{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Politi - Bøde {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en kammerat der var ved at sælge en bil, og køberen var så uden og prøve en lang tur, og på turen blev han blitzet inden i byen. Han sagde nej til bilen og kørte hjem.

Nogle uger efter får min kammerat det brev om at han er blevet blitzet og står til et klip og en bøde.

Problemet var de havde ikke noget på "køberen" da han ringede med hemmeligt nummer og det var han så nede og snakke med politiet om og nu vil de alligevel give min kammerat en bøde på 2500 kr fordi han ikke kendte hans oplysning.

Det kan da ikke passe at han skal få en bøde for noget han slet ikke har gjort, og han er heller ikke med på billedet kun køberen og hans ven. Eller kan det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi - Bøde
  • #1   3. jul 2009 Hm mener det er 500 kr. det giver i bøde?

• #2   3. jul 2009 Det er de nye bødetakster og regler. Den er god nok. Det er ejeren af bilen sit ansvar at have ID på evt. "lånere"

• #3   3. jul 2009 lod i en person prøve bilen uden at have noget ID på ham ?:)
    dvs han faktisk kunne have taget den uden i kunne gøre noget ?:)

• #4   3. jul 2009 der er kommet nye regler så hvis man ikke kan oplyse om hvem der har ført bilen er det en bøde på 2500 til ejeren uanset hvad

• #5   3. jul 2009 Ja det mente jeg nemlig også, men så sagde min kammerat at de sagde den er blevet hævet til 2500, hvilke jeg ikke helt tror på.

• #6   3. jul 2009 det var 500 før hvis man ikke oplyste hvem der kørte men mener det blevet sat op til 2500.. så jo det kan godt passe og fair nok sys jeg. Ellers kan alle jo lade vær og oplyse hvem der kører (som før de hævede bøden) og slippe med 500 kr... Det gjort af netop den grund.

Din kammerat skulle have fået nogle oplysninger på ham der prøvede. Forstår heller ikke hvorfor man lader en kører sin bil uden at have kørekort nummer eller fulde navn m.m. - personligt ville jeg ikke gøre det.

• #7   3. jul 2009 Så er man lidt selv uden om det, hvis man ikke får nogle oplysninger på en person der skal prøvekøre ens bil.
    Hvad havde du gjort hvis han bare var smuttet med den?

• #8   3. jul 2009 M9-Racing / / Racing Denno _ - Deres bil holdte jo i hans indkørelse som var noget mere værd end den spand der skulle sælges smiley

Kenneth M - Kan du linke til det?

• #9   3. jul 2009 Og det lige meget om du tror på det, det rigtig.... Hvorfor i al verden skulle sige noget der var løgn?

• #10   3. jul 2009 Det var da egentlig heldigt at det ikke gik værre...

Han kunne bare have taget bilen med hjem og i havde aldrig hørt mere til den? hvis i ikke havde noget som helst på ham.

Men ja, skod regel. Det er ikke helt fair at din kammerat skal betale den der. men hvordan skal man nogensinde bevise det, det kan man jo ikke...

• #11   3. jul 2009 Bilen har ikke en værdi på over 10.000 og de kom i en noget dyrere bil som holdte i deres indkørelse, og han tænkte ikke over at se hans id eller skrive nummerplade ned.

• #12   3. jul 2009 ® Kofoed ® - Politiet kan være nogle svin, og kan de ikke få ramt på personen på den ene måde gøre de det på den anden smiley Så vil gerne have et link eller noget der kan bekræfte det.

• #13   3. jul 2009 Surt show så der lige 2500 til statskassen smiley

Det surt, men sys sgu ikke det uretfærdigt..

• #14   3. jul 2009 Nej okay, så forstår jeg bedre.

Hvis de lader en noget dyrere bil holde i indkørslen så er man rimelig sikker på at de nok vender tilbage...

Men lidt unfair når man kan se på billedet at det ikke er ejeren der kører bilen. og han så alligevel for bøden for det.

• #15   3. jul 2009 Du tror da ikke en betjent vil sætte sit job på spil for en bøde... Det sgu naivt..

• #16   3. jul 2009 Sys sgu det fair nok, ellers ville alle jo bare skrive de ikke ville oplyse hvem det var...

• #17   3. jul 2009 Peder B - ja nemlig især når det drejer sig om 2500 og kammeraten ikke er mere end 16 år. Og nej han kører ikke selv på vejene med den, men han skulle bare bruge den som dele til hans anden bil men ombestemte sig.

® Kofoed ® - Man kan sku aldrig føle sig sikker.

