{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.688 visninger | Oprettet:

POLITI indkaldt til syn {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg var den heldige vinder at idag blive stoppet.. som sædvanlig.. uden grund.. andet end at jeg har et MEGET stylet bil...

motor og lign er der INTET galt med...

dvs der er faktisk intet at komme efter..

alligevel sender han mig til syn bare lige for at tjekke om mit skørte set er lovligt???!!!! wtf???

han sagde også.. at enten blev jeg kaldt til syn.. den anden mulighed var at han bare tog pladerne....

jeg har selv været under uddannelse til polit... men jeg har aldrig set en lov om at de må tag pladerne uden grund???

1. må man blive kaldt til syn uden der ligger en grund bag???

2. må de tage pladerne som de vil???

tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  POLITI indkaldt til syn
  • #1   4. jul 2009 Jeg mener at de skal have en begrundet mistanke til konstruktive ændringer før de må kalde til syn....

Men de fleste betjente er nok skide ligeglade og gør som det passer dem med netop den regel.

Jeg forstår dig godt. jeg ville også blive hidsig!

Det er i orden at kalde til syn eller tage pladerne på en bil med 4 blanke dæk, rust overalt og pladedele der er lige ved at falde af.
    Eller en polo 1,4 der har 800hk eller lign. eksempler.

Men en alm. bil der bare har fået skørtesæt og et sæt smarte forlygter kan jeg ikke helt se hvorfor skal til syn. Så er han da en elendig politimand med dårlig uddannelse hvis han ikke sådan lige kan se om noget er ulovligt på den. Lys, lygter, dæk osv...

• #2   4. jul 2009 vis du selv har været under udd.. hvorfor er du så i tvivl???????

og grunden til at du får en indkaldse siger du jo selv hvad er...DOW.....

men ja de kan kalde dig til syn når de vil.... de bestemmer.. de kan sagtes finde på bilen... det er jo en bedømmelse sag...

og de bestemmer...

• #3   4. jul 2009 har været kaldt til syn for noget lignende...havde stort skørtesæt på, og fik et fint brev om at karosseriets skulle tjekkes, eller noget i den stil...

• #4   4. jul 2009 Dan -> hehe jo men det er jo ikke en god grund kan man så sige??

Skal bilen omsynes fordi der sidder skørtesæt på den?
    Til syn tjekker de bla. dæk, bremser, affjedring, forurening osv.. osv..
    Og der må f.eks. ikke være skarpe kanter.

Men et skørtesæt? argh...

• #5   4. jul 2009 Pansere ER MØGSVIN og det gælder alle de forpulede idioter.

• #6   4. jul 2009 Må de brænde op i helvede.

• #7   4. jul 2009 Dårlig uddannelse.. det sgu den sammen de allesammen får, og tvivler på det en dårlig uddannelse..

Men giver jer ret, forstår heller ikke hvorfor der skal kaldes til syn? - Det jo fordi der mange der ikke ved hvad der lovligt og ulovligt... Og præcis, hvis der fire slicks, rusten vogn eller en der har mange heste uden at det godkendt så resten er i orden...

Men du kan ikke gøre så meget desværre...

• #8   4. jul 2009 er ikke sikker på det med syn men de må ikke bare tage dine plader uden grund. fik en gang taget mine plader uden grund. dagen efter gik jeg op på politistationen og spurgte hvorfor de havde taget mine plader. men da de ikke kunne finde en paragraf de kunne bruge ( der var intet galt med bilen) til a tage mine plader måtte de give mig dem igen.

• #9   4. jul 2009 Du da en klaphat B4NDIT... Fordomme, fordomme, fordomme...

• #10   4. jul 2009 Dan H----- netop fordi jeg har været under uddannelse spørg jeg..

jeg har aldrig opfattet loven at der skal være en VALDIERET grund til at sende mig til syn... et skørte sæt kan jo stort set aldrig være ulovligt??? hvornår skulle det være dette??? det er noget plastik rundt om bilen..

men der der ikke nogen der vil svarer på nr 2???

kan en betjent tag dine plader som han vil_?====

• #11   4. jul 2009 Kofoed

hvis jeg er en klaphat er du et Stikkersvin, og pansere er stadig nogen forpulede møgsvin

• #12   4. jul 2009 Dennis -> ligepræcis, og hvorfor er betjentene på gaden ikke smarte nok til at indse det allerede der? hehe...

