{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Unge mænd og biler!!!! {{forumTopicSubject}}

Så er der endnu en badebillet på 18 år der tror han hedder Michael Schumacher.

Det er bare surt, at der er nogle klaphatte ind i mellem der skal gøre der endnu sværere for andre unge at få kørekort og forsikring til en fornuftig pris.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=301660

hvad faen kan man gøre, for at undgå de der fjolser?

Jeg skal lige sige at jeg bestemt ikke er imod at unge mænd har kørekort, da der kan være mange grunde til at man er nødt til at have kørekort og bil. Og det SKAL respekteres!!!!
Og jeg har ikke noget imod at der er nogle der kører om kap, hvis det er på forsvarlig vis. Og det kan sagtens lade sig gøre.

Til unge mænd: Når i lige har fået kørekort svarer det lidt til da i lærte at gå!! I var lidt usikker på benene de første år.

Hvis der skal køres rådent, så gør nogle øde steder. Så er der ikke så mange der får ondt i rø....

Pas nu på derude gutter. Ellers ender det sgu med at man ikke kan tage kørekort før man er 25 år.
Der er ikke nogen grund til at ødelægge det for andre....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge mænd og biler!!!!
  • #2   12. jul 2005 Jeg Har kørt bil siden jeg var 13! og har aldrig kørt sindsygt! Hvad mon får unge til at køre sådan?! :s

  • #4   12. jul 2005 Ja, det er de få idioter der gør det surt for de mange.

    Jeg synes det er pinligt, at kigge på uheldsstatistikker, når man ser, hvordan unge mænd sprænger alle rammer.


  • #6   12. jul 2005 Jesper T: De skal bare åbne lindø til fri kørsel. Området er perfekt og køre på, og der er sku ingen der kan få ondt i røven over det. Kan ikke forstå hvorfor det ikke er sket endnu.

  • #8   12. jul 2005 nu er jeg kun 15, men når jeg kommer ud på gaden, kan det godt være jeg giver den gas en gang imellem. men fanme ikke i byen, med chikaner og den slags.. det er sygt i skalden..
    Når jeg virkelig kommer til at afprøve bilens kræfter bliver det på en racerbane..


  • #9   12. jul 2005 Jeg ved godt at det er primært er når det er de unge eller gamle der er skyld i dødsulykker, bliver det blæst op i medierne.

    Men med hensyn til alder og kørekort er der forskel på en på 18 der lige har fået kørekort og en på 25 der lige har fået kørekort. Der er selvfølgelig noget modenhed til forskel. Det kan ikke diskuteres!!!
    25 årige kan selvfølgeligt også køre rådent. ingen tvivl om det.

    Jeg er selv 30 år og har kørt bil i 12 år.
    Jeg var heller ikke specielt dygtig chauffør da jeg var 18, selv om jeg troede det. Vi skal lige lære det alle sammen.

    Men jeg er enig med dem der nævnte tidligere at der skal bygges nogle baner hvor folk kan afreagere under mere sikre forhold. Det er nok det bedste værktøj.

    Så mangler vi bare at få vækket nogle Politikere!!!!!

    Så HHHHHAAAAAAALLLLLLLLLLOOOOOOOO Christiansborg!!!!

    Det ville være rart at få statistikkerne på ret køl igen!!!


  • #10   12. jul 2005 Att: peter L Jeg Har kørt bil siden jeg var 13! og har aldrig kørt sindsygt! Hvad mon får unge til at køre sådan?! :s

    Og du er så en af dem der tror de har styr på det hele ...

    Nej det eneste der hjælper er en meget strang straf.. og lad nu vær med at kom med det "BRÆK" om lavere afgift på bilerne fro så får de bare råd til at køre galt i en ny BMW og ikke i en gammel polo som der var indvolveret i den trakiske Ulykke som slog 2 familie medlemmer ihjæl i fredags på siø....
    I må sku ta jer sammen, Hvor mange mennesker skal slås ihjæl af unge bilister før der bliver gjort noget ved det. Personligt håber jeg at de kommer til at rådne op i spjældet og møder de forkerte typer som tvinger dem til lidt af hvert....


  • #11   12. jul 2005 Att: niels erik De skal bare åbne lindø til fri kørsel. Området er perfekt og køre på, og der er sku ingen der kan få ondt i røven over det. Kan ikke forstå hvorfor det ikke er sket endnu.

    Nej der er ikke sket noget enu Inde på pladsen ,, Men før og efter det er der problemet er, og det er der de "Unge" ikke kan styre sig. men kan på en måde være enig med dig men det skal være med konstant overvågning af politiet og alle skal "blæse" både før og efter og en flok syns folk som ikke skal gå efter gejl og lir men om bilen er forsvarlig så er der en mulighed for vi alle kan få en sjov aften....


  • #12   12. jul 2005 att:Drystin
    Er det ikke 369 for mange ????


  • #13   12. jul 2005 ugne som tager kørekort skulle som start bil ikke får lov til at køre i en bil der er større end 1,1/1,3 stror biler indbyder til at køre stærkt

  • #14   12. jul 2005 nu bor jeg i roskilde og kører der hvor ulykken skete dagligt!!!

    skal man miste kontrollen over det fartbump skal man et godt stykke OVER 100!! det er ikke et alm. bump men en 10 meter lang 'forhøjning' på vejen!!

    desværre kører der en del af den type i roskilde der konstant skal køre HJERNEDØDT!!!

    jeg vil ikke gøre mig selv hellig, men jeg kører ALDRIG sindsygt i byer og andre steder der er chance for at ramme andre mennesker!! det er meget enkelt hovedløst!!!!

    just my 2cent's

    Daniel


  • #15   12. jul 2005 Claus(15) Z - Du siger du er 15 - og ALLIGEVEL kører du på vejene, hvor du kan møde andre trafikanter, eller være så uheldig at du punktere ved en lidt højere hastighed med det resultat at du brager ind i en anden bilist... Det er jo lisså sindsygt.
    Hvis det er fordi du gerne vil øve dig, så gør det på lukkedes områder!

