{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Skoda eller VW - Pris mod forsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg egenlig var rimelig sikker på at købe en Golf 2 GTD. Men er lige nu blevet tilbudt en 2001 Skoda Fabia SDI med små 200K på klokken til omkring 75-80 K, som jeg overvejer.

Skodaen er noget billigere i vægtafgift, men den store fordel er klart forsikringen som jo næsten intet koster på sådan en sag i forhold til fx. en Golf GTD. nm Golf 2 GTD kan vel snildt koste 30K hvis man vil have en rimelig rustmæssig stand - Så her er Skodaen omkring 35K dyrere. Syntes at have kigget lidt på forsikringer og de 35K Skodaen er dyre vil næsten kunne have tjent sig ind i besparelse i Forsikring ( Kasko ) og vægtafgigt på 3 år iforhold til Golfen hvis de skal stå i mit eget navn.

Lyder dette helt urealistisk. En større udgift her og nu, men om 3 år har Skodaen "reelt" næsten ikke kostet mere og så står jeg vel klart bedre stillet bil mæssigt.

Hvad ville folk vælge her, og lyder regnestykket helt ved siden af ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda eller VW - Pris mod forsikring
  • #1   17. jul 2005 Svært valg... men jeg ved godt hvad jeg ville vælge smiley

  • #2   17. jul 2005 Ikke flere der har noget at sige, eller bare om regnestykket ser rigtigt ud ?

  • #3   17. jul 2005 regnestykket ser meget rigtigt ud ... da Skoda har nogle billige forsikringer.. nu er SDI-motoren ikke lige verdens vildeste motor, men det skulle være nok til den bil. + det er en noget nyere bil... dog med en hel del kilometer på ... altså 200.000 km på 4 år ... det er 50.000 om året .. men det skulle de sagtens kunne holde til hvis man holder bilen... tror jeg ville vælge Skoda'en set fra den økonomiske synsvinkel. men igen så kan man sige at for 100.000 kan man få en helt ny bil smiley hehe ...

    man skal jo have pengene her og nu, og skoda mister mere i værdi end VW ... dog nok ikke sammenlignet med en så gammel golf ...


  • #4   17. jul 2005 skoda har vist også noget forsikring selv som man kan tegne og få billigt ...

  • #5   17. jul 2005 Motoren er ikke verdens vildeste, men det har jeg heller ikke brug for.Ved godt det er mange km, men kører selv omkring 25K om året, så der skulle gerne være til en del år i motoren.

    Prisen på de 80K er allerede presset så kan skam ikke gå højere end det ..


  • #6   17. jul 2005 okai ... det var også det jeg mente ... at der er jo langt fra 30k´-35k og op til 80k ...

    men selvfølgelige kan motoren holde en del endnu... og det er jo også en VW-motor smiley


Kommentér på:
Skoda eller VW - Pris mod forsikring

Annonce