Jeg har kun fået bøder indtil videre, men hvis de kalder mig til syn pga. tonet sideruder så for han ligepræcis nøglerne i hånden og kan køre en tur i den! haha! så kan han se at bremser og lys virker. så skal jeg nok pille det solfilm ud på stedet.

Kan ikke se hvorfor man skal i synshal pga. det...

• #13   4. jul 2009 jeg fik engang konfiskeret min civic vti en fredag aften ved 22 tiden.. den røg direkte til nørre sundby da de der har en døgn synshal.. grunden til at de tog den var at de mente ikke den kørte og lød som sådan en burde... eneste der var lavet ved den var et filter. så det var røvtur for dem.. hehe

• #14   4. jul 2009 Ja det må være det... Stikkersvin fordi jeg siger du en klaphat, HAHA! Sådan du har lige det rigtige ordforbrug smiley

• #15   4. jul 2009 B4NDIT -> Haha! dem kan du ik´så godt lide hva?

Hehe! jeg bryder mig heller ikke om dem, men du hader dem da vist lidt mere end vi andre ! hehe... smiley

• #16   4. jul 2009 sten P <... og hvad sker der så når den blir kaldt til syn, og går igennem.. får de bare en regning eller skal man i retten ?

• #17   4. jul 2009 sten -> betalte de så for synsomkostninger? din bil var jo lovlig...

• #18   4. jul 2009 for helvede mand, uanset hvor hvornår og hvordan

blir jeg altid stoppet hele tiden og igen, gider slet ikke køre i byen mere.. for om så de kommer med 200 kmt på motorvej i modkørende vejbane, får de altid lavet en uvending og stoppet mig, holder som regl bare indtil siden og venter på de kommer,.. så kan vi så diskutere der.. har ikke fået nogen bøder i min e39, men har da betalt omkring 24.000 kr et år i bøder... men de stopper mig uden grunde konstant Chikane

og det er fordi det er nogen snot ludere mand, de er så jaloux over vores biler mand, fordi de tjener 20k om måneden og ikke engang har råd til et buskort, eller en guffer ved den lokale grøndlænder so..

• #19   4. jul 2009 Møg pansere mand, bedre de fik løst noget rockerkrig, eller smidt nogen af de forpulede homo autonome skvat i brummen, eller bedre endnu fandt sig et ordenteligt arbejde.

• #20   4. jul 2009 hahaha.. had er der nok af..

men folkens... FACT... kan de tage ´mine plader???? ja eller nej??

grunden til at jeg skal til syn nu.. er fordi han mener at et af kanterne på min kofanger er for skarp.. og han tror ikke på den er gået igennem syn..... selvom det er 3 DAGE siden politiet sidst stoppede mig og tjekkede??

kan han tag mine plader på stedet uden grund???

• #21   4. jul 2009 Dårlig uddannelse? Danmark har en af de bedste Politi uddannelser i verden.

Hvis der er begrundet mistanke for at bilen er bygget for bred eller der er lavet et identitetsskifte ved at skifte kofangere eller anden form for styling, har de alt ret til at kalde dig til syn.

Johan B --> Hvis jeg lige må spørge, Hvordan har du selv været under uddannelse til Politier?

• #22   4. jul 2009 eftersom du ikke må have Skarpe kanter, eller udragende kanter mv.

så er det jo et vurderings spørgsmål som kan varriere sindsyg fra person til person, og synsman til synsmand..

ergo 50-50

• #23   4. jul 2009 Forstår sgu godt folk kan blive irriteret.. Og ja der er sgu mange idioter ind imellem, men der der i alle fag, også hos mekanikerne, pædagogerne, butiksassistenter osv. osv....

