{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilpleje {{forumTopicSubject}}

Jeg har et mega stort problem! Udover min mor, og det er at her i landsdelen har vi rigtig kalket vand og så var jeg så dum idag at vaske bilen i sollys ved middagtid, men eftersom den for nyligt blev poleret op så prellede vandet jo bare a så jeg gik i bad og fik shorts og neonrør på så jeg ku siller hele dagen! Men da jeg kommer ud har det blæst så meget at der er pletter overalt på bilen, som er MEGET synlige da der er blæst støv på jo..!

Nogle husråd til at afhjælpe alt det kalk?
Og det ska lige siges a ruderne og er plettede men Turtle Wax rude rens virkede ikk en skid .. Det ser virkelig kedeligt ud smiley ..

Mvh Luffe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilpleje
  • #1   26. apr 2009 brug noget alm glas rens og så brug den grove side af en køkkensvamp.. så skulle du nemt komme af med de kalkpletter.. på lakken jamen der er det en ny gang voks.

• #2   26. apr 2009 Det med svampen vil jeg da lige prøve imorgen stille og roligt hehe. Men en ny gang voks ved jeg ikk om hjælper`? Sidst da vi polerede den var der stadag kalkpletter her og der, de var bare KNAP så tydelige .. Er fandeme træt a vores grundvand! Det smager heller ikk a en skid hehe ..

• #3   26. apr 2009 Tør bilen af med microfiber klud når du er færdig med at vaske bil smiley

• #4   26. apr 2009 Jamen jeg har haft 3 forskellige vaskeskind , men a en eller anden årsag så virker lortet bare ikk FOR MIG ! Enten er jeg spasser eller os køber jeg for billigt .. Nu du siger microfiber, tænker du så evt på sån en a de der "handsker" der ligner rasta hår? I grimme farver? For sån en havde jeg nemlig tænkt mig at købe .. Biler er jo netop lige sat til salg og den ska bare stå som en perle når folk ska ud og kig på den! Vil skudt aflevere noget kedeligt pis ..

• #5   26. apr 2009 http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/765492_l.jpg Det er de røde og grønne der er i kassen der.

Det er meget bedre end vaskeskind smiley

• #6   26. apr 2009 Aha .. Hvor køber man dem henne? Nu har vi jo ikk en Jari auto mere hehe, og tror skudt de har dem i t-hansen ..
    Men vil det så sige jeg ska vaske hende igen imorgen i skyggen og så tørre hende a.. Polere igen og vaske igen ? Har nemlig hørt noget om at hvis man vasker den lige efter voks, så tar den "det sidste skidt" eller noget.. Er der hold i det ?

• #7   26. apr 2009 Det er træls for dig. Kalkpletter er ikke til fjerne hvis de er brændt godt fast, hvilket det godt kunne lyde som om. Så glem alt om at gnubbe godt og grundigt i det hvis du lige har fået poleret svinet, for så har du bare ridser igen.. Ellers kan det være de kan poleres væk hvis du er heldig?

Husk altid at tørre bilen godt og grundigt når i vasker den!!

• #8   26. apr 2009 Det er træls for dig. Kalkpletter er ikke til at fjerne hvis de er brændt godt fast, hvilket det godt kunne lyde som om. Ellers kan det være de kan poleres væk hvis du er heldig?

Husk altid at tørre bilen godt og grundigt når i vasker den!! Brug evt trykluft til at blæse lister og kanter ud med, og en fiberklud til at samle vandet op med..

Brug kun Kim S' metode hvis du vil smadre lakken godt og grundigt.. Sådan en svamp har ikke noget at gøre i nærheden af en bil..

• #9   26. apr 2009 Og så kan man kun slette eet indlæg i døgnet.. tsk tsk smiley

• #10   26. apr 2009 når du en dag keder dig, så rens lakken med Slipoline på samme måde som når man vokser, og bagefter en gang Sonax Extreme.....så skal den nok skinne igen

• #11   26. apr 2009 Anders - Hehe , nej nej svampen er kun til ruderne ! smiley Lool .. For det ikk ska være løgn så har forrige ejer a bilen vasket den med den grove side engang smiley .. Idiot !! Men det blev heldigvis! reddet med en fed solid gang wax osv .. Fik det og vide a en der arb der hvor jeg købte bilen en uge efter jeg købte den, så den fik de lige lov til at lave om smiley Den står os flot nu, pånær de kalkpletter! Tak for tips , der er helt sikkert noget der kan bruges smiley

Yoko - Hvor heldigt at jeg bruger sonax i forvejen så hehe.. Slipoline, er det det "samme" som voks? Eller er det en anden konsitens?

• #12   26. apr 2009 Ta' kalkpletterne med eddike..
    Start med lidt på en klud...

Og brug handsker hvis dine fingre ikke skal lugte af meget sure tæer.. *s*

• #13   26. apr 2009 Eddike ? Det skader ikk lakken ?

En kammerat snakkede os noget om en slags "kobling" man ku sætte på haveslangen og så lægge en slags "multitabs" klump i, sån en kalk fjerner, altså bare til når man vasker bilen generelt, men han viste ikk om det ville skade lakken.. Nogen der ved det ?

Kommentér på:
Hjælp til bilpleje

Annonce