problem med klima anlæg.. {{forumTopicSubject}}
hejsa..
ja som overskriften jo siger, så synes jeg min nye Mazda 6, kører underligt, når jeg har klima anlægget tændt, det er ligesom om den "hugger" eller tøver lidt, når man kører omkring 3000 omdr.. og så synes jeg den bare generelt kører "uroligt", når klima anlægget er slået til.. Mazda siger, at det skal den gøre, fordi den bruger så mange kræfter på at køle, og FDM siger såen set det samme, og ham fra FDM sagde så også, at nye biler idag, især japanske biler, skal ha godt med omdrejninger for at yde, og når man så samtidig kører med klima tændt, så skal den ha lidt ekstra gas, for at yde det den skal, men så synes jeg sgu det er en lorte bil, hvis den skal køre såen..!
Er der andre af jer, med den nye 6´er, eller nyere japanske biler, der har oplevet det??
Den er lige blevet 1 år, og synes ikke den gjorde det sidste sommer.
og det er er en 1,8 med 120HK.
Håber på nogle gode svar
på forhånd tak..
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 53
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Kunne være sjovt at se en lignende test med klima, for med det du skriver, lyder det som om det trækker mange flere tænder ud
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.358
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 625
var jo godt klar over det åd lidt kræfter, men ikke så meget, og det er jo egentlig også ok det tager kræfter, men det der rigtig irriterer mig, er at den hugger ved ca 3000 omdr.. det er mest det jeg ikke forstår..
men det vare ikke så længe, så skal den til 40.000km service, så kan det jo være der er kommet en ny motor opdatering i mellem tiden..
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.514
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
Der hvor jeg mærker problemet mest det er når jeg accelerer og generelt ved normalt kørsel.
Slår jeg mit klima anlægget fra så falder der anderledes ro på så om det er som Klaus H skriver et spørsmål om for meget kølemiddel eller ej ja det ved jeg så ikke.
Men jeg kan ihvertfald godt nikke genkendende til at den hugger og generelt bar køre uroligt når klima anlægget altså tændt i bilen så du er langt fra alene med det problem selv om min bil godt nok er en honda men dog en japaner.
P.s.
Efter som dette er ved at være en pænt gammel tråd så kunne jeg da godt lige tænk mig at høre dig Thomas M fik du nogensind løst det problem du hade med din mazda 6 i så fald hvad blive løsningen ??
apr 2006
Jo det er en gammel tråd efterhånden, og Mazdaen har nu rundet 87000km. Den var hos mazda ved 40000km og der tog de noget af kølemidlet af, så den kører på minimum. Synes ikke det har hjulpet, så det skal nok bare være såen, desværre. Jeg kører så kun med klima nu, når det er strengt nødvendigt.. Ærlig talt noget irriterende, men der er ikk så meget at gøre ved det.. Men rart at høre jeg ikke er alene
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
Nu har jeg haft 3 ander biler før den jeg har i dag alle har haft A/c / klima og ingen af dem har haft noget der kunne minder om dette problem
Et stk - Suzuki shift 1.3L B 2006 med A/c = 0 Problemer
Et stk - Wv Bora 2.0L B 2001 med A/c = 0 Problemer
Et stk - Kia Ceed 1.6 D 2008 med A/c = 0 Problemer
Men lad os nu se jeg håber da at jeg kan komme problemet til livs en eller anden dag og vis dette sker så skal jeg nok lige husk at skrive her i tråden...
apr 2006
problem med klima anlæg..