{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

undgå at få klip??? men bøde i stedet. {{forumTopicSubject}}

Hej, så engang i tv, at de folk der blev fanget i fotovogne, kunne erklære at det ikke var dem der kørte, og at de havde lånt bilen til en der ikke måtte køre bilen i stedet.

Så skulle de ikke oplyse hvem der kørte, men fik til gengæld en bøde for at have lånt bilen ud til personen...

Nogle der har hørt om det, hvad bøden er og om man skal forbi retten osv.?

Mangler hjælp og info...! Nogle der ved om det passer, evt. hvor man kan se det klip igen?

på forhånd tak. Skytte...

p.s. Drop dumme kommentarer, spørger reelt, og vil gerne have seriøse svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undgå at få klip??? men bøde i stedet.
  • #1   21. apr 2009 Det kan man kun hvis man ikke kan se føreren på billedet

  • #2   21. apr 2009 lytte med her...
    synes det lyder mærkeligt..:P


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #3   21. apr 2009 Da jeg blev taget fik jeg tilsendt et billede med mit ansigt i bilen såeh.. :b

  • #5   21. apr 2009 Ja, langt de fleste gange kan man tydeligt se hvem der kører bilen. Det er en okay billedkvalitet de kommer i.

  • #6   21. apr 2009 ja det ved jeg godt... Men de billeder er altid lidt slørede, og i mit tilfælde kan man se til mine øjenbryn, toppen af hovedet er bagspejlet i vejen for...

    Men andre der kan huske det? har set udsendelsen? prøvet det selv..


  • #7   21. apr 2009 det er flot Jens H... men alle kan være uheldige, og bad om seriøse kommentarer...

  • #8   21. apr 2009 Allan B: kan være mit var et skævt tilfælde så. Billedet er i hvert fald ikke særlig godt..

  • #9   21. apr 2009 Da det er din bil skal du kunne redegøre for hvem der kører i den, da du har fået billedet er der ikke noget at gøre.

  • #11   21. apr 2009 Det koster 500 kr ikke at ville oplyse hvem der kørte bilen.... Men der har været snak om at det skulle sættes op til 5000 kr og en plet på din straffeattest!

  • #12   21. apr 2009 Rune Kirk: de kan ikke tvinge ham at oplyse hvem der evt. har ført den, ergo så får han en bøde på 500,- for ikke at ville det, men den går jo self. kun hvis man ikke kan se det er ham på billedet

  • #13   21. apr 2009 Tja, hvis de kommer ud til dig og kan se at det er dig på billedet - så bliver du runddusket.

    Tag nu bare straffen som en mand.
    Kan man lave noget dumt - kan man også tage straffen!


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #14   21. apr 2009 Du var vel ikke uheldig at køre for stærkt, men derimod uheldig at blive fanget i det smiley

    Der er et ordsprog der hedder "Det er først ulovligt når man bliver opdaget".

    Anyways, sålænge billedet er blevet sendt ud til "kunden", så er det fordi Politiet mener det er tydeligt nok til at blive brugt.
    Dvs. at du ligeså godt kan vedkende dig din fejl.


  • #15   21. apr 2009 dvs. bøde på 500 kr, og kein klip...

    nogle der ved om man skal møde op i retten osv. hvis det er..?

    nogle der ved om den er sat op..?

    Jens H, Det var et sted hvor der ikke var skiltet ordentligt, men har jeg svært ved at bevise nu hvor det er 3 uger siden...
    Mister kort + arbejde... Derfor jeg spørger.
    Engang blev jeg stoppet med 150 på landevej, erkendte da også og tog min straf... Men synes ikke det er fair her, og kom i tanke om udsendelsen... derfor jeg spørger...


  • #16   21. apr 2009 Idag er reglerne ændret.. de kan stadig ikke tvinge dig til at oplyse hvem føreren er, men så tilfalder bøden og straffen ejeren af køretøjet.

    Er der tale om at bilen har været meldt stjålet osv. kommer sagen for retten.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #17   21. apr 2009 Martin S

    Hvis det ER dig på billedet, så hjælper det ikke at nægte. Går sagen i retten, så skal de nok bevise at det er dig. Så får du bøden. klippet OG regningen for sagsomkostninger. smiley


  • #18   21. apr 2009 billedet er meget sløret, kan lige så godt være en der ligner mig...

    Ved godt det er den nemme / dårlige vej ud her, men der står bare for meget på spil for mig.. Mister hus osv. hvis jeg mister pappet...

    Så nu har vi hørt jeg skulle tage min straf som en mand, men det var ikke det jeg spurgte om...

    Så kan vi komme tilbage til emnet tak...


  • #19   21. apr 2009 Uheldige ja, men er man uheldig, så er politiet heldige...

