681 visninger
|
Oprettet:
ang. inreg. i andet EU Land og så DK? {{forumTopicSubject}}
Hej bg
nu jeg ved at bygge en astra op med en C20xe motor, og turbo og andre sjove ting .. men det jo ikke noget jeg kan få synet i dk, uden at smide RIGTIGT mange penge på bordet .. 70.000 for en test i tyskeland.. og en test ang. larm til 25.000 hvis jeg har forstået rigtigt ??
Men så har jeg en go buddi, der snakkede om at jeg måske kunne få den indreg i svergie i 3-4 måneder.. og så få den godkendt her i dk uden at få de 2 test ?..
Er der andre der kender noget til det her ? ..
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.264
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
§ 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
/ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
(stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.264
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 81
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 81
Staten gør jo ALT hvad der står i deres magt for at gøre det surt, mht. afgifter o.l.
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
Vil opel danmark give godkendelses papir på en C20LET motor ? .. for syns hallen lægger sku ikke mærke til om der er kommet større turbo og andre knaster m.v. :D...
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
Danmark er et fucking rådent land!
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
men astra F er jo ikke udgivet med en c20let.. og derfor ved jeg ikke om man kan overtale opel til at smdie disse papir på bordet .. på sådan en motor..
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.264
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 81
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
nogen der ved hvad en PARAGRAF 21 ERKLÆRING er ?
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 230
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 230
MEN da c20let ikke er lavet fra fra frabrikken til Astra F skal du først have godkendelsespapirerne fra Opel at karosseriet er godkendt til de (170?) hk motoren yder og at bremserne ligeså er.
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 306
150 laver en c20xe ..
men kan se der flere herinde der har fået synet en c20let motor
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
ang. inreg. i andet EU Land og så DK?