Du får vel ikke bøder uden grund, du skal vel have noget de kan give dig bøder for?

Startlønne er på 23.000 ca.... det vidst meget godt når man starter, da en af de højest betalte uddannelser udover flymekaniker mener jeg...

• #24   4. jul 2009 B4Ndit> de jagter en når de først har set sig sure på en....

Det lyder sikkert som en dårlig løgn, men jeg er blevet stoppet over 60 gange, kan sagtens blive stoppet 2 gange på en uge osv...jeg har prøvet at komme kørende med min mor en søndag aften, vi får øje på politiet i modsatte vejbane, og jeg siger til min mor "heldigvis er de modsat og der er en bus bag os, de gider nok ik bøvle med det"....4km senere bliver jeg holdt ind af selvsamme bil, så han kan se mit kørekort og sige "tak, ha en god aften"...det er chikane og folk kan sige hvad de vil...men desværre kan jeg jo ik gøre en skid ved det...

• #25   4. jul 2009 Hen og klage over dem... Medbring synsattest, TUV på alt hva du har det til både rat, nav, lygter, undervogn og skørtesæt hvis da det er et widebody for så kan du være heldig at slippe... bare medbring alt du kan finde på bilen

• #26   4. jul 2009 Som sagt, hvis der er en mistanke om at bilen ikke er i lovlig eller forsvarlig stand, ja så kan de tage dine plader.

• #27   4. jul 2009 jeg har taget PG1,, og brækkede foden i starten af PG2 hvilken gav mig et ½ år på sengen.. jeg har læst alle reglerne på pg1.. alle paragrafer... og alle paragrafer kan fortolkes..

men jeg er ret sikker på at der skal være en grund til at blive kaldt til syn.... fordi du skifter kofanger er det da ikke et idenitet skifte??? jo hvis du bygger bilen om til en ferrari??? men alm skørter?? come on...

og det er faktisk også spørgsmål 2 som jeg ville vide mest om.. for jeg har aldrig... heller ikke under uddannelse hørt om en paragraf der gjorde at politi må tag dine plader uden valdieret grund.... og mener ikke at fordi en betjent syns at et hjørne på forkofanger er skarpt.. at det er en grund til at måtte tag pladerne...

• #28   4. jul 2009 Nu er der jo ingen der har set hvordan Johan B har stylet sin bil. Alt styling er jo ikke lovligt. Så der er ikke så mange der kan udtale sig om den her sag.
    Bandit - Hvis du har betalt 24.000 kr i bøder på et år, så er der måske en grund til at de stopper dig. Jeg har kun skullet betale en p-afgift fordi jeg glemte at stille min p-skive, og det er det eneste på minimum 6 år. Det kan godt lade sig gøre ikke at betale bøder hele tiden

• #29   4. jul 2009 B4NDIT >>> Hvis du har fået for 24000 i bøder på et år er der jo en grund til at de stopper dig, du har åbenbart ry for at køre som en spasser... så synes sku bare de skal blive ved med at chikanere dig, hvis det kan få dig til at køre lovligt

• #30   4. jul 2009 Det må stå i færdselsloven...

• #31   4. jul 2009 Han kan ikke tage pladerne af bilen NEJ.
    Det skal der en paragraf 77 til, eller manglende betaling af vægtafgift eller forsikring.
    Ellers så tvivler jeg virkelig på at de kan tage pladerne på bilen.
    Men kør dog skidtet ned i synshallen. Det er kun den ting som betjenten sender bilen i synshallen for de skal undersøge, og intet andet.
    Alt andet skal de ikke tjekke før ved kommende periodiske syn.

• #32   4. jul 2009 ¤ 112% opel 4 ever ¤--- fordi jeg er perfektionist :).., min bil skal være HELT færdig før der tages billeder :).. lige nu mangler der nogle spacere også er jeg idag ved at montere anlæg.....

