{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.596 visninger | Oprettet:

Hvorfor har vi de afgifter? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvorfor har Danmark, som et af de eneste lande i Verden, de sindsygt høje afgifter på biler og motorcykler? Hvordan kan det være, at lande som Sverige, og til dels Tyskland, som vi ligner på alle andre områder, har den lave afgift? Danmark er jo bestemt ikke noget fattigt land, faktisk er det en af Europas rigeste stater, så det er jo uforståeligt.

Nogen siger, at det er fordi Danmark ikke eksporterer nok varer til udlandet, og at vi derfor, for at beskytte den danske valuta, bliver nødt til at lægge høje afgifter på en af de dyre ting, som vi importerer rigtig meget af, nemlig biler, da Danmark ikke selv producerer biler. Men lande som Holland, Belgien, Østrig, Spanien og Finland producerer jo heller ikke biler, men de har stadig lav afgift.

Det er jo helt og aldedes uhørt, at vi har de afgifter, for det hæmmer jo både for en positivt udvikling inden for mindre CO2-udslip fra biler, lavere brændstofforbrug og mindre trafikdrab, som ville kunne lykkes, hvis alle mennesker i Danmark havde råd til købe en ordentlig bil. Og så skal Danmark endda være vært for klimatopmødet.. pinligt.

Og nej, det er ikke morgensurhed, eftersom jeg ikke har sovet endnu smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har vi de afgifter?
  • #1   22. jun 2009 De går til vejnettet, det derfor vi ikke har veje med huller og buler i DK ... Eller.... hehe

• #2   22. jun 2009 Haha, den var god Kim P smiley

• #3   22. jun 2009 Der skal bare sættes betalings stander op for turister der vælger at bruge det danske vejnet.
    Men det er jo rigtig som kim skrive, at de fleste huller bliver reparet smiley

• #4   22. jun 2009 Jeg er enig med kim pengene bliver da brugt til vores veje.. vi har da de pæneste veje i verden ..

Jeg læste engang om en af dem fra Skat som styrer alt det pis der ..
    Og han sagde ord ret .. "En af de andre grunde til at vi har så høj en afgift er fordi pøblen ikke skal kunne køre rundt i det samme som de mere velstillede .. "

• #5   22. jun 2009 hmmm.. den med vejene holder vist ikke, for så er der da en bestemt vej i nordjylland som de har glemt.

nå nej, de kører alt overskydende asfalt derud, måske derfor den hedder hulvejen, eller i folkemunde tittishaker road. smiley

• #6   22. jun 2009 Det passer ikke helt med at der ingen bilproduktion er i disse lande: Holland - Bl.a. Volvo har fabrikker her.
    Belgien - Volvo, Renault, GM mv. har fabrikker her. (samt de har Bruxelle, hvor der er andre store indtægter grundet EU).
    Østrig - Steyr Daimler Puch AG <-- en del af Magna, Porsche har haft produktion her, samt flere asiatiske mærker har produktion i lande som fx Østrig.
    Spanien - De har Seat.
    Finland - Jeg kender ingen bilproduktion her, men de har tilgengæld nogle andre store ressourcer, samt Nokia.

Danmark har også en smule, det er dog primært som underleverandør til de større fabrikker, og derfor er eksporten ikke så stor. Der er også mindre bilproducenter i Danmark, men det er vist ikke noget at regne med i den målestok.
    Men grunden til afgifterne var i sin tid at mindske importen. Da det påvirker BNP.

• #8   22. jun 2009 Det er også for at de oppe på det tilskuds berettigede Færøerne kan få billigere bikes at køre på hvilket jo selfølgelig er helt iorden
    (ironi)

http://www.hd.fo/priser.html

Det er jo en skandale af de store

Men betal og vær glad så en færing kan få en billigere bike eller bil for dine afgifts penge for de får jo ingen stats tilskud eller ????

• #9   25. jun 2009 Mener en gang jeg fik at vide, at grunden til afgiften på bil, stammer tilbage hvor man brugte hestevogn, og automobilen begynde sit frem brud. Det var de mere velstillet der havde råd til at købe en automobil, så derfor skulle de også ligge lidt ekstra i kassen, da de nu havde flere penge ind de andre. Men man har så bare beholdt ide'en da det giver gode penge til statskassen, også selv om det er blevet hvermans eje at ha' bil vis ikke to.

• #10   26. jun 2009 Martin C :

Jeg læste engang om en af dem fra Skat som styrer alt det pis der ..
    Og han sagde ord ret .. "En af de andre grunde til at vi har så høj en afgift er fordi pøblen ikke skal kunne køre rundt i det samme som de mere velstillede .. "

Se det er faktisk nogenlunde det samme som det du skrev

Kommentér på:
Hvorfor har vi de afgifter?

Annonce