{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.666 visninger | Oprettet:

Glasfiber grej - og hvad tykkelse {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg skal ha skaffet mig noget glasfiber grej så regner jeg med at købe ved:

http://www.glasfiber-center.city-map-shop.de/oxid.php/sid/c2ab88c11a0a6286574d2b686b64ac90/cl/alist/cnid/faf464b2f3716c522.52958968

dog er jeg i tvivl om hvad jeg skal købe, og hvad meget af det polyester der går til, og hvad tykkelse skal man vælge det glasfiber dug hvis det er til rep af skørte, og hvor mange lag plejer man at ligge på....

btw noget helt andet er - hvor kan man købe det der voks, og "gummihud" til at smøre på hvis det er man skal støbe noget i glasfiber!?"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasfiber grej - og hvad tykkelse
  • #1   12. maj 2009 Du skal bruge noget der hedder "hugget" måtter og tommelfingerreglen er at hver gang, at du lagt et lag spartel, så lægger du et lag glasfiber ovenpå og slutter af med et tyndt lag finspartel.
    Hvis du køber 5 kg glasfibermåtter, så skal du bruge 10 kg polyester og 2% hærder til det.
    Husk at købe en luftrulle, hvis du skal lave større ting i glasfiber.

Tykkelsen er ikke så vigtig, for hvis det er for tykt, så kan du skille det i mindre lag, da det er "hugget" måtter.

• #2   12. maj 2009 er ikke helt med på hvad du mener med hugget måtter, har du linkz til hvor det kan købes, det er bare lidt rep arbejde så det går det vel ikke så meget tril, er det ikke nok med at "ridse" emnet op, tøre det af med noget sprit, smide noget polyester på, måtte, derefter stryge det ud med pensel/rulle også polyester igen og måtte.... og skal man slutte af med noget bestemt eller er det nok hvis det er "gennemvædet"?"?

• #3   12. maj 2009 du skal endelig sørge for at du har ridset overfladen godt og brug fortynder eller acetone til at rtense overflade. Husk at blæse alt slibestøv væk, når du skal lægge glasfiberen på.
    Hvis du ikke sørger for at du har slebet det grundigt, hvor glasfiberen skal på, så vil det flække og ødelægge lakken.
    Du kan købe glasfiber i samtlige bådforretninger, silvan, biltema osv, men vil helt klart anbefale en bådforretning. Husk at der skal går 12 timer fra at glasfiberen er lagt på, til at du lægger spartel på.

• #4   12. maj 2009 lige et spørgsål hvis det oki. når man spartler bodykit osv fast på karossen sys jeg måtte har det med at slippe. skal det primes eller noget. jeg mattere lige lakken og blæser det rent. jeg har brugt polyester og måtte

• #5   12. maj 2009 du skal slibe så meget af lakken af, som do overhovedet kan og så skal der bruges 2 komponentlim i samlingerne og der skal helst glasfiber på indersiderne, så vibrationerne ikke løsner glasfiberen.

• #6   12. maj 2009 skal det ned til jernet? så sys jeg det slipper lige med det samme når det tørt

• #7   12. maj 2009 Jeg lavede en saxo sidste år og der sleb vi helt ned til metallet, limede det hele, ventede 24 timer og så begyndte jeg at smide glasfiberen på. Bilen fejler intet i dag og det holder 100%.

Kig eventuelt i mine fotoalbums.

• #8   12. maj 2009 er husholdings sprit oz okay?"? og hvor grov skal det være? bestemt kort som er godt, og er det meget vigtig med en "rigtig " beskyttelses maske eller er det godt nok med sådan en alm bandit som vi murer bruger til nedbrydning D:

• #9   12. maj 2009 acetone er helt klart det bedste at bruge, for det ætser overflade og gør det nemmere for næste lag at hæfte på den. Brug korn 80 til at starte med og så skal du op i korn 200, når du sliber finspartlen sidste gang. Korn 80 er det bedste at slibe glasfiberen med, for det er jo rimeligt hårdt.
    Det allerbedste er en friskluftforsynet helmaske, men du kan godt bruge en 3M aberøv til det, men husk at skifte filteret, for det er sindsygt giftigt.

• #10   12. maj 2009 skifte filteret?!? det vel bare sådan en engang maske, hvad koster en ordenlig en?!"? btw skal man spartle med glasfiber spartel,også slutte af med polyester spartel

• #11   13. maj 2009 Sådan en engangsmaske holder ca 10 mnin og så duer den ikke mere. Du skal have en lukket maske med kulfilter, for ellers går det direkte i lungerne.
    Den koster nok 300-400 kr sådan en ordentlig maske.
    Jeg bruger kun polyesterspartel, for glasfiberspartlen er svær at slibe og spartle mend.

Kommentér på:
Glasfiber grej - og hvad tykkelse

Annonce