{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, tyske prøve plader
  • #1   24. maj 2009 kan sælger ikke hjælpe dig med det?

  • #2   24. maj 2009 Det hjælper en evt. forhandler dig nok med, hvis det er ved en sådan, du skal købe den. Det gjorde forhandleren i hvert fald, da jeg købte min. Det koster vist ca. 150 euro for pladerne (de er af rigtig metal, ligesom normale plader) og gælder i 5 dage - men kun til den danske grænse! Husk dét, også selv om forhandleren siger, de gælder i Danmark (det passer nemlig ikke)...

  • #3   24. maj 2009 Da jeg hentede dernede da spurgte jeg sælger om han ikk kunne arrangere det så jeg kunne køre hjem...

    Husk du ikk må køre her i landet på tyske prøveplader... Der skal du ha danske smiley


  • #4   24. maj 2009 arh ha.... lyder som en rigtig god ide, der er nemlig en forhandler jeg skal købe den af, så jeg gør som i foreslår og tudsen tak for hjælpen alle sammen.....

  • #5   24. maj 2009 De gælder nemlig ikk i danmark, mener at vi er det eneste land i EU de ikke gør, har læst et sted at de tyske prøveplader også gik under navnet EU-prøveplader.-...

  • #6   24. maj 2009 de gælder os i DK! Har kørt med dem mange gange! De er forsikret i hele EU!

    Det eneste er at danmark mener du synder med afgift! Men bare sørg for at have købskontrakten med så er det kein problem!

    Du får prøvepladerne ved Zulassungstelle og de koster 80-100 euro. Sørg for at have ALT med (pas kørekort osv) så du kan få dem. Men lettest er at overføre de 100 euro til forhandleren så har han det hele klar når du kommer. Plejer ikke at være noget problem hvis man spørger pænt.


  • #7   24. maj 2009 det lyder godt, at de kan bruges i danmark.......... vil det så sige at de 5 dage de holder, kan jeg køre rundt i danmark?...

  • #8   24. maj 2009 Pladerne gælder, men DU må ikke køre på dem... Så det er meget nemt. Derfor "gælder" de ikke...

  • #9   24. maj 2009 tyskeprøve plader - http://www.daniatruck.com/nummerplader.html
    og så køber du nogen danske prøve mærker i den nærmeste grænsetold du kan finde.

    Selv kørte jeg til padborg men kommer du en anden vej skulle det så vidt jeg forstod værre ok at køre fx 15km ind i landet sålænge det er for at komme til nærmeste sted at købe danske prøve plader.. men forhør dig lige en ekstra gang om det.


  • #10   24. maj 2009 Dr. Bombe

    Du skal ha danske plader på i dk. Og politiet er ligeglade med om du har købskontrakten liggende.

    Som Danskere må du ikke kører på udenlandske plader i DK med mindre den udlandske ejer sidder ved siden af.


  • #11   24. maj 2009 Dr. Bombe

    Ja, som Cookie monster skriver, så er det ikke lovligt. Man <i>skal</i> en tur forbi motorkontoret i Padborg og hente danske. Men de koster så også kun 100 kr., så det er jo ikke noget problem.


  • #12   24. maj 2009 I Tyskland kan du købe eksportplader, som kan anvendes i hele Europa. Disse er markeret med en rød stribe i den højre side af nummerpladen (se billedet herunder), mens nummerpladerne med den gule stribe er indenrigs tyske prøveplader. Anvendelsesområdet begrænses af den ansvarsforsikring, som medfølger prøvepladerne.

    De tyske nummerplader kan være lidt besværlige at få fat på, idet (1) det tyske motorkontor ikke har åben i weekenden, og (2) har begrænset åbningstid i hverdagene. Du kan i princippet derfor vælge en af følgende fire løsninger:
    A - du henter bilen på et fejeblad.
    B - du får en autotransportør (vognmand) til at køre bilen til Danmark.
    C - du får sælger til at købe eksportplader til bilen, men så binder du dig de omkostninger der er forbundet hermed til den specifikke bil.
    D - du køber eksportpladerne hos DaniaTruck i Padborg. Vejledning fremgår af DaniaTrucks hjemmeside. Eksportpladerne fra DaniaTruck er ikke udfyldt med oplysninger om en specifik bil. Når du finder den bil du vil købe, udfylder du de resterende felter i papirerne, som følger med eksportpladerne, med oplysninger fra din nye bils registreringsattest.

