{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

VW Corrado G60. Godt og ondt? {{forumTopicSubject}}

Ja, der står en corrado nede ved min onkels gård men det er ikke ham der ejer den. den er tilsalg og jeg har overvejet at købe den. den er rød. har orginale alufælge på. har gået 192.--- og ellers i udemærket stand. Det er en import bil. Hvad skal jeg kigge efter ved denne model? rust nogle steder som man ikke altid kigger efter osv? Motor, undervogn osv. Hvad skal man generelt kigge efter på denne model.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Corrado G60. Godt og ondt?
  • #1   2. jul 2005 Det er i bund og grund en solid og holdbar bil.

Den er ikke kendt for at ruste, og slet ikke når den er importeret. Dog kan bagklappen (omkring nummerpladelyset) ruste. Det gælder jo så ALLE VW'er med den type bagklap

Det eneste du skal være ekstra OBS på, er den skide G-lader. Den skal højst sandsynligt renoveres.

Og udover det, bør du overveje dit køb en ekstra gang, pga reservedele. De hænger ikke på træerne i DK. Men det gør de til gengæld i Tyskland.

Og nu vi er i gang, vil jeg råde dig til, hvis det absolut skal være en Corrado, at hente en original VR6 2,9 fra Tyskland eller Schweitz. De kører SKIDE godt, masser af bundtræk, og hvis bilen får en komplet rustfri udstødning....så får du noget af den bedste lyd i verden.

• #2   3. jul 2005 Super (cabriolet til salg) M : Mange tak for svaret.! Det hjælp en del. Er det ikk noget med at man kan skifte den G lader til en kompressor eller er jeg gal på den?

• #3   3. jul 2005 Jo det kan man godt. Har hørt meget positivt om en SLK kompresser (altså fra Mercedes). Men inden du har købt den og sat den på, på holdbar vis osv, har du brugt over 20.000 kr.

• #4   3. jul 2005 Så hvorfor ikke købe en 2,9 VR6. Den har standard 190 HK. Med en bananmanifold, komplet rustfri udstødning, sportsfilter og en chip, vil jeg tro du kan få den op på omkring 210 HK. Det er det samme som du vil få ud af at montere en SLK kompressor.

• #5   3. jul 2005 Hmm, ja 6 propper er jo godt. Ved du hvad sådan en VR6 går på literen ca? Bare sådan blandet kørsel..

• #6   3. jul 2005 Ja. Den kører mellem 8 og 10 inde i byen. På landevejen ka du få den op på 14 - 15.

Men du kan også få den ned på 4 km/l smiley

• #7   3. jul 2005 Hehe, ja det er sikkert også muligt.

Kommentér på:
VW Corrado G60. Godt og ondt?

Annonce