{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Skal han ikke syne det? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Har lgie været til syn med min Corrado. Den har ikke sideblink monteret, så jeg lavede en anordning med blink der var klistret på. Det accepterede han ikke til syn og sagde jeg skulle gå hjem og lave huller i skærmene.

Mit spørgsmål er så om han ikke skal " se på det" somom den har monteret sideblink, da de jo sidder på til synet og at det ikke rager ham hvad man så gør når man er kørt derfra?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal han ikke syne det?
  • #1   3. jun 2009 Næ få du lavet nogle huller i dine skærme...

Det lyder til at du har ledningerne hængene ud over skærmene...

Hvir ikke så smid et billede op, så vi kan se hvad det er du har klistret....

• #2   3. jun 2009 Jo, hvordan de er monteret skal han ikke blande sig i, så længe de sidder på bilen.

Tag i en anden synhal, da du 100% sikkert ikke får noget ud af at brokke dig over det.

• #3   3. jun 2009 Er det ikke rimelig dumt ikke at have sideblink monteret?

Hvis jeg var dig ville jeg få fat i nogle sidespejle med blinklys.

• #4   3. jun 2009 Ledningerne er trukket mellem samlingen af forkofanger og skærmene. Så de sidder hverken udenpå og hænger heller ikke og dingler. Sys satme det er tamt!. Ved godt at man skal have sideblink monteret, men da jeg ikke kunne nå det inden DHB at fixe skærme eller lave huller dertil syntes jeg det er endnu mere nederen!

• #5   3. jun 2009 Jeg sagde endda til ham at han skulle syne den som den stod der til syn, og hvad jeg så gjorde bagefter skulle han ikke blande sig i. Så begyndte han alt muligt med at de ragede for langt ud ifg paragra det og det.. ( og vi snakker de flade blinklygtesæt fra Thansen til at klistre på )

• #6   3. jun 2009 Det var måske også en ret dum kommentar at smide til en synsmand...

De skal være fastmonteret og ledningen må ikke være fit tilgængelig, desuden er der krav for synlighed, mht. anksuevinkel osv.

• #7   3. jun 2009 Hmm har lige synet en bil med de blinklys fra Thansen, da var der ingen problemer

• #8   3. jun 2009 det er da også for dumt at begynde at diskutere med en synsmand,så er man da sikker på at han ikke syner bilen

• #9   3. jun 2009 De er fastmonteret og intet hænger og dingler, og de kan ses fra samtlige synsvinkler på siden af bilen.. Disskuterede først med ham da jeg så han skrev det på synsrapporten tilsidst. Ellers havde jeg heller ikke gjordt det da jeg kender ham sådan okay.

• #10   3. jun 2009 Min blev også godkendt med påklistrede blinklys.

• #11   3. jun 2009 Hvis det opfylder de krav, så tag tilbage med en udskrift af kravene fra www.fstyr.dk og forlang den omsynet uden beregning.

• #12   3. jun 2009 Det er bestemt ikke for dumt at diskutere med en synsmand, hvis han ikke har ret så skal han have det at vide. Og hvis man er helt sikker i sin sag, så beder man om at tale med synslederen.

Du skal bestemt ikke bore huller i dine skærme, du kører et anfdet sted hen og får din bil synet, hvis du er sikker på at dine side blink opfylder kravene.

Og det er noget med at man skal kunne se blinkene fra en 15graders vinken fra bagskærmen, altså hvis man står på siden af bilen.

Og så synes jeg du skal finde reglerne for sideblink og printe dem ud til ham idioten.

Forresten er det da ufatteligt at DK er det enesle land i verden hvor man ikke kan syne en bil med rødt blinkende blinklys, og manglende blink på forskærmene.
    Amerikanerne har ellers ikke så store problemer med at regne ud hvad en blinkende pære betyder, og Tyskerne har heller aldrig haft de store problemer med at VW helt op til 92 ikke havde blink på forskærmen.

• #14   3. jun 2009
    Jeg æder mine ord om røde blink i mig igen :O)

6.03.008 Sidemarkeringslygter
    »E«- eller »e«-godkendt sidemarkeringslygte er funktionsmærket »SM«.
    (1) Sidemarkeringslygte:
    a) Skal afgive lys af gul farve. Den bageste sidemarkeringslygte kan dog
    afgive lys af rød farve.
    b) Skal være rettet til siden og være tydeligt synlig mindst 300 m uden at
    blænde.
    c) Skal være anbragt mindst 0,25 m og højst 1,50 m over vejbanen. Hvis karrosseriets
    form gør det påkrævet, kan sidemarkeringslygte dog anbringes i
    en højde af indtil 2,10 m over vejbanen.
    d) Skal være synlig mindst 45° til hver side og mindst 10° over og under vandret.
    Vinklen under vandret kan dog nedsættes til 5°, såfremt sidemarkeringslygtens
    højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.
    e) Skal have lysstyrke som foreskrevet for positionslygte.
    Før 01.04.80: Gælder ikke.
    f) Skal i køretøjets længderetning være anbragt således,
    - at der på hver side er mindst en sidemarkeringslygte på køretøjets midterste
    tredjedel,
    - at den forreste sidemarkeringslygte er højst 3,0 m fra køretøjets forreste
    punkt, dog 4,00 m, hvis køretøjets form gør det påkrævet,
    - at afstanden mellem to på hinanden følgende sidemarkeringslygter ikke
    er større end 3,00 m, dog 4,00 m hvis karrosseriets form gør det påkrævet,
    og
    - at den bageste sidemarkeringslygte er højst 1,00 m fra køretøjets bageste
    punkt.
    Ved påhængskøretøjer skal tilkoblingsanordningen medregnes i køretøjets
    længde.
    Før 01.04.95: Gælder ikke.
    (2) Ikke-påbudt sidemarkeringslygte skal ikke opfylde bestemmelserne i pkt. (1) c),
    d) og f).

• #15   3. jun 2009 jeg har tit synet biler med de der thansen blinklys til at klistre på med kablerne bare gående op i motorrummet over skærmene.. så længe det er godkendte lys og ledninger ikke flyder rundt er det ok smiley

• #16   3. jun 2009 de blinklys fra thansenm er jo E mærket,
    har dem slev liggende,

så han burde ikke have lov til og syne biler, hvis han ikke ved bedre,
    det er jo sådan nogen som ham, vi skal kunne spørge om sådanne ting,
    men kan man det???

• #17   3. jun 2009 Normalt ville det jo heller ikke give anledning til omsyn men betinget godkendt....

• #18   3. jun 2009 Det er nok heller ikke det eneste, der har været "galt" smiley

• #19   5. nov 2009 Er det kun mig der er helt forkert på den, når jeg mener det ikke er nødvendigt at sætte dem på til syn når bilen ikke er født med dem?

• #20   5. nov 2009 Det er dig den er gal med, for at kunne få køretøjet godkendt i dk, skal det følge den danske lovgivning, herunder blinklys regulativet.

• #21   5. nov 2009 Så du fortæller mig at alle Corradoer solgt af danske forhandlere har sideblink?

• #22   5. nov 2009 Nej, fjeg fortæller at der er nogle regler og kan de blink corradoen er solgt med efterleve det, så er der ikke noget problem

• #23   6. nov 2009 Heh, ja så kom jeg jo ik meget videre med mit oprindeilge spørgsmål.. er der nogen der kan svare på om de blink en Corrado er solgt (læs: i dette tilfælde UDEN sideblink) er godt nok til at få den synet i DK?

Kommentér på:
Skal han ikke syne det?

Annonce