{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

Mazda eller Honda? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg (og kæresten) er ude efter en ny brugt bil og har set på alt muligt forskelligt i prisklassen 25000-50000 og er nu endt op med formentlig at købe en MazdMazda 626 2,0 GLX til omkring 30000, men til den pris kan man jo også få en tilsvarende Honda Accord 2,0i eller 1,8i - og så ved jeg bare ikke hvad vi skal vælge....?

Jeg tænker på kvalitetsfølelse, holdbarhed, rust og reservedelspriser (Mazda er vist lidt billigere).
Vi kører ca. 30.000 km om året og regner med at ville have bilen 5-8 år.

Det skal siges at vi har set på VW og Skoda også, men de er altså ca. 15-20.000 kr dyrere for en tilsvarende bil...

Nogen der har nogle erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda eller Honda?
  • #2   16. maj 2009 Jo, det skulle sq nok kunne gå, bare den bliver vedligeholdt... Der er stadig mange biler fra 80'erne jo:)

• #3   16. maj 2009 mazda er meget billigere i reservedele og honda er tæt på og være ligeså dyr i reservedele som bmw...

jeg ville vælge 626'ern da den er billigere men hvis du skal have noget med træk i så er honda'en bedre da de tager flere omd.

rust ang. er de vist begge lige gode afhengelig af veligeholdelse

• #4   16. maj 2009 Honda er ikke specielt dyrt i forhold til andre mærker mere, det var det engang ja, men ikke mere.. Bare folk der ikke kan forstå det..

Ofte er det billigere at købe dele org. end uorg..

Jeg ville klart vælge hondaen, også pga. sådan en mazda 626 bare er grim at se på smiley

• #5   16. maj 2009 Lasse N: hehe det sys jeg nu stadig de er smiley men ved ikke om priserne har ændret sig så må jeg jo sikkert give dig ret... men jeg vil stadig vælge mazda'en hehe smiley men sys vtec motoren til honda's power biler er sjove smiley hehe

• #6   16. maj 2009 Lasse N: Mht. designet synes jeg også umiddelbart Hondaen er lidt flottere, men synes sq også Mazdaen er ok...
    Og mht. motorvarianter er det jo stort set samme hk de har, men tror godt på at hondaen er sjovere - har hørt godt om deres motorer. Til gengæld har jeg også hørt at Mazda's 2.0 kører 500.000 uden problemer, ved sq ikke om Honda er lige så holdbare... Tænker bare at høje omdrejninger slider meget...

• #7   16. maj 2009 Daniel N... høje omd. skader alle biler ingen biler kan entlig tåle og komme helt ud i omd. for tit eller ofte... og ja mazda er kendt for og kunne køre rigtig mange kilometer uden og skulle det helt store kun nogle dæk engang imellem også måske udstødning hver 8år

• #8   16. maj 2009 100 % på at honda ikke er ret meget dyrt mere , og ja nogen gange kan du faktisk spare ved at købe org frem for uorgi , jeg ville klart vælge hondaen fordi den er pænere og hvis den bliver velholdt er der næsten ingen rust og så holder motoren bare ! . har selv en og kan sige dig den kører bare godt .

• #9   16. maj 2009 HONDA HONDA HONDA HONDA HONDA

• #10   16. maj 2009 mazda har haft honda førhen og vil ik anbefale det selv om det er en hurtig og lækker bil men for dyre reservedele og for meget rust

så hellere mazda pga reservedelene

• #11   16. maj 2009 Martin H: Du er endnu en af dem der stadig ikke har forstået at honda er blevet meget billigere i dele end for en del år siden..

Daniel N: Hondaer kan skam også runde 500.000 km hvis man ikke ligger med pedalen i bund konstant, ved da at der er et par stykker i HKD der har rundet de 4xx.xxx km for laaang tid siden, og en med en tunet NA esi har også rundet de 3xx.xxx km for længst, og den får kniven rimelig tit har jeg hørt smiley

• #12   16. maj 2009 Hehe okay... Kan sq godt være vi lige skal overveje det en gang til... Hvis det passer at de i virkeligheden er lige godt og der kun er en lille forskel i reservedelspriserne vil jeg sq gerne give lidt mere for hondaen...

• #13   16. maj 2009 jeg giver martin h ret :b

• #14   16. maj 2009 Havde valgt Hondaen. smiley Bedre kvalitet hvis du spørger mig.

• #15   16. maj 2009 De gamle hondaer til små 30kg, er måske billige i reservedele , men du skal ikk så mange år længere frem i den række du tænker i før at stumperne til honda sjovt nok ER dyrer, og det er tilfældigvis noget som jeg da somme tider ser på mit arbejde.

• #16   16. maj 2009 priserne er ikke så slemme hos honda, ved at bremser og termostat bedre kan betale sig at købe hos honda end lyddæmpercentralen
    Og havde også valgt honda'en, helt klart

• #17   16. maj 2009 ja er ikke så dyrt til en honda, et baghjulsleje org. 583kr lyddæmpercentralen
    1173kr

• #18   16. maj 2009 Ja okay, det er sq ikke slemt... Tjekkede lige thansens priser (ikke fordi jeg nogensinde ville købe noget der, men for at se niveauet) og de ligger sq meget jævnt med de fleste VW som ellers plejer at være billige i dele...

Kommentér på:
Mazda eller Honda?

Annonce