{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Klaps til de tyske fra Renault! {{forumTopicSubject}}

Den nye Renault Laguna ligger helt på højde med prestigemærker som Audi A4 og Mercedes C-klasse i den seneste tyske ADAC vejhjælpsstatistik. Det samme gør flere andre Renault-modeller.

Renault har siden introduktionen af den nye Renault Laguna sat som mål, at den skal være i top tre, når det gælder kvalitet og pålidelighed. Kundeundersøgelser fra det anerkendte analyseinstitut JD. Power har allerede placeret den nye Renault Laguna i top tre i Frankrig og Tyskland. Nu viser den seneste vejhjælpsstatistik fra FDM’s tyske modstykke, ADAC, at Renault Laguna er en særdeles pålidelig bil.

Med en fejlrate på 2,7 ud af 1000, placerer den nye Renault Laguna sig lige i hælene på BMW3 serie og på linje med AudiA4 og Mercedes C-klasse. Dermed er Laguna III langt foran biler, der normalt betragtes som meget pålidelige, eksempelvis VW Passat, Skoda Octavia, Mazda 6 og ikke mindste Ford Mondeo, der med en score på 10,6 overraskende befinder sig helt i bunden af tabellen.

Den flotte placering kommer ikke bag på Renault Danmark, der har kunnet følge de interne kvalitetstests af RenaRenault Laguna III.

” Vi har ventet på en uvildig vurdering af Renault Laguna III længe. Vi har hele tiden vidst, at vi står med et særdeles godt og pålideligt produkt mellem hænderne. Som ADAC undersøgelsen dokumenterer, så ligger vi allerede i Laguna III første produktionsår helt i top. Nu viser vi, at der var vægt bag ordene, da vi lancerede Laguna og sagde, at den ville blive en af de bedste i klassen, siger direktør Henrik Bang..

Også Renault Mégane – altså i den version, der netop nu bliver fornyet med Megane III, klarer sig i 2008 flot. Med en score på 1,6 klarer Megane sig bedre end for eksempel VW Golf, Mercedes B-klasse og Ford Focus.

I klassen for de mindste er Renault også godt repræsenteret i toppen i 2008. Den lille Twingo placerer sig midt i feltet foran konkurrenter som Citroën C1 og Peugeot 107, mens også Clio, der om et par måneder kommer i en faceliftet udgave, ligger godt i statistikken. Med en score på 2,2 klarer den sig bedre end de største konkurrenter, Opel Corsa, Peugeot 207 og Skoda Fabia. Renault Grand Modus har omtrent samme score som Clio, hvilket også bringer den op blandt de mest pålidelige biler i statistikken.


I rest my case... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klaps til de tyske fra Renault!
  • #1   28. apr 2009 arh så vil jeg nu alligevel hellere kører rundt i en bil smiley

  • #2   28. apr 2009 Med dette kan det vist kun pointeres, at tysk grundighed er en saga blot! smiley

  • #3   28. apr 2009 Så er den med " det er fransk, det er lort" vel mandet til jorden smiley

  • #4   28. apr 2009 anders b - tjaa det kan godt være man ikke kan kalde det lort men man kan da heller ikke kalde det en bil smiley

  • #5   28. apr 2009 Og hvorfor går den så ikke ind under kategorien bil?

    Den har vel 4 hjul ligesom alle de andre:D

    Du kører vel selv rundt i en kone saxo ^^


  • #6   28. apr 2009 anders - behøves jeg sige mere end renault ? lol smiley

    og nej jeg kører ikke rundt i en saxo smiley


  • #7   28. apr 2009 Har gjort så... ja du skal sige mere end renualt?

    Det er jo bare bilmærkets navn?

    Kom nu med din begrundelse/grundlag for at have sådan en holdning...


  • #8   28. apr 2009 anders - pssst folk har i mange år gjort grin med andre mærker end det man selv kører rundt i og det skal vi da ikke til at stoppe med nu ? smiley

  • #9   28. apr 2009 Er der ikke også noget med at Citroën bruger slogan'et: "Mere tysk" i deres kampagner for den nye C6.......?

  • #11   28. apr 2009 Michael G =SSJ= -> Jo, men sjov ligger ligger Citroën så stadig i bunden af listen over de mest pålidelige biler smiley

  • #12   28. apr 2009 Mr. W =S-SJ.dk= . -> Design kan man aldrig diskutere, for det er så individuelt. Se f.eks. den foregående udgave af Saab 9-5, med kromlisterne om forlygterne, så den ligner en velpoleret udgave af Dame Edna. Men nogle syntes om det, andre gør ikke. Designet kan på INGEN måde være grundlag for, om bilen er ringe eller af høj kvalitet.

  • #13   28. apr 2009 Det lyder da til at de er kommet efter det, men jeg må sige at nu har jeg prøvet én gang at have en Renault og det var rigeligt. Den var en stor fejl i den tid jeg havde den og derfor rører jeg aldrig renault igen selv om de så måske forbedrer sig.

    OG dengang jeg havde Renault fik jeg at vide fra Renault at den fejl den havde skulle bilen have... Det siger for mig rigeligt om Renault...


  • #14   28. apr 2009 Thomas V -> Hvilken "fejl" drejer det sig om? Hvis det er en såkaldt egenskab bilen har, er der jo ikke så meget at gøre ved det?

  • #15   28. apr 2009 Vil jeg gå ud og købe en Renault med dette som grundlag?

    Et RUNGENDE NEJ!


  • #16   28. apr 2009 hvis renault "ligger helt på højde" med div. tyske mærker, så er der vel næppe tale om "klaps til de tyske".