    Synes det er dybt forkasteligt at folk som lige har fået kørekort skal teste bilens ydderste grænser af, i spirituspåvirket tilstand og så i et byområde. Der er mange flere der gør det, end dem der bliver stoppet, eller dem som slår andre ihjel. Har været vidne til en hel del efterhånden smiley


  • #16   12. jul 2005 Unge trafikanter

    Unge mellem 18 og 24 år er den gruppe trafikanter, som ender i flest ulykker. Læs om de unge trafikanter.

    Unge trafikanter tager chancen. Men hvorfor?
    Selvom langt fra alle unge kører råddent, lever mange unge livet farligt i trafikken. Unge tager generelt flere chancer og større risici end voksne. Men hvorfor gør de det?
    >>

    Hvem kan gøre hvad?
    Kender du en ung, som kører råddent i trafikken? Du kan træde ind og hjælpe både som forælder, kæreste, ven eller skole!
    >>

    Mest udsatte trafikanter - mænd ml. 18 og 24 år
    I 2004 blev 67 unge mellem 18 og 24 år dræbt i en trafikulykke. Unges risiko i trafikken stiger væsentligt fra de er omkring 16 år.
    >>

    Er du rød, gul eller grøn trafikant?
    Unge trafikanter kan groft sagt deles op i tre adfærdsgrupper. De grønne, som overvejende kører pænt. De gule, der tager chancer ind i mellem. Og de røde, som konsekvent kører risikobetonet.
    >>

    Flere unge i fremtiden - flere ulykker
    Tal fra Danmarks Statistik forudser, at antallet af 17-24-årige fra 2005 til 2012 stiger op mod 25 %.
    >>

    Fakta om unge og trafikulykker
    18-19 årige bilister har 7 gange større risiko for en ulykke end deres forældre. 20-24 årige har 3 gange større risiko.
    >>

    Undersøgelser om unge trafikanter
    Der er lavet flere gode undersøgelser om de unge trafikanter. Find de mest væsentlige her.
    >>

    Det mener Rådet for Større Færdselssikkerhed ... om unge trafikanter
    Vi skal have antallet af alvorlige ulykker med unge ned. Tal fra Danmarks Statistik viser, at antallet af 17-24 årige fra 2005 til 2012 stiger op mod 25 %. Det er derfor afgørende at gøre noget nu.



  • #17   12. jul 2005 Att: Kenny b ugne som tager kørekort skulle som start bil ikke får lov til at køre i en bil der er større end 1,1/1,3 stror biler indbyder til at køre stærkt

    Det var en polo 1,3 der slog 2 ihjæl på siø i fredags så drop det der Snak som over hoved ikke har hold i noget...


  • #18   12. jul 2005 nu bor jeg i roskilde.. og har hørt historien om det der er sket, og har været nede og se den bil de 4 unge mennesker kørte.. DET VAR SINDSYGT !

    de havde kørt OVER 100 km/t over et bump, mistet herredømmet, bilen var rullet om på taget og røget hen og ramt damen og deres hund, som var røget op i 1 sals højde !!

    HVOR SINDSYG HAR MAN LOV TIL AT VÆRE.. er glad for jeg ikk kendte de unge mennesker...


  • #19   12. jul 2005 Att. Benny Z

    Du har totalt misforstået det hele.
    Jeg har IKKE oprettet dette indlæg for at få stoppet striben og lign arrangementer. Tværtigmod!!! Jeg er tilhænger af den slags.
    Det jeg mener er at der er nogle der racer de forkerte steder, og det er det der bør stoppes!!!
    Jeg laver IKKE hetz mod unge billister.


  • #20   12. jul 2005 Han burde ik ha kørekort igen.
    Det sku sygt. ved da godt jeg os køre for hurtig med inde i byen køre jeg sku ik for hurtig måsken engang imellem men det kun 60 så. for det ramer sku os hårdest hvis man bliver stoppet inde i byen.


  • #21   12. jul 2005 der er sikker mange unge der køre for stærkt, men der er fandme også mange gamle mænd med blød hat der køre af lort, f.eks her den anden dag måtte jeg knalde bremsen i, for en fedladen gamel mand der ikke fattet hvad ensrettet betød !
    den eneste grund til der ikke skete noget der var fordi jeg jeg som ungt menneske stadig har en kort reaktions evne smiley !


  • #22   12. jul 2005 Peter M: Claus(15) Z siger jo ikke at han kører på vejene, men at når han skal ud og kører på vejene, altsår når han for kørekort...
    Jeg har kørt bil på mark siden jeg var 9, og har aldrig lavet en bule eller været tæt på at køre ind i noget.

    Hvis man kører i en lille bil med fx. 1,3 motor, er der ikke så mange der gider at køre stærkt, for det er ikke sjovt i en sådan lille bil, men har du en stor og hurtig bil bliver det sjovt, og folk kan ikke lade vær med at træde på speederen, det er da klart!

    Der er heller ikke så mange der kører under fartgrænserne i en Porshe...


Kommentér på:
Unge mænd og biler!!!!

Annonce