{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Leasing/Køb af firmabil og skat? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at købe en VW scirocco, som jeg skal finansiere på den ene eller anden måde. Jeg kører ca. 20.000 km årligt og ønsker ikke at føre kørebog

Kan det bedst betale sig at:
1. Lease den i firmaet og køre i den frit privat også

2. Købe den i firmaet og køre i den privat også

3. Købe den privat

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af skattereglerne osv. Er det ikke noget med, at når man benytter løsning 2, så skal brugeren betale 20 % af nyprisen når den er over 300.000?

Hvis der ellers er input, vil jeg meget gerne høre det.

Tak,

Mvh Frederik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing/Køb af firmabil og skat?
  • #1   3. jun 2009 vis du har dit eget firma så kan du jo trække det fra. ellers får du jo ikke noget ud af det

• #2   4. jun 2009 Den model som -MY NAME IS NONAME - beskriver der kan ikke lade sig gøre. Hvis du ejer bilen privat kan du ikke trække udgifterne fra i virksomheden, men deriomd kan du få kørselsgodtgørelse fra virksomheden. Og det med at leje bilen ud fra privat til erhverv kan heller ikke lade sig gøre. Hvis SKAT opdager det, kan du godt regne med at skulle stå skoleret. Få evt. din revisor til at hjælpe, før du beslutter købet.

• #3   4. jun 2009 Jeg spørger min revisor. Jeg synes det er meget ugennemsigtigt, hvad man skal vælge. Jeg må nok hellere bare spørge skat:) Det virker nemmere

Kommentér på:
Leasing/Køb af firmabil og skat?

Annonce