{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw 1.6 TD motor Holdbarhed?
  • #1   18. jun 2009 har en golf TD fra 89 kørt 425tkm

    og den kører bare ingen problemer der med motor

    bare man husker på at høje omdrejninger ikke er godt for en diesel motor så skal den nok holde mange km...

    minusser er at den er sløv som bare pokker...men billig i drift...


  • #2   18. jun 2009 Minus = Topstykket - det holder ikke til højt tryk, så hvis bilen er skruet i pumpe/wastegate, skal du nok være opmærksom på topstykket.

  • #3   18. jun 2009 kører super af en gammel vogn at være, jeg ville nok vælge en standart diesel med 54hk, men det kommer meget an på hviordan du kører den, jeg har haft en TD hvor jeg har skiftet 3 motore i, hvor jeg havde en gammel diesel u turbo der bare kørte... men giv den ikke gas før den er helt varm, ellers ryger toppakningen + toppen

  • #4   18. jun 2009 Den kører bare, men som nævnt kan topstykket være en lille svaghed. Sådan en motor kan godt køre en ½ million...

  • #5   18. jun 2009 de kører som en drøm hvis de blir passet lidt...min øko har kørt 352.000km..og har fået godt gas de sidte par 1000km med 2.5bar.

  • #6   18. jun 2009 Er det ikke kun på JR (70HK) hvor topstykket er en smule svagt. Mener da at på SB (80 hk) er topstykket bedre.

    Jeg har selv en 70hk JR som lige har rundet 350.000 og den spinder som en mis, eller det er jo en diesel.......i ved hvad jeg mener smiley

    Men som det er nævnt skal du vente med at "tæve" den til den er helt varm.


  • #7   18. jun 2009 gå efter motoren med motorkoden: JR - har selv haft en.. VIDUNDERLIG MOTOR... den er mega holdbar, bare du køre den som det den er: En gammel diesel... den er bygget til lange ture og laaaangsom acceleration... morfarkørsel... bare husk at tjekke vand og olie, så holder sådan en JR evigt.. har set en der har trillet 600.000 km og stadig kører fejlfrit.. den kan skrues en anelse, men ikke meget... hold den hellere standard...

    Du kan vedligeholde den med en skruetrækker og en svensknøgle.. delene til den er mega billige..

    turboen er også solid - men et turbo-eftersyn til 1500 kr og en pumpejustering til 500 er en god ide at ofre på den.

    Den er MEGA økonomisk. min kørte snildt 20 km på litteren... og en sommer tog jeg turen Thisted til Stockholm (via Frederikshavn / Götteborg) på 25 litter diesel.


Kommentér på:
Vw 1.6 TD motor Holdbarhed?

Annonce