nogle med Daihatsu Charade erfaring ? {{forumTopicSubject}}
hej derude :)!
ville lige høre om der er nogle som har del erfaring med charade 1.6 (gti) ?? ¨
min bil er nemlig på værksted og det er første gang mekanikeren får fingerne i sådan en bil.. da jeg kender ham sådan halvt personlig har jeg snakket lidt sammen med ham, men han er lidt svært ved at finde fejlen..
det der er sket, er at den kun køre på 3 af cylinderen..
se evt video: http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=27107&xl=
et par dage inden den gøre det, hakket og spruttet den vildt : læs evt. historien : http://bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=542537
mekanikeren siger at ud fra hvad han kan se og hvad han lige kunne måle ( af det målings udstyr han nu havde):.. at det nok højst sandsynlig er at der bliver skudt for meget benzin ud i den første cylinder, så den ikke kan køre på den.. det er evt en defekt dyse ? eller måske noget på ledningsnette, altså en styreboks ?..
men da han ikke målingsudstyret til det skal jeg have den et andet sted hen, men ville lige høre om nogle der har prøvet noget lignede ? eller om i ved om dyser normalt er svage eller hvad typiske fejl er ?
så noget med at når bilen er blevet om fra 1.3 til 1.6, så der noget med stikene skal laves om.. kan der være sket en fejl der evt ?
og til sidst om nogle der har erfaring med kn-auto.dk ? for hvis det ender med han ikke er sikker i sin sag, så ville jeg da heller køre den ned til kn auto for få det lave hurtigst muligt !!
//Frank H (dårlig staver)
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Er der lavet en kompressions test på den cylinder som ikke virker?
Kunne godt lyde som en løs forbindelse til en dyse eller noget tændning.
Kender ikke så meget til KN-autos værksted.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 80
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 80
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
find en i dit område og lån hans tændkabler i 5 minutter. Det er ikke nok at udmåle ohm'sk modstand på dem.
hjælper det ikke, så køber du nyt rotordæksel og evt rotor. Det kan din mekaniker skifte på 15. sekunder.
De tre ting er typisk når daihatsuen kører på 3 cyller.
Hjælper det stadig ikke, så måler du ohm på alle dyserne ( imellem de to poler hver dyse har ) - de skal være ens - må gerne variere 0.1-0.2 ohm, men så heller ik mere ). - jeg mener det er 13,7 ohm på de grønne grå ( dem du har, ligesom mine )
Hvis en af dem fejler, så kontakter du KN for at få en brugt en.
Og så får du lige tjekke kompressionen på et prof værksted - det kræver en fin lille dimmer man skruer ned i tændrørsgevindet, med et manometer på ( faktisk bare et manometer på en slange på en studs med tændrørsgevind ).
Hjælper det ikke, så har du et problem, for så er der ik mere der kun har med EN cylinder at gøre.
nogle med Daihatsu Charade erfaring ?