{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.906 visninger | Oprettet:

At pendle 82,5 km, er det for langt??? {{forumTopicSubject}}

Halløj, kunne i forbindelse med nyt arbejde måske komme til at skulle køre 82,5km til arbejde, så ville lige høre jeres mening??
At flytte er udelukket de første par år...
Det er mest motorvej, så det tager ca. en 50min at køre...

Men hva siger i, vil det være til at holde ud at skulle køre det hver dag??? Hvis det job bare lige er sagen??
Har aldrig prøvet at skulle køre så langt til arbejde før, så er derfor interesseret i jeres erfaringer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At pendle 82,5 km, er det for langt???
  • #1   14. maj 2009 Ja, hvis man har en bil, der er til at holde ud at køre i. Og hvis man har en bil, der kører rimelig økonomisk.

    Men det skal jo hænge sammen økonomisk, for det er rimelig dyrt at holde bil, når den kommer til at køre så mange kilometer.

    Hvilken bil har du at køre denne strækning i?


  • #2   14. maj 2009 Kender flere der kører 1½ time hver vej til arbejde. Det er op til en selv om man kan holde det ud.

  • #3   14. maj 2009 Syntes ikke det er så slemt. Hvis man godt kan lide at køre kan det sagtens klares, men hvis man ikke er glad for at køre, så kan det være et helvede.

  • #4   14. maj 2009 hvis det var et fedt job og lønnen var derefter så er 50 min jo ingenting.. folk ved større byer bruger mere på og holde i kø så det kan man da sagtens

  • #5   14. maj 2009 hvis du kan holde ud af stå meget tidlig op for at holde i kø og komme en del senere hjem pga kø så det vel fint nok .. personligt så hader jeg at holde i kø så det ville ikk være noget for mig .

  • #6   14. maj 2009 Så langt har jeg dog ikke helt (jeg har 56 km), men hvis det simpelthen bare er jobbet så er det vel ingen problem.
    Det er nok forskelligt fra person til person hvor langt man gider køre for det.
    Jeg har f.eks. ingen problem med at skulle køre for det, men kender da folk der knap gider tage afsted hvis de skal meget længere end ned for enden af vejen


  • #7   14. maj 2009 har 130 km hver vej, men har ca 12 arb dage pr måned.

  • #8   14. maj 2009 ´jeg går selv og overvejer at køre 156 km hver vej
    og det er der faktisk næsten penge i at gøre det


  • #9   14. maj 2009 hvsi du har en økonomisk kna du med kørelsel fradrag jo også komme tila t få lidt ekstra ud af det

  • #10   14. maj 2009 Jeg havde 130km på arbejde i 3 uger i træk og det var ikke noget problem for mig , .)
    Kommer self an på om man har lysten og "overskud"


  • #11   14. maj 2009 kører selv 150 hver vej smiley så det da bare ud i bilen og igang :_D

  • #12   14. maj 2009 Du vil blive træt af det i længden ligemeget hvor glad du er for at køre.. Det er den samme vej du kører hver dag.. Det er den samme lygtepæl du ser hver dag.. Du vil sku være for træls..

  • #13   14. maj 2009 Har osse pendlet 70 km pr. vej om dagen. altså 140 km. Det meste var på motorvej. (58 km)
    Det var i en Volvo 850. Det var dyrt ja. Men alligevel savnr jeg det nogengange. Man blir afhængig af køreturen, + det gir osse en hvis ro i kroppen både til og fra arbejde. det gjorde det hvertfald ved mig.
    Et godt råd er at vænne dig til at høre morgenradio. Det er nærmest et must.. smiley


  • #14   14. maj 2009 Jeg pendler selv over en time hver vej hver dag, jeg tror det afhænger mest af dig som person og især om det job er det værd.
    det er slet ikke unormalt at pendle cirka en time.
    Hvis det er kan du jo finde nogen at køre sammen med, så er det ikk helt så trist


  • #15   14. maj 2009 Ja, man skal ikke regne med at tjene penge på det i forhold til befordringsfradrag. Det kan aldrig betale sig!