• #33   4. jul 2009 køre som en spasser, .. har fået 2 fartbøder i alt, køre ganske stille og roligt.. de bare nogen møgsvin... men har forklaret dem, .. jeg vil gerne give sådan nogen bumser en chance for at få lidt løn, ..så betaler gerne en plovmand så de kan få varmt mad på bordet i en uges tid..

i startede diskuterede jeg meget med dem om jeg sku køre med nr plade foran, de fattede ikke helt, det var mit eget valg om jeg ville betale 500 kr for at køre uden, så det tog ½ time hver gang de sku overbevises om jeg ville skide på deres mening..

• #34   4. jul 2009 Johan B ---> Nederen med PG2.. Blev du fyret så af den grund?

Men jeg holder stadig på at de gerne må tage dine plader hvis de har mistanke til bilen ikke er lovlig. Men hvorfor ikke bare tage det syn hvis du siger den er lovlig??

• #35   4. jul 2009 Jeg HADER pansere!!!

• #36   4. jul 2009 Sophus _'

Jeg Elsker at hade dem

• #37   4. jul 2009 Kim M ---> Jo men nu er han jo blevet kaldt til syn, hvis man ikke overholder sidste syns dato, så kan de tage pladerne af den grund..

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #38   4. jul 2009 når du kører til syn så få ham til at skrive i papirerne at den er synet med det. og hav så en kopi i handske rummet til en evt anden gang

• #39   4. jul 2009 =SiGnO= BMW Tilsalg =--- jeg var jo stadig under uddannelse så kan man vel ikke rigtig kalde det at blive fyret :).... jeg var til nogle samtaler.. hvor de prøvede at se om der var mulighed for at jeg kunne starte igen 1 år efter.. på pg2... det år er snart ved at være gået..

men min vejleder sagde at det er en vurderings sag fra gang til gang... idet jeg ikke færdig gjorde den på en gang..

han sagde også at de fleste politi der kommer til skade under uddannelse.. de ryger simpelthen ud... men jeg skulle prøve at søge fordi jeg var færdig med pg1... om undtagelse.

meget kan man sige om politiet... men det var fanme den mest spændende hverdag jeg nogensinde har haft.. altså under praktik ;).. haha... og ja der er nogle idioter imellem med magt trip.. flere end der burde...... men det er heller ikke altid lige nemt at være politibetjent.. hvis du stopper 10 mennesker der har lavet noget ulovligt og alt muligt.. og der så er 1 der ikke har.. får han jo nok samme behandling.... men svært at skælne altid...

men jeg ville godt høre svaret på spørgsmål 2... da jeg godt vil vide det til en anden gang.... jeg brød mig ikke om at han truede mig på den måde.. uden at kunne bakke det op.... så hvis han intet kan ville jeg klage..

• #40   4. jul 2009 Johan B --->
    Jo det hedder fyret, da man fra første dag på Politiskolen er ansat som politibetjent på prøve.
    Men det jeg da ked af at høre. Det en kamp og komme ind, har selv været hele turen igennem. Så jeg ønsker dig held og lykke med at komme tilbage
    .
    Mht. dit spg. 2, har jeg givet dig svar. Men har ikke lykkedes mig at finde det sort på hvidt online.

Mvh.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #41   4. jul 2009 @ B4NDIT ™

Det er da absolut ikke dit eget valg om du vil kører uden plade foran? Det er ulovligt at kører uden. Hvis logikken er, at så længe man tager sin straf så åm man gerne, må det vel betyde, at jeg også må slå en anden mand ihjel, idet det er helt i orden, så længe jeg tager min straf!?
    Og hvis du kører uden plade kan du i hvert fald ikke tilade dig at være sur når du bliver stoppet. Det er virkeligt

• #42   4. jul 2009 Jeg hader også pansere, Du er gud B4NDIT!

