{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

problem med klima anlæg.. {{forumTopicSubject}}

hejsa..

ja som overskriften jo siger, så synes jeg min nye Mazda 6, kører underligt, når jeg har klima anlægget tændt, det er ligesom om den "hugger" eller tøver lidt, når man kører omkring 3000 omdr.. og så synes jeg den bare generelt kører "uroligt", når klima anlægget er slået til.. Mazda siger, at det skal den gøre, fordi den bruger så mange kræfter på at køle, og FDM siger såen set det samme, og ham fra FDM sagde så også, at nye biler idag, især japanske biler, skal ha godt med omdrejninger for at yde, og når man så samtidig kører med klima tændt, så skal den ha lidt ekstra gas, for at yde det den skal, men så synes jeg sgu det er en lorte bil, hvis den skal køre såen..!

Er der andre af jer, med den nye 6´er, eller nyere japanske biler, der har oplevet det??

Den er lige blevet 1 år, og synes ikke den gjorde det sidste sommer.
og det er er en 1,8 med 120HK.

Håber på nogle gode svar smiley

på forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med klima anlæg..
  • #1   4. jul 2009 kan også mærke forskel i min vr6 om det er tændt eller ej.. med dog ikke at den hugger i det.. men ja det tager kræfter

  • #2   4. jul 2009 Jeg har lige købt mig en 406er og det er samme symptomer som din.. den hugger i det - specielt i opstarten og så æder den mine heste! Men det er nødvendigt i den her hede!!! smiley

  • #3   4. jul 2009 En fra HKD lavede en test på rullefelt med sin Honda Prelude 2,2 VTI, med og uden A/C tændt, og det var kun 1 hk's forskel mener jeg..

    Kunne være sjovt at se en lignende test med klima, for med det du skriver, lyder det som om det trækker mange flere tænder ud smiley


  • #4   4. jul 2009 på lige præcis de nye 6ére har mazda ikke fundet en måde at afhjælpe problemet(endnu) men de arbejder ihærdigt, har haft 2 med det prob.

  • #5   4. jul 2009 tak for svarene..

    var jo godt klar over det åd lidt kræfter, men ikke så meget, og det er jo egentlig også ok det tager kræfter, men det der rigtig irriterer mig, er at den hugger ved ca 3000 omdr.. det er mest det jeg ikke forstår..

    men det vare ikke så længe, så skal den til 40.000km service, så kan det jo være der er kommet en ny motor opdatering i mellem tiden..


  • #6   11. jul 2009 Lyder som om, der er for meget kølemiddel på,... Dummede mig en gang ved at fylde for meget på, og så manglende den også power... Men det skulle jo ikke være det, når bilen næsten er helt ny...


  • #7   23. jun 2011 Jeg har nøjagtig samme problem med min bil som er en Honda Civic 1.8 140hk fra 2009 af den har p.t. lige rundet de 22000km.

    Der hvor jeg mærker problemet mest det er når jeg accelerer og generelt ved normalt kørsel.

    Slår jeg mit klima anlægget fra så falder der anderledes ro på så om det er som Klaus H skriver et spørsmål om for meget kølemiddel eller ej ja det ved jeg så ikke.

    Men jeg kan ihvertfald godt nikke genkendende til at den hugger og generelt bar køre uroligt når klima anlægget altså tændt i bilen så du er langt fra alene med det problem selv om min bil godt nok er en honda men dog en japaner.

    P.s.

    Efter som dette er ved at være en pænt gammel tråd så kunne jeg da godt lige tænk mig at høre dig Thomas M fik du nogensind løst det problem du hade med din mazda 6 i så fald hvad blive løsningen ??



  • #8   24. jun 2011 Hej Thomas.
    Jo det er en gammel tråd efterhånden, og Mazdaen har nu rundet 87000km. Den var hos mazda ved 40000km og der tog de noget af kølemidlet af, så den kører på minimum. Synes ikke det har hjulpet, så det skal nok bare være såen, desværre. Jeg kører så kun med klima nu, når det er strengt nødvendigt.. Ærlig talt noget irriterende, men der er ikk så meget at gøre ved det.. Men rart at høre jeg ikke er alene smiley


  • #9   24. jun 2011 Ja sikke da noget møj

    Nu har jeg haft 3 ander biler før den jeg har i dag alle har haft A/c / klima og ingen af dem har haft noget der kunne minder om dette problem

    Et stk - Suzuki shift 1.3L B 2006 med A/c = 0 Problemer
    Et stk - Wv Bora 2.0L B 2001 med A/c = 0 Problemer
    Et stk - Kia Ceed 1.6 D 2008 med A/c = 0 Problemer

    Men lad os nu se jeg håber da at jeg kan komme problemet til livs en eller anden dag og vis dette sker så skal jeg nok lige husk at skrive her i tråden...


  • #10   25. jun 2011 Det lyder godt, det vil jeg se frem til.

Kommentér på:
problem med klima anlæg..

Annonce