    Men hvis det var mig, ville jeg købe en Getz diesel, der er få tilbage i landet til 124.995 kr. 24,4 km/l


  • #16   14. maj 2009 Jeg kører ikke helt så langt, jeg kører 50 km hver vej = 100 km om dagen.. i starten synes jeg det var træls, men nu siger det mig ingenting, hellere køre 50 km end at sidde i kø i 5 km... Så jeg har det fint med det, og som Henrik C nævner, væn dig til at høre morgenradio smiley hehe..

    > Nicolai


  • #17   14. maj 2009 ja det kan sgu aldrig blive en god forretning at pendle, som chris påpeger, fradraget er vel netto knap nok nok til at dække brændstofforbruget

  • #18   14. maj 2009 Jeg kører 70 km hver vej og elsker det... specielt efter at jeg har fået M3'en :O)
    Kæresten kører 150km hver vej og har heller ikke de store problemer med det, kommer nok også an på hvor meget man går op i det man kører efter.


  • #19   14. maj 2009 Har selv 2 km til arbejde, og tror at jeg ville ha' svært ved at skulle bruge så lang tid på transport, men man vender sig vel til det??

  • #20   14. maj 2009 jeg pendler 60 km hver vej hver dag,og det er ca. 40min hver vej.

    Nu har jeg gjort det i snart 2 år, og jeg vil ikke sige jeg er glad for det, men hader det heller ikke. Man når rigtig at vågne, og kobler fra på vej hjem. Men det handler nok også om man har en god bil at køre det i, samt om man kan lide at køre bil.

    vedr. værditabet, ja så taber biler også med alder og slid, så det ville jeg ikke bekymre mig så meget for, for det giver da et godt fradrag.


  • #21   14. maj 2009 Har det fint med at køre, er glad for at køre, så den vej rundt er der ingen ko på isen, men man skal nok bare lige vænne sig til den samme rute, men ja, morgen radio er en dejlig ting... Og kø er der ikke den stor risiko for på den strækning...

    Vectra'en kører længe ikke langt nok, 11km/l... Men vil så have den sat om til en Golf 3'er TDI, den kører godt og vel 20km/l... Det kan bedre gå an...

    Men Rune, forstår ikke hvad du mener med at man skal betale skat af fradraget??

    Og ja, er godt klar over hyppigere olieskift, vedlighold og værditab... Man tjener ikke på at køre langt...


  • #22   14. maj 2009 HVis ikke det er en latterlig indfalds vej det sidste stykke el.l. hvor man holder i kø og går ud af sit gode skind så ville jeg ikke have et problem med det.

    Jeg har også pendlet en del. Fra herning til kolding hver dag og fra herning til århus.
    Jeg synes faktisk det er afslappende at køre et stykke tid før man er hjemme.
    Så får man også lige bearbejdet dagen og undgår på den måde at slæbe alt for meget arbejde med hjem mentalt.


  • #23   14. maj 2009 p.s. hvis du har flextid kan det lette det meget at køre uden for rush hour.

  • #24   14. maj 2009 Fradraget pr dag vil i dette tilfælde ligge på 228 kr, hvis der er 82.5 km hver vej. Satsen for 2009 er 1.90 kr for de første 100 km 0.95 kr over 100 km.. De første 24 km får man ikke noget for, så det vil blive til 141 km om dagen du kan få fradrag for.. Men det er at prøve det.. Jeg har ligget på små 130 om dagen, og det kørte jeg til sidst med 2.5 v6.. Og man lærer at tage det lidt med ro for at få flest penge ud af det..

  • #25   15. maj 2009 Rune K - Det er sgu da ret så meget, hvis manden kører 50 min frem OG tilbage fra arbejde hver dag. Det er sgu mange penge ned i foret!

  • #26   15. maj 2009 Nogen vil bare ikke forstå, at fradrag ikke er det samme som penge i lommen. Man kan ikke sætte lighedstegn mellem fradrag og udbetalt beløb.

    De første 100 km: 1,9 x 100 = 190 kr.

    De sidste 41 km: 0,95 x 41 = 38,95 kr.

    Fradrag i alt pr. dag: 228,95 kr.

    Så kan vi runde ned til 228 kr. pr. arbejdsdag. Man arbejder 220 dage om året, så det årlige fradrag bliver 50.160 kr.

