VW 1200 fuldt "opgraderet" {{forumTopicSubject}}
Davs BG,
jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det er hvis man skal have indregistreret sådan en VW 1200 hvis den er ombygget på de "tekniske" punkter?
Altså følgende ting:
Skivebremser hele vejen rundt
Forbedret undervogn
Forstærket styretøj
Forstærket gearkasse
Større motor, på 160-200 hk
og hvad der ellers hører dertil.
jeg tænker på den helt gamle model, med oval bagrude, altså fra 50'erne..
Er det ikke meget let at få registreret sådan en når den er så gammel?
og kræver det overhovedet en omregistrering/ ny betaling af afgifter hvis man selv kaster sig ud i en ombygning af den skala? - eller hvis vi bare ligger på 100-130hk...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.375
Men jeg tror såmænd ikke det er det vilde man skal lemme i merafgift når den er så gammel..
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 58
for mener at have læst at når en bil er så gammel behøver man ikke rette sig efter eks. 20% effektforøgelses reglen og diverse andre regler i den retning,.
og e godkendelser og sådan noget, det er da kun hvis den er fra efter 84?
apr 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 664
Hvis du kan få vw (det vil sige smc i dk) til at godkende din ombygning, og det vil sige godkende alle punkterne ( og de godkender aldrig en gammel vw med over 100hk) så kan du måske få den synet.
Men til at starte med så har jeg en 190hk vw motor stående-Den kan du købe-Men prøv ikke at få den synet i bilen!
Har du regnet på hvad det vil koste? Bare i stumper ryger du over 100000 kr-Dertil kommer så kampen for at få det synet, og til sidst prisen for afgifen-Som godt kan blive rigtig stor, da det jo er en komplet ny bil du vil lave!
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 58
men forresten:
hvordan er det så lige du fik den Buggy synet og godkendt , Niels Erik?
apr 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 664
apr 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 664
VW 1200 fuldt "opgraderet"