• #43   4. jul 2009 he he jeg tro fande at politi er løbe tør basse og kaffe de bliv kulge skør i hovde her på det sidte

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #44   4. jul 2009 * det er virkeligt ynkeligt at brokke sig over at blive stoppet, hvis man faktisk kører ulovligt

• #46   4. jul 2009 § 77. Politiet kan standse et køretøj og lade det undersøge for fejl og mangler samt kontrollere, at føreren opfylder betingelserne for lovligt at kunne føre køretøjet. Opfylder køretøjet ikke bestemmelserne i loven eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, kan det indkaldes til senere kontrol. Såfremt køretøjet er til fare for færdselssikkerheden, kan dets nummerplader inddrages.

• #47   4. jul 2009 Chris H--- jeg havde det ligesom dig før.. politiet gør sit arbejde... lige indtil jeg blev stoppet 26 gange på 3 ugern.. UDEN nogensinde i mit liv at ha fået en bøde..

bare fordi jeg er ung.. og godt kan li flotte biler... jeg skal altid vise kørekort.. blæse i alco.... og åbne moterhjelm og hele skidtet..

og har ALDRIG fået en bøde i mit liv....

tænk over det.. nogle af dem har været nogle svin når de har stoppet

• #48   4. jul 2009 =SiGnO= BMW Tilsalg =---- men idet politibetjenten INTET ved om bilen.. og ikke engang ved om det er lovligt eller ej.. og derfor kalder den til syn..

vil du så mene at han kan bedømme om den er til fare for omgivelserne????

• #49   4. jul 2009 Kasper K--- ja men ikke mere en lovligt..

er en APR performance. GT300 celica jeg har.. med alt det indebæger...

søg den på google hvis det er.. min er identisk med den org... bare en anden farve og carbon moterhjelm...

der er tulf TÜV på alt.. og den blev synet da den var færdig uden på.. jeg har betalt dyrt for at den skulle være lovlig..

• #50   4. jul 2009 Nej det kan han ikke bedømme, af samme grund sender han den til nærmere kontrol da han har en mistanke.

Jeg kan godt forstå det kan virke irriterende, men igen, hvis det havde været en spritter der havde kørt et barn ihjel el. lign, samtiddig med hans bil slet ikke var iorden, ja så brokker vi os også over det.

Tag det nu med et gram salt at i bliver tjekket engang imellem, så slemt er det vel heller ikke hvis man ikke har noget og skjule.

• #51   4. jul 2009 =SiGnO= BMW Tilsalg =--- jeg er altid venlig mod en betjent når han stopper mig.. altid... jeg er altid i høflig tone... og snakker pænt og er forstående..

for 3 dage siden blev jeg stoppet i en racia... 3 betjente tjekkede min bil i 15 min... i hoved og røv... vi stod end da og snakkede om det.. pænt og høfligt.... og til sidst var det bare fint.. og jeg fik lov at køre..

idag bliver jeg stoppet af en idiot der truer mig med at fjerne pladerne med det samme.. hvis jeg har noget at sige... samtidig forklare jeg ham end da at for 3 dage siden blev jeg stoppet i racia....og de kotrolere alt og de ringede end da også til told og skat for at tjekke om den var ok..

stadig siger han at han er ligeglad og truer med at tage pladerne

derfor vil jeg godt vide det.. fordi så får han en klage over dårlig opførsel og trusler...

jeg er altid venlig og respektere deres arbejde.. de burde gøre det samme

• #52   4. jul 2009 forstår så ikke man putter sådan et skørtsæt på medmindre man laver noget sjovt ved motoren... det må da være den største nitte at have en slæde der ser sådan ud med 140hk

• #53   4. jul 2009 Johan B ---> Absolute, Jeg syntes du skal sende en klage lige meget hvad, om ikke andet så over hans opførsel. Spurgte du om hans identifikations kort.?

