{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevind vs. fjedre
  • #1   3. jun 2009 jeg lytter sku li med her smiley

  • #2   3. jun 2009 Gevind.. vil jeg mene..
    det andet er et kæmpe arbejde i hold til en gevind..

    har lavet begge dele på en kammerets bil...


  • #3   3. jun 2009 hvis ikke du vil have den skam sænket, så køb da et sæt fjedre?
    fordelen ved gevind er at du kan smide den heelt ned i kælderen, og nogle (dyre) kan justeres i hårdheden osv.


  • #4   3. jun 2009 Hvordan virker gevindundervogn?

  • #5   3. jun 2009 benet har et stort gevind med et par møtrikker som man kan sætte i den ønskede højde. kig på billederne, det er pænt simpelt..

  • #6   3. jun 2009 kommer an på, hvor meget du vil sænke din bil. skal den bare sænkes de 40-50mm, så er fjeder fine nok, skal bilen bare ned til jorden, så er gevind bedst

  • #7   3. jun 2009 Du betaler for hele fjederben med nye dæmpere og fjedre.

    Det er klart at foretrække syntes jeg, frem for bare at skifte fjedrene. Så har man stadig nogle gamle bløde olie dæmpere som kan drille...



  • #8   3. jun 2009 Den skal nok ikke sænkes så meget.. Cirka 35-40 mm, så på den måde passer fjedre fint, men hvis bilen kører bedre med gevind så kunne det jo være det var pengene værd..

  • #9   4. jun 2009 Har du overvejet en komplet undervogn med både fjedre og dæmpere? Ikke en gevind, men "normal" undervogn så at sige. De er typisk ikke så dyre som gevindundervogne og man får en bedre undervogn for pengene. F.eks. En Weitec eller H&R undervogn.
    Men vil du bare sænke den 35-40mm havde jeg fundet et sæt kvalitets fjedre og smidt på den som det eneste. Eibach, H&R eller lign.

    Jeg har selv lige bestilt gevind, så jeg kan sætte den præcis der hvor jeg ønsker.


  • #10   4. jun 2009 Jeg havde sådan set planlagt et sæt H&R fjedre der sænker bilen med 35 mm for 2600 kr incl montering og sporing.. Men så mødte jeg en lupoejer der havde gevind og det var han glad for..

  • #11   4. jun 2009 Nu du har en Lupo, skal du vel også køre langt?
    Sænkningsfjedere er heller ikke ligeså hårde at køre med som gevind er. Så hvis du skal køre længere ture ville jeg vælge det. Men somsagt hvis den skal ned i kælderen, er det på med Gevind.
    Har selv Fk gevind og er tilfreds med det.


  • #12   4. jun 2009 Er komforten bedre med fjedre end med en tilsvarende sænket gevind?

  • #13   4. jun 2009 Hvis du kun har tænkt dig at sætte bilen i en vis højde, og derefter skifte rundt mellem sommerdæk / vinterdæk, så læg pengene i fjedre og dæmpere..
    Hvis du vil eksperimentere med forskellige størrelser og bredder på fælge/dæk, så læg pengene i en gevind.. Bare husk at spore bilen hver gang, ellers æder det dækkene på meget kort tid (under 2000km)..


  • frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #14   19. aug 2009
    Diosqus S

    hvorfor æder det dækkene hvis de ikk bliver sporet?


  • #15   19. aug 2009 Den kører for meget på indersiden eller ydersiden af dækkene tror jeg.. Så bliver de hurtigt slidt i den ene side..

  • frederik j
    frederik j Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #16   20. aug 2009 okay..

Kommentér på:
Gevind vs. fjedre

Annonce