{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Ny lakering på alufælge? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har langt om længe (lidt over 1 måned) fået mine fælge tilbage fra fælg-reperatøren. Alle 4 har fået nye kanter, så det er super duper.

Men den nye kant er ikke samme sølv farve som resten af fælgen. Så kunne egentlig godt tænke mig at få ordnet resten af fælgen, så de kommer til at fremstå som nye. Men spørgsmålet er så, hvem skal man gå til?

Først og fremmest skal de vel renses, enten med sand eller glasblæsning, går jeg ud fra. Men har hørt at det kan ødelægge en alufælg? :S

Det ville være super med nogle gode råd, og eventuelt link eller telefon nummer til en på midt/syd-sjælland der kan male 4 alufælge så de fremstår som så godt som nye.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lakering på alufælge?
  • #1   16. jun 2009 de skal glasblæses da sandblæsning er for hård ved fælgen

derefter er det bare at ringe til en der kan lakerer og høre hvad han skal ha for 4 fælge som dine

• #2   16. jun 2009 sand er da ikke for hård ved alufælge.... det er da noget sludre.... kommer an på hvad du skal med emnet bag efter, da det er fælge som skal males, er det lige meget, hvis de skulle poleres, er det noget andet..!! du skal få dem pulver lakeret, det holder, autolak, er ikke så holdbart, når det er til fælge, pulver er vejen frem når vi snakker fælge, jeg kan tilbyde at blæse og pulver lakere.. men er fra fyn.. skriv pm, hvis du er int. men det billigste bliver nok at finde en over ved dig på sjælland, da fragten nok bliver for dyr,men få dem pulver lakeret..!!

• #3   16. jun 2009 Hmm. Har stået og studeret mine fælge lidt nærmere. Og det ser ydersiden af eerne kun er lakeret, mens siderne af eerne er malet.

Så på forsiden kan man se det bare aluminium igennem lakken, så sand eller glas blæsningen skal være ekstremt fin går jeg ud fra, ellers vil man meget nemt kunne se spor fra det, hvis fælgene skal males/lakeres som originalt.

• #4   16. jun 2009 der kommer ingen spor, hvis du pulver lakere, det lukker totalt af, og giver en glat og ens overflade

• #5   16. jun 2009 glasblæsning er klart at foretrække for lakeren.. man kan godt lave en sandblæsning, kræver bare meget fint sand...

pulver lakering kan jeg ikk lave... men det er dog mere solidt end en normal lakering... en autolakering er ikk så meget ringere, jeg har aldrig haft problemer med det.. der går længe inden det går til og det er nemt at holde rent, så ved sgu egentlig ikk hvilken forskel det gør, bortset fra at det er forskellige materialer, det skal så lige siges at en autolakering har lidt flere muligheder så vidt jeg ved, da vi har alle farver...

• #6   16. jun 2009 pulverlak, er meget stærkere end autolak, ta en hammer, og slå på det, der sker intet, det er meget stærkt.... samt det kan modstå stedslag, meget bedre end autolak, det med farverne, tja, selvfølgelig er der flere farver, i vådlak, men der er mange pulver farver også

Kommentér på:
Ny lakering på alufælge?

Annonce