Desværre kan en Politier også have en dårlig dag, det sker. Og ærgeligt er det, men når man møder 7 ud af 10 unge der sviner en til med meget dårlig tone, ja så har man sku en gang imellem svært ved at være så godtroende og hr. flink betjent.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #54   4. jul 2009 se det er hele ideen bag kitcars. det kan godt være at de ikke er ægte. til gengæld ligner de noget der er typegodkendt

• #55   4. jul 2009 Henrik N--- ja måske.. der er 2 ting..

den første... så bliver jeg som sagt stoppet hver anden dag med sådan en bil.. hvis jeg havde en eftermonteret turbo og alt muligt.. hvordan tror du så det ville være at de tager dine plader og kæmpe bøde hver anden dag??? der er std ting på.. chip.. og lign.. små ting der giver dig 30.40 hk mere... har undersøgt muligheden for at få den omreg til et Tsport.. og derfor få en lovlig turbo på... giver alligevel op til omkring 280 hk.. men dyr i afgift.

det andet.. HVIS DU ER VIGTIG NOK.. så venter de på dig smiley

målet er at køre med stil og se godt ud ;).... såå,,. husk det... dosnt matter how you drive your car.. its how you look smiley

• #56   4. jul 2009 =SiGnO= BMW Tilsalg =---- kan høre du selv er betjent smiley

• #57   4. jul 2009 *graN salt:-)

At køre uden nummerplade foran (eller bagved for den sags skyld) er jo med til at vække politiets opmærksomhed.

Den eneste grund til, at man vælger ikke at have forreste nummerplade monteret, må være fordi man tror, at man kan slippe for hastighedsbøder!!!

• #58   4. jul 2009 Johan:
    Ligeså vel som du skriver du gladeligt skal montere spacer på den, ligeså vel ved du vel at spacere er ulovligt at montere i løsvægt medmindre de er integreret i fælgen?

Men nej umiddelbart vil jeg helle rik mene de ka klippe pladerne uden grundlag.
    Og ka godt forstå Bandit blir stoppet uden plade foran, for når der kører en bus bagtved, ka det jo ik være særligt nemt om det er en der er på vej hjem HELT uden nogen plader på...

Men nu har jeg da kørt bil i en 4år dag og nat lovligt som ulovligt af den ene eller anden grund, og er blevet stoppet en 15-20gange ca. og ikke en eneste gang har jeg blevet bedt om at åbnemotorhjelmen eller andet kritisk.
    Dog efter 1½år og ca 10standsninger i min e21er blev jeg fanget om eftermiddagen i en razzia de kørte i en civil bil hvor jeg havde glemt at tænde lyset på bilen og de lagde mærke til de ik ku se reflekser i baglygterne (som dengang var tonede) så det fik jeg lige et papir på, og samtidig testede de så lige håndbremsen, hvor jeg med skam må erkende at jeg ik havde fået sat kablerne i, da jeg kort forinden havde mit uheld med bagbroen til Fast&Furious hvor den knækkede sammen, så jeg havde smidt en skivebagbro på de rkører med andre kabler.
    Så den blev jeg lige kaldt til syn på hvilket er fair nok...

Dog synes jeg den svada jeg fik om at den OVERHOVEDET ikke ku bremse pga manglende håndbremse var liige opfindsom nok..
    Men han fik ret og jeg fik fred, til at de ik sku tjekke min M50 motor skivebremserne eller GP Thunder pærene som ikke er 100% lovlige på den...

• #59   4. jul 2009 der er jo en grund til politiet giver bøder det er når man har lavet noget ulovligt ved bilen eller har kørt rådden... så b4ndit det er jo dig der vælger og gøre den ulovlig ergo må du tage koncekvencen så stop da det piveri

• #60   4. jul 2009 :-=Cawdy=-: aka Karsten N "KN Customs" ---. jeg er fuldt bevidst om at spacere ikke er lovlige.... skal dog siges at det er proof spacere... der udviger det hele.. og skrues rigtig fast.. ikke en thansen spacer..... dette gør det self ikke mere lovligt... men lige nu sidder baghjulet 8 cm inde.. og det er sku ikke flot.....

jeg er blevet stoppet MANGE gange i de 5½ år jeg har haft bil... som sagt.. rekorden var 28 gange på 3 uger... og 4 gange på 1 dag.. samlet i mit liv er det vel 70-80 gange.. OG HAR ALDRIG FÅET EN BØDE..

vil godt indrømme at det er for nylig jeg skal åbne moterhjelmen..

men det er også første gang jeg er blevet kaldt til syn??

og har aldrig hørt nogen der før har sagt de kan tag pladeren??

nå men har som sagt været betjent.. en af mine gode venner er stadig derinde.. skal på arbejde 23... han ville snakke med trafikspecialisten... også ringer han lige til mig bagefter.. så må jeg høre hvad han siger...

