{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

loven {{forumTopicSubject}}

jeg sad lige og tænkte på nogle ting
(det skal man jo ellers passe på med har jeg hørt smiley )
når man lige har fået sit kørekort altså at man ike har haft det i 3 år
1. hvor meget for hurtigt skal man da køre for at få det taget?
2. hvor mange gange er det man må blive stræffet med bøde før de kan tage det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  loven
  • #1   16. jul 2005 1. 70% så ryger kortet andre får en bettinget frakendelse
    2. Når du har fået tilstrækkeligt mange bøder får du et pænt brev fra politimesteren i den pågældende politikreds om at hvis du ikke snart lære at overholde hastighedsbegrænsningerne så tar de kortet fra dig.

Flemming

Som efter 3 år endnu ikke har fået fartbøder

• #2   17. jul 2005 Hvis det er "klippe-kort-loven" du tænker på, er den ikke vedtaget endnu - blir den først til september - Og det kommer jo an på hvor du kører, hvor meget du må kører for stækt?!

• #3   17. jul 2005 Det handler jo ikke om at ligge på hstighedsgrænserne.. Men jeg ved at 80 km/t i byen så skal du gå hjem, hvis du blir stoppet.

Mit råd er: Kør det du må.. Der er sgu ikke noget værre end dem der kommer herind og piver op om at de har fået en fartbøde, Fordi de fløj igennem en by med 70 km/t.

suk suk.. Hvorfor mon de har fået den?
    Hvis man skal køre og lege med politiet, så tag bøde med et smil.

Mvh Jannick

• #4   17. jul 2005 Det er 60% man ikke må overstige... taler af erfaring smiley

• #5   17. jul 2005 Jannick - lige mine ord. dermed ikke sagt at man ikke ska ha lov til at køre for stærkt, men gør det alene på motorvejen eller en øde landevej hvor du ikke kan gøre skade på andre end dig selv. Og la vær med at kaste hjernen om på bagsædet og bare sparke sømmet ned i kælderen

• #6   17. jul 2005 Hehe - Btw - lavede et indlæg her for et par måneder siden - Jeg fløj jo igennem en by med Laaaaaangt over det jeg måtte! (bar rolig omgivelserne tillod det - var ikke spor hassaderet - uden pis!)

I hvertfald stod der pludselig en fotovogn! - Og jeg sprang op på bremsen, så bilen begyndte at skride ud!! - Og i det jeg skrider sidelæns forbi fotovognen blitzer den!! - Fuck fuck fuck fuck - tænkte jeg bare!!! Nu ryger det helt sikker!!! -

Men men men! - Nu er der gået over 3 måneder - og jeg har intet hørt!! Puuuuha - fik mig sq en lærestreg - har ik kørt over 55kmt igennem noen by siden - troede det var ude med mig .... hehe

Bar lii en historie fra de varme lande... ;o)

• #7   17. jul 2005 yes yes nu var det ikke ment på den måde at jeg ligger og køre for stærkt desideret men nogle gange kommer man op på lidt mere end man må ved et uheld f.eks hvis man køre på motorvej og man køre 110 og pludselig er der vejarbejde og man må køre 80 så kan man godt komme til at køre f.eks 95 fordi man ikke lige sad og kikkede på spidometret jeg kan personligt ikke vurdere endnu hvor hurtigt jeg køre ved at kikke på vejen
    så får man så taget sit kort eller får man en fin lille bøde?

nu har jeg prøvet at skære det ud på den måde jeg mente

"klippe-kort-loven" ja lige den jeg også tænkte på men det var jo et flot ligeud svar smiley

Flemming O: det er flot at du ikke har fået nogle bøder holder du den så bevist så godt du kan eller har du været heldig? satser på du går efter loven smiley

• #8   17. jul 2005 Jacob H: hehe ja man lære hurtigt af sine fejl jo men tak for den gode historie håber ikke der skete noget med nogle eller noget

okay så f.eks 20% for hurtigt der for man bare en bøde og 60% så tager de det fine lille lykke kort

• #9   17. jul 2005 Jeg er åbenbart bare rigtig god til at spotte fotovogne - og en god portion held er nok også med til at hjælpe på det

• #10   17. jul 2005 Flemming O: ja åbenbart (nu spørger jeg lige dumt) hvordan ser sådan en automatisk fotofælde ud

men fortsat held og lykke med dit held og dine gode øjne smiley

• #11   17. jul 2005 Har fået 1 bøde i 17 årigt langt trafik-bil-liv...og der var jeg direkte dum....

Så følg hast.grænsen..ISÆR i byer..vi andre har jo børn gående der....!!!

• #12   17. jul 2005 varevogn parkeret umotiveret og mærkelige steder, sorte ruder med et feldt i bagruden , hvide plader. Men de kan være svære at spotte i byen. Har set at de nogen gange står og blitzer selvom der ikk er nogen biler, og når man ser der på 300-500 meters afstand så er man advaret

• #13   17. jul 2005 Og i roskilde er det en grøn transporter, holbæk har en hvid nissan serena og jeg så en sort transporter på gammel køge landevej i valby i sidste uge

• #14   17. jul 2005 Anders B.J - Narhj det skete ingenting - ikke materielt - eller jo - der sq nye dæk på min mors bil alligevel hehe - Men ellers slap jeg med skrækken, og i øvrigt lærte ALTID at køre pænt i byen!

Nårh joh - Ska altså lige hilse at sige at det IKKE KUN ER TRANSPORTERE man ska kigge efter længere!!!

Har set en C5'er og en Pegeuot Partner forklædt som fotovogn - Og NEJ, jeg tar ikke fejl - I Know!!

De holdt begge i Strandskoven ved Køge, på samme strækning som ham taxa chaufføren blev slået ihjel - Man ka bare IK vide sig sikker mer'!!

• #15   17. jul 2005 Netop, det kræver også en god portion held. Hvis der er nogen biler jeg er i tvivl om plejer jeg lige at holde en hånd op foran ansigtet.

• #16   17. jul 2005 men jeg er da glad for at man skal over 60% for er måske blevet taget på motor vej hvor man ikke måtte køre 110 smiley men hvad må da bare tage bøen og være glad for jeg stadig har kortet så smiley

• #17   17. jul 2005 what, er de begyndt med personvogne nu ?

Kommentér på:
loven

Annonce