2.287 visninger
|
Oprettet:
Autolakering Ballerup :
23. jul 2006 Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
23. jul 2006 Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
taget i bil uden afgift {{forumTopicSubject}}
blev for noget tid siden taget i min e36, hvor der ikk var afgift på. politi´et har så konfiskeret den, og venter på at hører fra dem, og told og skat om hva jeg skal betale i afgift. men nogen der ved hvor lang tid jeg har til at betale afgiften?
kun folk der kender til det, og ingen dumme kommentar tak.
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 1.111
SPØRGSMÅL: Jeg kender en person, der kører rundt i to biler med samme nummerplade på. Den ene bil er ikke registreret, fordi han har købt den i Tyskland og ikke har råd til at betale afgiften. Så han har blot anmeldt sin nummerplade fra bil nummer ét som mistet og fået en ny, som han nu har sat på den tyske bil. Jeg kan ikke forstå, at der ikke bliver gjort noget ved det. Hvis der sker en ulykke, er bilen jo ikke forsikret. Hvad giver det i straf og bøde?
SVAR: Det er naturligvis klart ulovligt at fifle med nummerplader og registreringsafgift - og det bliver dyrt! Overtrædelser af lov om registreringsafgift straffes med op til halvandet års fængsel. I særligt grove tilfælde kan straffelovens paragraf 289 om skattesvig mv. bruges, og den kan give op til fire års fængsel. Retspraksis er, at hvis man snyder for over 100.000 kroner, koster det fængsel, eventuelt betinget, og en tillægsbøde.
Ellers vil straffen typisk lyde på en bøde på to gange det beløb, der er snydt for. Den unddragne registreringsafgift skal naturligvis også betales. Så det kan løbe op i meget store beløb. I det tilfælde, du nævner, vil der også være tale om overtrædelser af nummerpladeloven og straffelovens paragraf 163 om urigtig erklæring til en offentlig myndighed, fordi en erstatningsnummerplade kun udleveres mod en tro-og-love erklæring om, at den er mistet.
Det er også ulovligt at køre rundt i en bil, der ikke er ansvarsforsikret. Hvis der sker en ulykke, hænger manden selv på regningen, men han kan jo nok ikke betale. Du bør ringe til politiet og anmelde sagen, så det kan blive stoppet!
I København blev en 37-årig mand idømt seks måneders betinget fængsel og en bøde på 450.000 kr., fordi han ikke indregistrerede sin tyske Mercedes. Han kørte rundt i den i Danmark først på tyske grænseplader og senere på prøveskilte. SKAT beslaglagde også bilen som sikkerhed for registreringsafgiften på 930.000 kroner.
jun 2004
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 13 Emner: 357 Svar: 2.250
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
eksempel:
afgift 20k = 40k i bøde
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.149
Men det kan vist godt være at det først er når man er over et vis beløb.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
snakkede selv med dem, og de sagde at det bilen bliver vuderet til får jeg os i bøde. men det var bare hvor lang tid jeg havde til at betale jeg ville vide.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.363
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.363
taget i bil uden afgift