{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Bilkøb - Lidt snydt {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har for en måneds tid siden købt en Pug 206 CC hos en forhandler.

Men vi opdager hurtigt at den spilder både olie og kølervæse efter vi får den hjem, så derfor køre vi op til forhandleren igen som lover at lave den...
MEN da vi får den hjem igen, så spilder den stadig... Så vi køre den til forhandleren igen smiley
Og endnu engang finder vi ud af at de ikke har lavet det, så nu har den altså været på forhandlerens værksted 2 gange uden fejlen er løst.
Derfor beslutter vi os for at køre den på vores eget værksted, og få tjekket bilen, og de finder MANGE fejl på bilen, og laver en liste over alvorligt fejl - der er flere parkninger som er utæte mm... Så vi køre nu for 3. gang til forhanlderne og denne gang med en liste over de fejl bilen har... og vi fik så bilen hjem igen her for et par dage siden, og derfor kørte jeg på vores eget værksted igen i morges for at få dem til at tjekke alt var iorden, men de fortæller mig så, at der overhoved ikke er blevet lavet noget på bilen, kun lidt fusk med gaffa-tabe.

Ham gutten fra vores eget værksted fortalte mig også at forhandleren som vi havde købt bilen af, havde ringet og truet ham med at han ikke skulle fortælle "kunden" (mine forældre) hvilke fejl bilen havde, og at forhandlerne måtte holde sammen.

Vi er snart godt trætte af alt det her - skal vi blot aflevere bilen til forhandleren endnu engang ? Eller har i nogle gode råd ?

Jeg har overvejet FDM nu, men er det nødvendigt ?
Bør handlen ikke kunne gå tilbage snart ?

Takker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb - Lidt snydt
  • #1   21. apr 2009 FOrhandleren er jo pisse ligeglad med reglerne.

    Så du kræver bare at du får pengene tilbage med det samme, ellers går du til FDM, ekstrabladet osv.

    FDM kan du få til at køre en sag, og den skal nok gå igennem hvis du fikser nogle billeder og andet håndfast bevis, fx får din egen mekaniker til at vidne mod det.


  • #2   21. apr 2009 Stay T
    Ja, mega tavligt... de gør jo bare deres job...


  • #4   21. apr 2009 3gang kan du anulere købet

  • #5   21. apr 2009 Tonni L
    Okay - lyder også som om FDM må på banen... Det nemmeste ville bare være at lade handlen gå tilbage snart.


  • #6   21. apr 2009 Kan kun sige FDM smiley

  • #7   21. apr 2009 SILVVER - D K:

    ja det ville være at lade handlen gå tilbage.

    Men det tvivler jeg på du får ham til smiley


  • #8   21. apr 2009 *Crui$er *
    Okay - mente nok der var sådan en regl - takker smiley


  • #9   21. apr 2009 FDM er lige de rigtige at gå til.. ellers må i jo ha fat i en advokat. Det er tit et brev har sådan en der for dem i gang med at lave noget.. Dog koster advokaten jo penge, men hvis i kommer så langt at i skal i retten med ham, og i vinder, så betaler forhandleren alle udgifterne.. Vi har lige været det igennem i min familie, og vi vandt i retten mekanikeren betalte, og en uge efter lukkede han biksen..

  • #10   21. apr 2009 det er da en træls situation... men igen sådan er en fransk bil jo! de SKAL sgu pisse væsker ud alle vejne, sådan har det altid været og vil sikkert altid forblive sådan

  • #11   21. apr 2009 Ja, her er ingen tvivl om, at handlen skal gå tilbage. Det har dine forældre krav på.

    Forstår forhandleren ikke dette, så kontakt FDMs jurister. De har virkelig styr på, hvad man kan og hvad man ikke kan.

    Jeg håber for dine forældre, at de har fået noget skriftligt fra forhandleren, hver gang den har været på værksted for at få udbedret fejlene. Så står de i hvert fald meget bedre rent juridisk. For ellers er det ord mod ord.


  • #12   21. apr 2009 Dennis: Har du intet fornuftigt at sige, så lad være med at sige noget!

  • #13   21. apr 2009 Lad handlen gå tilbage hvis det er muligt.. Hvis man vælger at køre en sag kan det tage måneder eller år at få den afgjort.. Bare min erfaring..

  • #14   21. apr 2009 Takker alle sammen - vi køre til forhandleren i morgen og forslår at lade handlen gå tilbage... Ellers må det blive med hjælp fra FDM.

    Tusind takker smiley


  • #15   21. apr 2009 Velkommen på forsiden - andet er der vist ikke at sige smiley

  • #16   21. apr 2009 Der findes ingen "3 reparationsforsøgs-regel"! Det er noget der vurderes i hvert enkelt tilfælde

  • #17   21. apr 2009 mike, jamen det da sandt, har da været mekker på et pug værksted 4 år. de er sgu da alle utætte, helt fra sprit ny drupper de da fra gearkassen og turbo osv. jeg har da noget at have det i.

    kan da sagtens sætte mig ind i situationen at det er træls osv. men man skal altså ikke satse på at få en knas tør bil når man køber fransk...

    sådan er det bare


  • #18   21. apr 2009 Dennis: Så er det da godt, at jeg kører tysk!

    Min bror har en Citroën C3, den drypper ikke...


