4.515 visninger
|
Oprettet:
hjælp, tyske prøve plader {{forumTopicSubject}}
hej, skal et stykke ned i tyskland efter en bil, og min plan var lidt st tage tog eller fly der ned og så kører den hjem.... men hvordan får man fat i de tyske prøveplader..?
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 27 Emner: 371 Svar: 1.961
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.539
Husk du ikk må køre her i landet på tyske prøveplader... Der skal du ha danske
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 323 Emner: 385 Svar: 805
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.068
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Det eneste er at danmark mener du synder med afgift! Men bare sørg for at have købskontrakten med så er det kein problem!
Du får prøvepladerne ved Zulassungstelle og de koster 80-100 euro. Sørg for at have ALT med (pas kørekort osv) så du kan få dem. Men lettest er at overføre de 100 euro til forhandleren så har han det hele klar når du kommer. Plejer ikke at være noget problem hvis man spørger pænt.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 323 Emner: 385 Svar: 805
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 818
og så køber du nogen danske prøve mærker i den nærmeste grænsetold du kan finde.
Selv kørte jeg til padborg men kommer du en anden vej skulle det så vidt jeg forstod værre ok at køre fx 15km ind i landet sålænge det er for at komme til nærmeste sted at købe danske prøve plader.. men forhør dig lige en ekstra gang om det.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Du skal ha danske plader på i dk. Og politiet er ligeglade med om du har købskontrakten liggende.
Som Danskere må du ikke kører på udenlandske plader i DK med mindre den udlandske ejer sidder ved siden af.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Ja, som Cookie monster skriver, så er det ikke lovligt. Man <i>skal</i> en tur forbi motorkontoret i Padborg og hente danske. Men de koster så også kun 100 kr., så det er jo ikke noget problem.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
De tyske nummerplader kan være lidt besværlige at få fat på, idet (1) det tyske motorkontor ikke har åben i weekenden, og (2) har begrænset åbningstid i hverdagene. Du kan i princippet derfor vælge en af følgende fire løsninger:
A - du henter bilen på et fejeblad.
B - du får en autotransportør (vognmand) til at køre bilen til Danmark.
C - du får sælger til at købe eksportplader til bilen, men så binder du dig de omkostninger der er forbundet hermed til den specifikke bil.
D - du køber eksportpladerne hos DaniaTruck i Padborg. Vejledning fremgår af DaniaTrucks hjemmeside. Eksportpladerne fra DaniaTruck er ikke udfyldt med oplysninger om en specifik bil. Når du finder den bil du vil købe, udfylder du de resterende felter i papirerne, som følger med eksportpladerne, med oplysninger fra din nye bils registreringsattest.
Du kan selv bestemme varigheden af nummerpladerne. Eksportpladerne med den røde stribe koster minimum 150 EUR og gælder som minimum i 5 dage.
De tyske prøveplader er som nævnt ansvarsforsikret. Prøvepladerne med den røde stribe er forsikret i hele Europra, mens prøvepladerne med den gule stribe kun er forsikret i Tyskland. Dette er væsentligt at være opmærksom på, hvis du f.eks. skal importere en bil til Sverige - her er det eksportpladerne med den røde stribe, Du skal have fat i!
Det skal afslutningsvis nævnes, at du sagtens kan køre på udenlandske nummerplader i udlandet, mens det kun er i Danmark at det er ulovligt for dig som dansk bosat. Såfremt sælger ikke har noget imod dette, kan du spare nogle kroner her. De fleste sælgere er dog ikke med på denne ide, da de risikerer at stå uden nummerplader, hvorved de kan have problemer med at afmelde bilen på motorkontoret.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Der findes ingen lov der forbyder dig at køre på tyskeplader og din advokat vil til enhver tid vinde en sag hvis du bliver taget med prøveplader!
Så jeg kan kun opfordre folk til at køre på tyske prøveplader, da alt andet kun er chicane fra den danske staats side.
Og jeg siger ikke folk skal køre rundt i 5 dage på pladerne, men kun fra tyskland hjem! At man bliver knaldet når man kører de fulde 5 dage rundt i byen siger vel sig selv?
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Die Zuteilung eines Kurzzeitkennzeichens (det gule) ist ein nationaler Verwaltungsakt, und somit ist die Anbringung eines Kurzzeitkennzeichens an ein Fahrzeug, das sich im Ausland befindet, um dieses z. B. nach Deutschland zu überführen, nicht zulässig (verbotene Fernzulassung). Für Auslandsfahrten werden die nationalen Zulassungsdokumente durch die Teilnehmerstaaten des Internationalen Abkommens (bla. andet Danmark) über den Straßenverkehr gegenseitig anerkannt
Link: http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennzeichen_(Deutschland)#Sonderkennzeichen
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Men Zulassungsstelle ved godt hvilke plader du skal have (og det er de gule du skal have)
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
hjælp, tyske prøve plader