    Du kan selv bestemme varigheden af nummerpladerne. Eksportpladerne med den røde stribe koster minimum 150 EUR og gælder som minimum i 5 dage.

    De tyske prøveplader er som nævnt ansvarsforsikret. Prøvepladerne med den røde stribe er forsikret i hele Europra, mens prøvepladerne med den gule stribe kun er forsikret i Tyskland. Dette er væsentligt at være opmærksom på, hvis du f.eks. skal importere en bil til Sverige - her er det eksportpladerne med den røde stribe, Du skal have fat i!

    Det skal afslutningsvis nævnes, at du sagtens kan køre på udenlandske nummerplader i udlandet, mens det kun er i Danmark at det er ulovligt for dig som dansk bosat. Såfremt sælger ikke har noget imod dette, kan du spare nogle kroner her. De fleste sælgere er dog ikke med på denne ide, da de risikerer at stå uden nummerplader, hvorved de kan have problemer med at afmelde bilen på motorkontoret.


  • #13   24. maj 2009 De gule er prøveplader i Tyskland - som dem vi har i Danmark. De røde er eksportplader og kan føres også i udlandet. Imidlertid må man i Danmark ikke køre på udenlandske plader grundet vores reg.afgift på biler. Reglerne fremgår af bekendtgørelsen om registrering og syn af køretøjer mv. paragraf 115: "personer, der har bopæl her i landet, må ikke benytte et i udlandet registreret motorkøretøj til kørsel her i landet, jf. dog stk. 2, 3, 4, 5, 6 og paragraf 116", jf. importguidens pkt. 4.

  • #14   24. maj 2009 Vi kører ALTID med tyske prøveplader og bliver vi stoppet viser vi købskontrakt og så er vi ellers ligeglad. Engang sagde politiet til min kammerat at han ville få en bøde (som kun er 500 kr!) men der kom aldrig noget.

    Der findes ingen lov der forbyder dig at køre på tyskeplader og din advokat vil til enhver tid vinde en sag hvis du bliver taget med prøveplader!

    Så jeg kan kun opfordre folk til at køre på tyske prøveplader, da alt andet kun er chicane fra den danske staats side.

    Og jeg siger ikke folk skal køre rundt i 5 dage på pladerne, men kun fra tyskland hjem! At man bliver knaldet når man kører de fulde 5 dage rundt i byen siger vel sig selv?


  • #15   24. maj 2009 Der findes ikke nogen "røde" nummerplader i Tyskland mere...De gule gælder i EU:

    Die Zuteilung eines Kurzzeitkennzeichens (det gule) ist ein nationaler Verwaltungsakt, und somit ist die Anbringung eines Kurzzeitkennzeichens an ein Fahrzeug, das sich im Ausland befindet, um dieses z. B. nach Deutschland zu überführen, nicht zulässig (verbotene Fernzulassung). Für Auslandsfahrten werden die nationalen Zulassungsdokumente durch die Teilnehmerstaaten des Internationalen Abkommens (bla. andet Danmark) über den Straßenverkehr gegenseitig anerkannt

    Link: http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennzeichen_(Deutschland)#Sonderkennzeichen


  • #16   24. maj 2009 dvs. de røde bruges kun internationalt, men ikke indenfor EU.

    Men Zulassungsstelle ved godt hvilke plader du skal have (og det er de gule du skal have)


  • #17   24. maj 2009 Hvis der ikke er en lov, der siger det - hvor stammer citatet, som Cookie monster skriver, så fra?

  • #18   24. maj 2009 Bombemand... Selvfølgelig er der en lov, der siger det!

Kommentér på:
hjælp, tyske prøve plader

Annonce