{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

Køb af bil med falsk check.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja mange af jer ved det sikkert.
Men vil nu alligevel minde jer om at tænke jer om - angående salg til andet land af bil..

Jeg har lige været udsat for en "Terry Duelund" som bor i Finland (som han selv påstår) ville købe min bil. havde sat en corolla til salg, og han var villig til at give 6200 ,- for den.. det er 832 euro.
han fik så sendt checken, og jeg modtog den nu her. (efter 3 uger)

checken er på 5000 euro. aftalen var 832 euro.
fik så fortalt at nogle sender en falsk check, og når jeg så veksler den, vil han have de resterende penge tilbage (i mit tilfælde 4200 euro)

- så finder banken selvf. ud af at checken er falsk. og så blev han 4200 euro rigere, og jeg kommer i problemer ..

I kan evt. selv læse hans mail:

Hello Jesper,
i'm so glad and delighted to hear you recieved the cheque.

You are a very honest and faithful person,i'm so glad to be buying from you.
I was just informed by my Personal Assistant in Finland that the amount on cheque.(5,000Euro).

The mistake was on the part of my personal assistant,but i trust you so i'll contact my transportation company to know where and how you will transfer the balance of 3,800 Euro and i'll get back to you on monday.

I'm so greatful and glad for your honesty in informing me about the amount on the cheque.

My PA would definitely be punished for this big mistake,because she never told me about it until today after reading your email.

Write me as soon as you deposite the cheque in your bank on monday.

I thank you so much for your honesty and faithfulness.

Regards from,
Terry.

Det lykkes ham dog ikke for mig, men måske kan nogle af jer bruge det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil med falsk check..
  • #1   7. jun 2009 du skulle da bare ha sendt checken tilbage og bedt om en ny på det rigtige beløb så havde du aldrig hørt lyden fra ham igen smiley

• #2   7. jun 2009 Du skulle bare have betalt checken og skrevet "I'm not an honest man" og så se hvad han svarede..

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #3   7. jun 2009 der er sq smurt lidt for tykt på der var!! smiley

• #4   7. jun 2009 betalt = beholdt

• #5   7. jun 2009 hvis man hopper på den er man sateme osse for dum !
    det er pisse ireterende at man ikke kan handle med nogen idag uden at skulle passe på både hovede og røv . osse alle de spasser derude som køber en bil og ikke omregistrer den .hader de idioter.

• #6   7. jun 2009 Ja. og ikke nok med det.

på checken står der Ireland på. han siger han er fra finland.
    Frimærkerne står der rossia.. hvis det skal forestille at være fra rusland, er det så ikke med "u"? :b '

jeg ved det ikke, men nu har i da historien smiley

• #7   7. jun 2009 Har prøvet det samme smiley Men hvor mange køber en bil , som de aldrig har set før ? Så ska man da virkelig stole på den person , som man køber af smiley

Prøvede det med en fra England , han sendte en check på 27.000 £ .. Og ville sælge bilen for 90.000 kr.

Checken blev tjekket af banken smiley Og den var selvfølgelig falsk .. Dette skrev jeg til ham , og 8 minutter efter var den mail-konto slettet smiley

• #8   7. jun 2009 Ja. hehe.

Men Jeppe, nogle ekspoterer biler. Min stedfar har solgt en ubeset bil til et andet land før - uden noget snyderi og sådan.

troede jo i starten at det ville ske, så.. smiley

• #9   7. jun 2009 men det allerværste er at der må jo være nogen der bider på . siden man bliver ved med at høre om de mail . har osse selv fået sådan en mail ,men er de fra udlandet må de sku ringe hvis jeg skal handle, generelt handler jeg kun med folk der ringer syntes alt det der sms /mail er useriøst så kan man spilde en hel uge på en samtaler der kunne være overstået på 10 min i tlf.

• #10   7. jun 2009 Jacob B, rigtigt nok...

Men hvis ham der Terry Duelund som han kalder sig, sender den besked til 200, og der er 2 der bider på fx.. Så bliver han nemt rig.
    Kan bare ikke se andre muligheder, end at man da må kunne finde ud af på en eller anden måde hvor dne mail kommer fra.. noget ip adresse noget...

• #11   7. jun 2009 Jesper -->

Det har du også fuldstændig ret i smiley Men at sende en check på så mange penge over ? Der burde alarmklokkerne ringe smiley

Og Jacob B --> Han ringede faktisk til mig flere gange , og spurgte om jeg havde modtaget checken osv.

• #12   7. jun 2009 Stik os hans mailadresse, så kan vi da bombardere ham med gode tilbud på danske biler smiley

• #13   7. jun 2009 Men jeg tror jeg skriver tilbage til ham at jeg er fra politiet og min kone er bankassistent, så hun vil tjekke checken ind imorgen ;D

• #14   7. jun 2009 Steffen H hehe kunne da være mega griner....

• #15   7. jun 2009 okay har sku ikke hørt om nogen der ringede skummelt. men hvordan var planen at han skulle fået bilen hvis han bare sendte en chek. ?

• #16   7. jun 2009 Jamen det hele startede med at han ville købe bilen. han fortalte så han arbejdede og boede i finland.

skrev så "hjamen fint nok. hvordan fanden skal jeg få dne til finland?" smiley

jamen hans personlige assistent ville hente dne i en pick up når jeg havde pengene i hånden..

spurgte så hvorfor han ville have en bil fra DK.

svaret var således at hans søster havde købt en BMW i danmark, og dne var så flot og passet og plejet, så han ville også have en fin bil fra DK.. (min var godt nok noget råden, men hva fanden) .. han sammenlignede altså min corolla fra 89 med en ny BMW..

han skrev dette her:

Hello Jesper,
    thanks for your email.
    I work in Finland,so the car is coming down to Finland....There is no way i can come to your location for test-drive of the car,but i want us to deal with honesty and faithfulness.
    i'll buy the car from you but i have one last question about the car.
    why do you wish to sell the car?
    regards,
    Terry.

my personal assistant just informed me that the cheque had been sent to you today.
    please write me as soon as you receives it.
    regards.
    Terry.

hello,
    thanks for your email.
    the reason i wish to buy a car from Denmark is because my sister just bought her beautiful BMW from there,the car is very clean and perfect,she told me cars are well maintained in Denmark than many other European countries,that is why i wish to buy from you.
    please write me as soon as you receives the cheque.
    regards,
    Terry.