    Det er så et fradrag pr. måned på 4180 kr. Og skattemæssigt får man højest det halve udbetalt i relle kroner, dvs. 2090 kr. mere udbetalt om måneden.

    Ok, kan man holde udgifterne på 2090 kr. pr. måned, når man hver arbejdsdag kører 165 km.?

    Benzinudgift pr. dag v. 15 km/l: 104,50 kr. (ved en literpris på 9,50 kr.)
    Benzinudgift pr. måned: 104,50 x 20 = 2090 kr.

    Altså kan fradraget måske lige dække benzinudgiften. Men det er kun, hvis bilen kører 15 km/l. Kører den mindre, vil fradraget ikke engang kunne dække benzinudgiften.

    Oven i kommer slidtage på bilen, det være sig dæk, bremser, service og løbende udskiftning af andre sliddele. Og desforuden værditab.

    Ejerafgift og forsikring er ikke regnet med, da man jo skal betale det i forvejen for overhovedet at have bil. Men man skal lige huske på, at nogle selskaber i dag sætter præmien efter, hvor meget man kører. Så forsikringen kan muligvis også blive dyrere, hvis man skal til at pendle i egen bil.

    Man tjener ikke penge ved at køre langt hver dag til job i sin egen bil.


  • #27   15. maj 2009 Godt regnestykke mike..

    Til topicstarter.. Så må du prøve at få arbejdet til at betale benzinen smiley .. Så ville det være lækkert!

    Men som nogle andre siger.. hvis det er en ok strækning og du har en fornuftig bil..så er det fint. Hvis det er 50km igennem københavn hæhææ no go!.. Landevej/motorvej = afstresning. Jah ..

    eller gør som mig.. jeg arbejder i stuen pt smiley


  • #28   15. maj 2009 Mike, fint regnestykke, har dog ingen intentioner om at skulle køre i en benzin bil hvis det er...
    Med hensyn til beregning er der ingen problem, men var ikke helt klar over at man siger man kun for det halve udbetalt...
    Var jo godt klar over at et fradrag ikke er ensbetydende med hvad man mere for udbetalt, men hvad man slipper for at skulle betale skat af...


  • #29   15. maj 2009 det er så også forkert lagt sammen.

    De første 24km er jo ikke noget ved. dvs.

    75 x 1,9 = 142,5
    41 x 0,95 = 38,95

    Total = 181,45 kr pr dag.

    Og rent faktisk er det ikke halvdelen, men knap 33% ved en alm. beskatning.

    Dog kommer der så ekstra befordringsfradrag hvis man tjener under 28x.000 kr, dog maks 6.000 tror jeg.

    Der er ingen penge i det nej - men heller ikke den store omkostning hvis man har en nyere bil og kan holde værditabet på et minimum.


  • #30   15. maj 2009 Tue P.. Hvis du lægger mærke til de tal der står nævnt, så er de 24 km regnet fra.. 82,5 * 2 = 165 - 24 = 141..

  • #31   15. maj 2009 Lige netop, sune N:-)

    Som kommende matematiklærer burde jeg kunne subtrahere 24 fra det samlede antal kilometer;-)


  • #32   15. maj 2009 hehe, nok ikke nu man skal sige man er ejendomsmægler...

    troede bare det var et fiktivt eksempel


  • #33   15. maj 2009 Kører 78 km hver vej på arbejde, det vil aldrig blive en guldgruppe lige meget hvilken vogn man kører i, og tiden tjah, i starten syntes jeg ikke det gjorde alverden men må sige efterhånden at vis man regner kører tiden ud 45min 2 gange om dagen 5 dage om ugen = 7,5 timer eller det samme som en hel ekstra arbejdsdag, så er det da lidt trist at tænke på... Bestemt ikke noget jeg gider bruge resten af mit liv på...

  • #34   20. maj 2009 Du kan også bare køre mc så kan du rende 25-30km/l og så kan det regnestykker pludselig se meget lysere ud smiley

  • #35   20. maj 2009 Steffen N - Ja da, lige bortset fra at han skal bruge penge på at tage motorcykel kørekort og.. nå ja: Motorcyklen, som ikke ligefrem er billig..

Kommentér på:
At pendle 82,5 km, er det for langt???

Annonce