{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Afgift på Kia Picanto Diesel 2007 {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke forstå hvorfor Kia Picanto 1.1 diesel alle steder på bilbasen står opgivet til 1960 i grøn afgift når jeg på samme tid har fundet denne her liste over afgifter

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/183.html

Den siger at en Kia picanto diesel der står opgivet til 23,7 km/ltr burde koste ikke mere end 980 kr.

Om den koster 1000 eller 2000 lyder måske som en bagatel men det er da ret afgørende for om der er økonomi i overhovedet at købe diesel versionen.

Hvad mener i desuden om en 2007 Kia Picanto 1.1 Diesel fra 2007 der har gået 25.000 og incl. en undervognsbehandling til 103.000 er det ikke et udmærket køb??? Overvejer den nemlig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på Kia Picanto Diesel 2007
  • #1   26. apr 2009 jeg ville ik gøre det... så hellere en lupo 3L

• #2   26. apr 2009 Har du prøvekørt den? Synes den 3 cyl diesel kører forfærdeligt.. Den er nogenlunde lige så raffineret som en massey ferguson. Skal dog ikke kunne sige noget om holdbarheden, så meget har jeg ikke skruet på den motor.

• #3   26. apr 2009 Hvorfor lige en Lupo 3L ? Første gang der ska laves noget under hjelmen slår banken dig ihjel, for det koster knapper..! Men self, heller VW end alle de der madkasser hehe..

• #4   26. apr 2009 Ja jeg skal dælme ikke have en Lupo... Den æder mig da op i rep. Men du kan have ret i at moteren lyder lidt sær når man starter. Men når den så blev varm så gik den ganske fint. Og den har altså noget mere kraftoverskud end man skulle forvente med dens 75 heste pakket ned i en 1.1 dieselmotor. Jeg var noget imponeret af overhalings vilje og accelleration i de højere hastigheder.

Men nu kommer jeg så også fra en corsa 1.0 fra 1988 så mine forventninger er ikke så store.

• #5   26. apr 2009 Henrik - Nemlig, 3L'eren sku nemlig være pikke dyr i rep. bl.a pga. den sære motor hehe.. Men self, hvis man har pengene og gerne vil bruge dem på kvalivare så tog jeg Lupo fremfor Kia Picanto, "Chevrolet" Kalos, Suzuki Alto osv osv .. Jeg var selv lun på en Kalos SE inden jeg fandt min Polo .. Men prøveturen afgjorde ALT smiley

• #6   27. apr 2009 Ja jeg ville vælge en Picanto dog ikke Diesel udgaven frem for en 3L... Nu har min mor en fra 04 og der har sgu ikke været noget endnu, og sys af en lille bil at være er den bedre en f.eks. suzuki alto.

Men men hvis prisen er ligegyldigt ja så ville jeg også vælge en polo f.eks... Nu er Kia jo et billigt mærke og er sikker på at du får mere bil i en polo men den koster også en del mere...

• #7   27. apr 2009 Kofoed - Nu ska det jo så lige siges at Polo'en slet ikk kan sammenlignes med en Alto eller Picanto, da det er to forskellige klasser både i pris, udstyr og størrelse.. Så vi nede i en Fox eller ja, en 3L'ert da Polo'en (min model) jo ikke helt går ind under klassen "lille mini bitte by bil" (:

Kommentér på:
Afgift på Kia Picanto Diesel 2007

Annonce