{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Fiat Coupé Turbo?? {{forumTopicSubject}}

Er blevet lidt varm på sådan en bil.
Er der nogle der kender noget til dem? har aldrig selv haft en Fiat nemlig så kender intet til dem.

efter hva jeg ku læse er deres motor fra en Lancia HF Delta Integrale, er det rigtigt nok? for så burde det vel være fint nok?

Kan jeg få noget for og imod?

/Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Coupé Turbo??
  • #1   21. maj 2009 det er en super fed bil kunne bedst slev lide 16V turbo udgaven, det eneste de er meget føsome over for er for lav olie stand,

  • #2   21. maj 2009 ja mener også jeg har hørt noget om at for lav oliestand, så rykker de plejllejer. men hvis den ellers stort set står på max plejer der ikke at være noget.

    2.0 16v skulle have lidt mere galskab i forhold til 2.0 20v 5Cyl. den har et mere jævnt træk.

    ellers se for rust.


  • #3   21. maj 2009 Begge nævnte emd Turbo. klart nok

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.293
    #4   21. maj 2009 og hvis valget falder på den 5-cylindrede så vær forberedt på heftige værkstedsregninger hvis du ikke kan skrue selv (der er ikke for meget plads i maskinrummet på en 16V , så forestil dig en ekstra cylinder)

  • Lt. T
    Lt. T Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 33
    #5   21. maj 2009 Motoren kommer ikke fra en integrale men begge motorer er ens i flere steder. Fiat 131 bund og Lancia/Abarth topstykke. Begge deler samme motor bund og topstykke men topstykket på integralen er noget mere sophistikeret (ventiler, ventil sæder, ventil løftere samt smøring, knaster osv). Bundkarret i integrale motoren er kortere og har derfor en anden oil pickup system. integrale krumtappen er hærdet via Tufridning mm. Plejlstænger og stempler, olie og vand systemet er også anderledes. Ellers er de to motorer ens og topstykket fra Coupe'en er ofte brugt som en alternativ erstatning i integrale motorer. Udover de allerede nævnte forskelle så har de to motorer forskellige ventildæksler, men det betyder intet.

    Det er et meget solid motor som stammer fra racing verdenen, læs: Fiat131/Lancia/Abarth... Det er forholdsvis 'let' at skaffe dele til den og turbo modellene kan let tunes til 260HK eller mere via ECU og benzintryk regulering.

    Kan ikke fortælle dig andet end motor forskellene i de to biler men jeg kender en del Coupe ejere og de er allesammen meget glade for deres biler.

    Du kan eventuelt besøge FIAT Klubben og spørge om førstehåndserfaringer.

    Vh
    Thor


  • #7   23. maj 2009 OKay lyder jo godt altsammen.

    lt. T : mange tak for den forklaring så blev jeg lidt klogere på den bagrund smiley


  • #8   24. maj 2009 Også kan 2.0 16v Turbo godt virke hård i koblingen. men det er normalt. fra en 2.0 16v uden turbo og til en med, er der hvert fald mærkant forskel. og det er simpelhen bare pga. koblingen i den med turbo er stærkere og har en bedre trykplade.

    ved ikke hordan det er med den 5cyl.


Kommentér på:
Fiat Coupé Turbo??

Annonce