    Don't do the Crime, if you can't do the time


  • #20   21. apr 2009 Ja, du skal den ondenlynemig være sikker på at det billede er ubrugeligt.. og hvis du har modtaget bøden, er det ofte fordi det holder i en sag, da de ubrugelige bliver sorteret fra

  • #21   21. apr 2009 Jesper S, noget du ved, eller bare har hørt..?

    Ved du hvor man kan læse sig frem til svaret et sted...?


  • #22   21. apr 2009 Jeg ved det.. en ven har lige været møllen igennem, han prøvede også at nægte.. men måtte til sidst fortælle hvem der havde kørt bilen.. ellers fik han straffen og bøden.



  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #23   21. apr 2009 Som Jesper siger, så sendes billederne kun ud hvis de kan bruges...

    Og helt ærligt: "..billedet er meget sløret, kan lige så godt være en der ligner mig..."

    Den påstand tror jeg slet ikke du kommer nogle vegne med, alle kan jo påstå at bilen er "lånt ud til en der ligner en.."

    Det er surt, men jeg tror ikke der er noget at gøre...


  • #24   21. apr 2009 Du kan også finde en god ven, som har plads til et klip og mangler lidt $$ smiley

  • #25   21. apr 2009 omg..
    hvorfor er det altid sådan når man spørger noget her, så ende bare med alle mulig kommentar som slet ikke har svaret det der blev sprugt....-.-


  • #26   21. apr 2009 Martin K ved godt det lyder dumt, men hvis jeg ikke vidste selv at det var mig, så ville jeg være i tvivl...! Det er ikke særligt godt, det billede...

    Jesper S: ok men så har de fået lukket det hul, det var egentlig bare det jeg ville vide...


    NYT SPØRGSMÅL..
    Når man har sit kørekort på prøve i 3 år pga. fartdom sjovt nok, så har man vel samme regler som dem der lige har taget pappet...
    mht. klip?
    kan man ikke få 2 klip, og 3 gang ryger pappet? eller er det 2 gang.?

    mener jeg troede det var 2 gang, men min kørelærer dengang sagde jeg havde 3 klip, så 3 gang klapper fælden..?

    nogle der er inde i det så..


  • #27   21. apr 2009 Lasse E, god ide...
    Johnny C: Tak, lige mine ord...


  • #28   21. apr 2009 mener det er lavet sådan ejer får bøden uanset hvem der køre.

  • #29   21. apr 2009 Nej, meningen er (og tror endda der findes en hjemmeside for det) hvor folk sælger af deres "klip" .. Så folk, som dig f.eks., kan sælge dem til en som mig, der har alle klippene for en pæn sjat penge :b Kan politiet ikke sige noget til, så længe jeg går ind og fastslår jeg har kørt bilen og bøden dermed er min.

    Men men men, hvis det så bliver opdaget, så er vi begge doomed :D!


  • #30   21. apr 2009 hehe ja okey... nogle der ved det jeg spurgte om med hvor mange klip??

  • #31   21. apr 2009 politiet kan sagtens finde på at komme forbi og se om du ligner ham på billedet... Det gør de nok ikke i sager til 500 kr, men mon ikke de gør lidt ekstra når det er større hastighedsovertrædelser..

  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #32   21. apr 2009 ¨å da op til en ny orienterende køreprøve... sværere kan det da ikke være - de tager det da ikke fra dig medmindre du har en eller anden betinget dom hængende over hovedet

  • #33   21. apr 2009 Lasse R: Det er jo lige det jeg har...
    Derfor jeg spurgte hvor mange klip man har så?


  • #34   21. apr 2009 Hvis du har kortet på prøve, så tror jeg næsten kun du har to klip, altså ved klip to klapper fælden.

    Det er jo sådan det er for nye billister, og eftersom du har kortet på prøve, så går du under den kategori.

    Jeg er ikke helt sikker, men tror næsten det er sådan.


  • #35   21. apr 2009 mener bare det er 3 gang den klapper, og normalt har man 3 klip, som chancer, og 4 gang klapper fælden...

    Mener jeg min køre lærer sagde da jeg generhvervede...
    hun sagde nemlig at alle troede at 3 gang så mistede de den når den ikke var på prøve... Men er sgu ikke sikker..


  • #36   21. apr 2009 Der står lidt her.
    Det lugter lidt af en ubetinget til dig...

    http://www.koerekortogfaerdselsloven.dk/Klip-i-korekort.html


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #37   21. apr 2009 ærlig talt når du har kortet på prøve synes jeg sq det er helt fint at de napper dig når du ikke tænker længere....
    hvis du kan finde en der ligner dig selv kan du måske få ham til at tage klippene, ellers står du rimeligt dårligt


Kommentér på:
undgå at få klip??? men bøde i stedet.

Annonce