• #61   4. jul 2009 Johan B --->
    Jeg går ud fra du har set den § jeg har skrevet til dig.

Men høre din ven nærmere, må du meget gerne skrive svaret derfra, til mig.

Mvh.

• #62   4. jul 2009 jep.. men der står jo også direkte at han skal mene jeg er til fare for omgivelser og lign.. og idet han ikke engang er sikker på det er ulovligt og bare vil tjekke det.. syns jeg bare han er en torsk...

• #63   4. jul 2009 Ja, men det er som sagt før en individuel vurdering, så tror ikke du kommere videre i den sag. Men kør endelig på, du kan ikke tabe på det.

• #64   4. jul 2009 det er faktisk mest fordi jeg følt mig krænket over den måde han snakkede til mig på.... men jeg sagde ikke noget.. fordi jeg er i tvivl om loven findes.... jeg ville ikke diskutere uden at kende faktaerne bag.

men nu må vi høre hvad han siger smiley

• #65   4. jul 2009 Forståeligt..

Og held og lykke med at komme igang igen.

• #66   4. jul 2009 Kan godt li du siger at du blev stoppet uden grund... Hvis du bare har rørt lidt ved uddanelsen som betjent, så ved du jo godt at politiet stopper tilfældige biler mhp at kontrollere bil og fører.. Det hedder en rutinemæssig kontrol..

• #67   4. jul 2009 bilen kan kaldes til syn hvis der er begrundet mistanke om lovligheden af bilen...
    begrundet mistanke, minimum 3 alvoerlige sikkerhedsfejl !!!!!
    pladerne kan tages vis det skønnes at bilen er i så uforsvarlig stand at den er til fare for øvrige trafikanter, eller at den ikk er lovligt registeret...dvs er forsikring,vægtafgift og dvs betalt,herunder om der er undraget sig evt skatteregler eller toldregler..
    Håber dette er alt det svar du har brug for...min bror er betjent og har lige forhørt ham...OBS han aner ikk en kæft om biler,men er ret skrap til at skyde lol...

• #68   4. jul 2009 Mikkel T--- du har tydeligvis intet læst hvad jeg har skrevet... og hold kæft med at sig at jeg er blevet stoppet 28 gange på 3 uger i rutine...

eller 4 gange på 2 timer.. på rutine.. jeg bliver set i modkørende spor... hvorefter de laver en uvendig med blink.. overhaler 4 biler indenom.. bare for at stoppe mig....

inte rutine over nogle af de gange jeg nogensinde er blevet stoppet.

og netop fordi jeg har været betjent smiler jeg pænt hver gang og lader dem gøre sit arbejde,,,, men når jeg netop kender reglerne.. gider jeg på ingen måde finde mig i at en betjent truer mig med alt muligt uden grund...

bare fordi han har en dårlig dag eller et magt trip

• #69   4. jul 2009 B4NDIT >> du har skruet hovedet forkert på min ven, jeg er sikker på at hvis du smider pladen på foran så lader de dig være i fred, så længe du opfører dig pænt og kører ordenligt...
    Johan B >> de kan ikke tage dine plader uden begrundet mistanke, men det kan oz defineres, så jeg synes du skal klage og smutte forbi synshallen, så har du dit på det rene, og hvis du er perfektionist med din vogn er der jo heller intet at komme efter. Glæder mig til at se billeder af det færdige projekt.
    Jeg oplevede for ca 3 år siden at jeg kørte til slagelse i min ny-indkøbte pug 206 gti jeg var lige kommet små 500 meter inden for byskiltet og trillede stille og roligt med 35-40 km/t og blev stoppet af en civilbil og de skulle se kørekort og reg.att. osv. det var fint alt sammen og jeg kørte igen kun for at de selv samme stopper mig igen 7 gange inden for knap 6 timer omkring slagelse, jeg fik ingen bøder men det er sku chikane og til sidst blev jeg gal på dem og bad om deres navn og tjeneste-nr. og sagde hvis de nogensinde stoppede mig igen blev de meldt.