    At man kan gøre noget lige så godt er vel ikke det samme som "bedre" ? ? ?

    Smag og behag vel, men jeg vil nu til enhver tid foretrække en Audi, BMW eller MB


  • #17   28. apr 2009 At have en bil der placerer sig bedre på fejlstatistikkerne end en VW siger ikke så meget:
    www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html


  • #18   28. apr 2009 Haha sjovt emne...

    Uanset hvordan man vender og drejer det vil en Renault aldrig blive et prestige-mærke. Renault har for længst overstået sine velmagtsdag og kommer aldrig op i toppen igen. Jeg er vild med de gamle reanault biler fra 70-80érne, men derefter er alt da gået galt


  • #19   28. apr 2009 Hver gang bilen var kold gik den ud når den skulle tage gas. Så hvor morgen og eftermiddag efter arbejde skulle man starte den og trykke på speederen og så gik den i stå. Så skulle man starte den igen og endnu en gang trykke på speederen, nu kunne den holde sig i tomgang men have svært ved at tage gas indtil der lige var gået 5-7 sekunder.

    Det var den fejl som Renault sagde at det skulle alle Renault Megane II før facelift have. De ønskede dog ikke at dokumentere det smiley Det betød at det var Renaults måde at slippe for hvad der kunne være en dyr reperation og har snakket med flere med denne model hvor den gør noget ligende..

    Men nu har jeg heldigvis ikke bilen mere for handlen gik tilbage smiley


  • #20   28. apr 2009 Niels J -> Der er da netop klaps til de tyske, for tysklands største koncern, VW er blevet overgået i pålidelighed af et bilmærke, hvis model med tilsvarende udstyr koster mellem 60.000- og 80.000 kr. mindre. Ydermere ligger Lagunaen meget tæt på Audi, Mercedes og BMW, som alt andet lige hurtigt kommer til at koste det dobbelte af, hvad en Laguna koster. Husk lige, at sætte prisen i mente, når du gør dig dine overvejelser smiley

    G40driver . -> Hvorvidt Renault kan bliver, har været eller er et prestigemærke, kan du på ingen måde sidde i Danmark og vurdere, eftersom modellerne Safrane, Avantime eller Vel Satis aldrig har været forhandlet i Danmark smiley


  • #21   28. apr 2009 Thomas V -> Der er senere hen kommet nogle software opdateringer til motorstyringen, men jeg kan fortælle dig det såkaldte problem endnu ikke er løst. Vi har en, her på mit værksted som oplever det samme, men der er ingen løsning, eller fejl i motorens computer.
    Som jeg aldrig har benægtet, har Renault haft store kvalitetsmæssige problemer indtil 2007, herefter er det gået stærkt op ad bakke. Renault har i 2005 varslet nye tider fra 2008 - Indtil videre har de holdt hvad de lovede smiley


  • #22   28. apr 2009 Nu ved jeg ikke lige hvad der har afstedkommet denne diskussioon, så jeg skal forsøge at træde varsomt: jeg er sådan set ilgeglad med hvor god bilen er, sammenlignet med tyske mærker, fakta er at renault laver nogle af klodens grimmeste biler, og jeg vil hellere køres ned af en, end ses køre i en..

  • #23   28. apr 2009 Casper:

    haha flaaad af grin smiley


  • #24   28. apr 2009 Det kan godt være at den ikke melder en fejl, men nu har jeg haft mange forskellige mærker og der har jeg aldrig været ude for samme problem at en forhandler ikke kunne lave en fejl ved bilen, og i dette tilfælde er det ikke kun lige min Megane der gør det, for jeg skrev på flere Renault forums for at høre andre hvad jeg skulle gøre og der var flere som havde samme problem, de havde bare godtaget at det var sådan en Renault skulle være. Det valgte jeg så ikke at finde mig i og slap af med bilen.

    Jeg skal ikke udtale mig om hvordan de nye Renaults er og de ser jo ud fra de test ud til at være meget bedre, men jeg må sige at pga. den måde Renault med min bil prøvede at sno sig uden om gør at jeg aldrig igen nogenside vil have tillid til dem.

    Nu skal du ikke opfatte det som noget mod dig, for det er ikke den enkelte mekaniker der er skyld i dette det er Renault og de burde skride ind over for sådan en fejl og yde kullance (staves det sådan...!)...



  • #25   28. apr 2009 Thomas V -> Jeg kan næsten forestille mig, du har haft Renault mens de i Norden var importeret af Volvo. Siden 1/1-2008 har Renault haft sin egen importør i Norden, hvilket betyder nye fejlsøgningsprocedurer, nye muligheder for teknisk hotline, forbedrede kulance- & garantimuligheder og generelt bedre importøropbakning til forhandlerne.
    Jeg opfatter ikke noget personligt, eller noget mod den pågældende mekaniker, tvært imod tages dine beretninger til efterretning smiley


  • #26   28. apr 2009 Ok, det er da så helt klart en forbedring, og ja det er rigtig den er fra før Renault selv stod for importen, det var en 2004 model..

  • #27   28. apr 2009 Det er min klare overbevisning, at Renaultkunder i dag er mere tilfredse med deres nye biler, end de var førhen. Dem, som har problem-Renaulterne er stadig frustrerede, hvilket er forståeligt nok. Men det er forhåbentlig noget der om nogle år ændrer sig smiley

  • #28   28. apr 2009 Casper... LOL,

    smiley Good one smiley smiley


Kommentér på:
Klaps til de tyske fra Renault!

Annonce