• #18   3. jul 2009 ® Kofoed ® - Tror nu min kammerat er rimelig ligeglad om at oplyse alt om køberen når han alligevel ikke kender ham, for hva har han og midste, ikke en skid. Men nu står han med en bøde til 2500 fordi han ikke har nogle oplysninger på ham.

• #19   3. jul 2009 Kunne jo være den bil han kom i også var stjålet... det er lige sket for en kammerat hans bil kom aldrig tilbage, og den bil der holdte ved ham som de kom i var stjålet...
    Så lad ikke bare andre folk køre i din bil...

• #20   3. jul 2009 Rolf A - Ja det rigtigt nok.

• #21   3. jul 2009 Ja ved sgu da godt han er ligeglad... Taler ikke om din bestemte situatoin. Men hvis de kun gav 500 bøde var der mange som ikke ville oplyse deres navn osv ved en fartfælde!

Politiet går jo ud fra man ved hvem man låner sin bil ud til, og i følge færdselsloven §64 mener jeg det er, har man pligt til at oplyse hvem der har lånt bilen

• #22   3. jul 2009 ® Kofoed ® - Det er jo klart nok hvis man låner bilen ud.
    Men hvis jeg var en køber med ren mel i posen og så ikke vil købe bilen vil jeg sku da ikke synes meget om at sælgeren alt på mig, bare fordi jeg var ude og prøve den.

• #23   3. jul 2009 Ja men der ingen der siger noget til at oplyse navn eller kørekort nummer... Nu ved i da det ikke er sådan i skal gøre smiley

• #24   3. jul 2009 Hvis man ikke giver oplysninger om, hvem der har kørt bilen, da den f.eks blev blitzet, får man ikke kun bøden på de 500 kr. Man får også en DOM for ikke at ville give oplysniger til politiet, hvilket giver en "plet" på straffeattesten, da bøden udløses af en straffesag.

En bøde i trafikken giver derimod ikke en plet på straffeattesten.

Så kan man jo selv regne ud, hvad der er bedst for en fremtid.

• #25   3. jul 2009 ® Kofoed ® - Hvor langt kommer du med et navn? Ikke særligt langt. Og jeg har sku aldrig tænkt på at spørge efter kørerkort nummer.

• #26   3. jul 2009 Christian F - Det er sku da lidt svært at give oplysninger til politet når man ikke har dem!

• #27   3. jul 2009 Undskyld mig lige, men din kammerat mangler da nogle brikker gør han ikk? At han ikk engang har noget så simpelt som "køber"s mobil eller hjemnummer, det er da simpelthen ret ud stokkestupidt!

Og ja som en anden her sagde så ku de ligeså nemt bare køre hjem i din kammerats bil og lade han stå med røde øre og pikken i postkassen .. Sån et fjols, pardon my french ..!
    Og mht. bøden så ja, han skal betale for noget han ikke selv har gjort, det jo ham der har lånt bilen ud så må han selv være med i bilen fremover så han ved hva der foregår. Han har da en del ting og lære smiley håhå ..

Det der er selvforskyldt ...

• #28   3. jul 2009 - TTH - Admin Luffe&Emma . -

Køberen ringede med hemmeligt nummer, snakkede frem og tilbage med min kammerat og aftalte en tid at komme. Han kom med en kammerat som kørte ham. - Audi A6

Da bilen de kom i så høj klasse iforhold til bilen der skulle sælges tror jeg ikke min kammerat tænkte over det store. Som sagt han er stadig kun 16 år og første gang han skulle sælge en bil.

• #29   3. jul 2009 hvis jeg skal sælge en bil, og nogen skal prøver køre den, så køre jeg sku med,

man ved jo aldrig, hvordan de behandler ens bil.

den bøde må han selv betale

• #30   3. jul 2009 Coustic - Den forklaring overbeviser stadig ikke mig om at bøden ligger i din kammerats hænder desværre smiley .. Han har jo bare været naiv, dum og godtroende .. Og jeg kender da os en knægt på samme alder der a og til tar en kammerat med til England for at hente en bil hjem .. Men han ved da stadig hvordan man skriver et navn og et nummer ned?

Fakta ER og blir at din kammerat har snydt sig selv.. Øv bøv og surt urt .. Hvis der kom nogen en dag og sku prøve en bil jeg har til salg så får jeg sku både navn nummer og adresse og tjekker inden han så meget som tænker på at køre hjemmefra! Og så tar jeg med, om han har en ven med eller ej. Ellers kan man køre i en anden bil bagefter .. Det der er for dumt ..

Opel driver - Lige præcis!

Kommentér på:
Politi - Bøde

Annonce