• #17   7. jun 2009 neeej lyder ikke spor mistænkligt he he

• #18   7. jun 2009 Jacob B -->

Med mig forklarede han at :

Han sendte selvfølgelig checken , og det resterende beløb skulle jeg sende retur og også beholde 1000 £ til den chauffør som skulle komme og hente bilen .. Håbede faktisk på , at han ville sende chaufføren hjem til mig også selvom han ikke havde fået restbeløbet smiley Så havde han fandme fået hug smiley Hehe ..

Men da jeg så skrev at jeg ville sagsøge ham , så hørte jeg ikke mere fra ham .. Og mail-kontoen blev slettet smiley Og har ik hørt noget siden smiley

• #19   7. jun 2009 kan man ikke spore ham? på en måde..
    det må da kunne lade sig gøre... skriver jeg, at jeg er fra politiet, og min kone arbejder i banken, lukker han den jo, ligesom Jeppe . skriver...

ville være nice at få fat i ham imens den er åben smiley

- Operation X? smiley

• #20   7. jun 2009 Du skal ikke skrive du er fra politiet .. Eller noget , bare skriv at din bank er ved at tjekke den smiley Kør lidt videre på legen .. Haha ..

Og så kontakt , ja f.eks. Operation X .. Og så må de jo kunne spore hvor mailen blir sendt fra ? Kunne være nice at få fat i sådan en idiot smiley For politiet gør ik en skid ud af det der ?

• #21   7. jun 2009 han ringer helt sikekrt fra taletids kort kan ikke spores . og ip adresser kan man ikke bruge til en skid da han kan bruge en net cafe´s computer. . hvis de var så nemme og fange gjorde de det sikekrt ikke.
    man som de siger i svindler skolen
    "if its sounds to good to be true , it proboly is"

• #22   7. jun 2009 hvis man så finder net caféen, må der da kunne ske noget? smiley

• #23   7. jun 2009 hvordan du blir ikke registert på nogen måde der kommer jo tusinde af folk sådan et sted.

• #24   7. jun 2009 Jacob B -->

Lige præcis smiley Men kunne stadig være lækkert at få fat i sådan en klaphat smiley

Og dit citat , har du også fuldstændig ret i smiley

• #25   7. jun 2009 ja helt sikkert han skulle fanges og ha borret den største butt plug op i røven. det er ikke mit citat ,har bare lånt det ,men ja det er godt.
    ligesom "
    der findes ikke dumme spørgsmål ,kun dumme menesker he he.

• #26   7. jun 2009 Hvis man har råd til at have en personlig assistent, så køber man nok heller ikke en bil til 6200kr.

• #27   7. jun 2009 En af mine gode venner kom ud for følgende:

Sælger sin bil til 10.000 kr, så han skal 1 år til Kina.
    Kort efter får han en check på 100.000 kr. Banken siger god for den og han sikrer sig.

Kontakter køber angående fejl og overfører 90.000 kr.
    Det viser sig, at cheken er falsk, og banken kan pludselig ikke huske, at de godkendte checken.

Derfor står min ven med en gæld på 90.000 kr. Ikke nok med det, så skulle han også betale renter!

• #28   7. jun 2009 Fikret F -->

Lyder underligt .. For hvis banken har mistanke , så sender de den til deres Inkasso afdeling .. Og så kontakter de , den bank hvor checken kommer fra .. Og har din ven ikke fået en kvittering på at han har indleveret en check ? Det fik jeg nemlig ..

• #29   8. jun 2009 Jeg har ikke prøvet det med biler, jeg har prøvet det med 2 af mine pc'er..

Sjovt nok var det den samme person.
    Hun var fra USA og hendes mand arbejdede i Nigeria. Hun vil betale 10.000kr for en bærbar jeg havde sat til 3500kr..
    Jeg skrev til hende at hun kunne sende pengene først og når jeg havde fået dem og brugt dem, så kunne hun få min bærbar :-), det gad hun ikke være med til ..

Men skal bare passe på, for det kan gå grueligt galt for en hvis man hopper på den..

• #30   8. jun 2009 han skrev netop nu at jeg skulle overføre de sidste 4200 euro til transporten.. han gav så en adresse ud jeg skulle sende checken til..

Har fået en besked fra en som fik samme mail fra samme person. han går til politiet imorgen med checken..

udover det, var jeg i banken med checken idag. de sagde de ikke kunne finde ud af om den var falsk, kun hvis de sendte den til Florida. og der ville gå omkring 2 uger.. Så de bad mig bare om t smide dne ud.

• #31   8. jun 2009 Ved han du har opdaget fup nummeret??
    Hvis ikke, så prøv at sige at han ikke får sine penge og at du har snydt ham smiley

• #32   8. jun 2009 han ved ikke jeg har opdaget det. spiller dum overfor ham smiley

• #33   8. jun 2009 Hehe, lav da din egen check, eller endnu bedre: Gå ned i børnehaven, få dem til at lave en vanvittigt grim tegning, send den til adressen og sig at det er sådan en check ser ud i Danmark smiley

Kommentér på:
Køb af bil med falsk check..

Annonce