  • #19   21. apr 2009 Må give Dennis ret.. Jeg har sku heller aldrig set en pug der er 100% tæt uden oliespild selvom den kun har kørt ganske få km.. Men ok jeg har self også kun været mekaniker i 15år.. ;=)

  • #20   21. apr 2009 mike, har en kammerat som købte den C3 sprit ny HDI ting. den har sjovt nok fået både turbo og gearkasse og forsøgt tætnet topdæksel. men den drypper da lystigt videre fra det hele.... det hovedrystende når man som jeg arb. på toyota værksted at se sådan noget.. det vi sgu ikke vant til på en japansk bil

  • #21   21. apr 2009 skod pakninger ja, men pug har jo selv udviklet dem eller sagt go for dem så sådan vil de jo have det til at være når ALLE er utætte..
    og jo kunderne vidste da udemærket godt de var utætte, sådan havde det altid været jo. de vidste de ikke sku holde på de fine fliser smiley

    og så det ikke engang løgn, det sgu sandfærdige historier


  • #22   21. apr 2009 Oliespild er desværre normalt. Altså i mindre omfang.. Kølersystemet skal self være tæt..

  • #23   21. apr 2009 Har selv prøvet med en "grøftekantsforhandler" ude på Køgevejen, som brugte en baggårdmekaniker lidt længere henne til at udføre et topstykke skift på garantien (det skulle ellers have været skiftet før jeg fik bilen). Der gik uger før jeg fik den igen og da jeg endelig fik den tilbage var den endnu værre end da den blev afleveret (den klaprede helt vildt og brugte 2 liter olie på 100 km og det kunne ses), jeg gik tilbage hvor jeg havde købt bilen (en BMW 520i) men han henviste bare til baggårdsmekanikeren, som truede med at lemlæste mig og min familie hvis jeg ikke forsvandt omgående, jeg henvendte mig så til FDM (som jeg havde været medlem af i årevis) men de gjorde absolut ingenting, . Jeg fik at vide at sagen ikke var af principel karakter, så det var ikke noget de ville gå ind i, meget skuffende at den eneste gang man har brug for dem og så får man besked på at jeg selv skulle få mig en advokat og selv lægge sag an.
    Jeg måtte til sidst opgive og selv betale for 12.000 kr for af få udbedret de skader han havde lavet på motoren.
    Bilen var så fejlbehæftet at jeg til sidst måtte skille mig af med den med stort tab.
    Håber ikke at det går sådan for dig, held og lykke.


  • #24   21. apr 2009 Send bilen tilbage og få pengene igen. Og meld sælgeren til FDM og sig din mekaniker er blevet truet så skal der sku nok ske noget

  • #25   21. apr 2009 .Larsen. 4x4 til salg .
    Det var hos ham her:
    http://www.byensautohandel.dk/


  • #26   22. apr 2009 Ketil -> Læs købeloven, og fortæl mig så hvor den regel med tre reparationsforsøg står, for jeg har læst den, sammen med en jurist da Dansk Automobilhandler Forening, og vi kan IKKE finde den?

  • #27   22. apr 2009 Meget uprof. hjemmeside.. Stavefejl og det halve virker.

    Lad handlen gå tilbage - nægter han, så FDM ja. Og en anden gang : Køb ikke en fransk bil. Jeg har KUN oplevet dårlige ting med Franske biler. Peugeot, Citroen, Renault ... Alle elsker dem i starten og jeg tænker bare "ja ja, vent og se" , ½ år efter fortryder ALLE deres køb.. Har masser af eksempler. Se enda min video, med 406'eren. Også bare endnu et eksempel.


  • #28   22. apr 2009 min tålmodighed havde sku sluppet op, jeg havde kontaktet fdm oven på det du har fortalt..

  • #29   22. apr 2009 |:. Philip J .:| -> Det er noget vås. Der er langt flere der er glade for deres Renault'er end utilfredse, det ved jeg da jeg snakker med tæmmeligt mange Renault kunder hver dag...

  • #30   22. apr 2009 René - Så er de nok bare ikke ærlige hehe. Dem jeg snakker med, bekendte, venner og familie - af dem som har / stadig ejer en Renault, fortyder det rigtig meget.

  • #31   22. apr 2009 Fordomme over for franske biler er der masser af.

    Set i en bils levetid, så er risikoen for 1-2 fejl mere til stede ved franske biler i forhold til andre. Men det er altså i hele bilens levetid!

    Og det behøver nødvendigvis ikke at være alvorlige fejl.

    Tjek evt. AutoIndex-undersøgelserne, de siger meget. Men de siger ikke, hvilke type fejl, det drejer sig om.


  • #32   22. apr 2009 |:. Philip J .:| -> Renault har før i tiden haft kvalitetsmæssige problemer, ja, men det hører fortiden til. Nyere Renault'er har lige så få/mange fejl som Golf 5 f.eks., hvilket er dokumenteret fra en tysk test? Vi får VW kunder ind hos os, som inderligt fortryder de har betalt overpris for deres tidligere Touraner, Transportere og Toureger. Golf og Passat hører vi også meget skidt om fra tidligere ejere af disse biler, så som Mike F skriver, er der masser af fordomme.
    Sidst men ikke mindst er Renault det største bilmærke i Europa, ville de være det, hvis de var så dårlige som folk gjorde dem til? smiley


Kommentér på:
Bilkøb - Lidt snydt

Annonce