i tyskland/udland..
Min bror har fået kontakt med en ejer af en volvo s80 2.9 T6 gennem autoscout.. Men handlen er næsten gået i orden, dog skal det foregå gennem et andet firma, nemlig
www.autoscout-cars-vehicles.com
Først skal halvdelen af beløbet overføres, hvorefter bilen bliver sendt herop og den kan prøve køres i 10 dage. Hvis man er tilfreds skal resten af beløbet overføres.. Er man derimod ikke tilfreds refunderes pengene og ejeren betaler fragt..
Nogen der kender til denne form for handel? Er det sikkert nok..
Nogen der har nogle forslag til hvordan man ikke bliver røvrendt..
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 3.035
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Emner: 395 Svar: 3.919
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Emner: 395 Svar: 3.919
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 113
Kan det anbefales den måde handlen kommer til at foregå på?
apr 2005
Men har da også mine nervøse tanker, så villie lige hører hvad i råder os til at gøre..
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.941
apr 2005
Men det er jo bare et kæmpe dillemma..
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 584
jul 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 463
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte autoscout direkte, og sikre mig at de har det omtalte firma. Tidligere har jeg set lignende handler foreslået hvor det var mobile der skulle have en underafdeling, men mobile kendte ikke noget til det.
Har du spurgt om du kan komme til England og se bilen først?
jul 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 463
Men selve forslaget til handlen, ligner de mange fakes.
1. Bilen står et andet sted end hvor ejeren er, og ejeren vil gerne være sikker på at man er seriøs ved at man overfører noget af beløbet...bla. bla. bla. I dette tilfælde er det at flytte over til manden, andre gange er det jobs de taler om - ofte et eller andet højt embede...
2. Western Union betalinger...dette er også ganske godt brugt af svindlerne. Man kan ligeså godt smide penge ud af vinduet og håbe at der er en man kender der griber dem.
3. Svindel på tværs af grænserne, ja det er jo perfekt for kriminelle, for det danske politi kan intet gøre, og man får ikke en skid ud af at anmelde en tysker/englænder.
4. Sælger vil betale fragten....den har jeg ikke hørt fra andre end svindlere. Sælgeren skal jo virkelig være sikker på at bilen er i tiptip top stand, og at køberen virkelig ønsker denne bil.
Det var lige lidt tanker herfra...ser frem til at høre resultatet.
Køb af bil i tyskland..