Men de skal have lov til at passe deres arbejde, der er bare nogle der ikke kan tænke selvstændigt, de skal have besked på hvad de skal lave.

• #70   4. jul 2009 Chris C det er præcis det jeg mener.... jeg har været derinde.. så ved hvordan det er ikke at kunne kende nogle der er ude om det og ikke er.

men netop fordi jeg vil være betjent.. syns jeg os der skal tømmes ud blandt alle de magt trippere og lign.. som giver andre et dårligt ry...

• #71   4. jul 2009 du har ikke læst så meget igennem :)... det var spørgsmål 2 der var vigst smiley

og der er jo ikke nogen der gider køre til syn hver uge uden grund fordi de ikke har styr på det..

• #72   4. jul 2009 endnu engang.. det var spørgsmål 2.. han truede med at tage pladerne uden den store grund... vi prøvede at finde frem til om loven giver ham ret til noget..

og lad være med at sig man bare skal finde sig i at blive kaldt til syn hver uge.. har intet med regningen.. men har da andre ting at lave end at køre til syns hver dag fordi de ikke kan finde ud af hvad der er lovligt og ikke

• #73   5. jul 2009 #B4NDIT ™

Jesus christ mand.. hvad fanden whiner du over?! du piver over de "chikanere" dig - men så skriver du at du bevidst køre uden nummerplade foran, og endda fortæller dem at du hellere vil betale de 500 det koster når de stopper dig..

Sjovt nok stopper de dig igen når du stadigvæk ikke køre med nummerplade foran.. det er sku da selvsagt

Det seriøst for dumt det ævl du fyrer af

• #75   5. jul 2009 Johan B

Nu er det vel nogle biler der oftere er udsat for en rutinemæssig kontrol, da de på afstand ligner noget der kunne byde ting af interesse for politiet. Derfor bliver de rutinemæssigt standset.

• #76   5. jul 2009 Johan, du har ikke overvejet at lave en mappe med alle ombygninger osv. (synsrapporter, toldpapirer, TüV- / ABE-godkendelser, kopi af div. forsikringsindbetalinger og vægtafgift), og så have den liggende permanent i handskerummet?
    Hiv den frem og smid den i snotten af dem hver gang de stopper dig. Er der noget de er i tvivl om, så bare slå op i mappen og vis dem tingene er i orden.
    Hvis de stadig mener, efter at have været præsenteret for mappen, at du skal en tur i synshallen, så få deres tjenestenummer, kalde-ID og navn og meld dem for chikane. For andet er det ikke så.

Ang. pladerne, så nej, han kan IKKE tage pladerne. Bilen skal være i så direkte uforsvarlig stand, så den faktisk burde have stået på en skrotplads i flere år, før han kan gøre det. Selvfølgelig forudsat vægtafgift og forsikring er betalt.

• #77   5. jul 2009 Panser er bare nogen møgsvin der sku tag at finde sig et Rigtigt arbejde.

• #80   5. jul 2009 har du ikke fået en e-godkeldelse med til dit skørtesæt da du købte det ?

• #82   5. jul 2009 Få betjente taler ikke ordentligt og er provokerende. Men flertallet er lige så høflige som resten af Danmarks befokning.

Nogle typer mennesker lægger op til at blive tjekket pga. væremåde, kørestil osv. Og oftest er der også noget at komme efter.

• #83   6. jul 2009 Mikkel T--- netop dette ved jeg godt..... jeg ved godt at ved at ha en meget stylet bil.. vil jeg blive stoppet... og derfor snakker jeg også altid høfligt og tager det med et smil...

i 8 ud af 10 tilfælde.. er det også en flink og smilende betjent.. der stopper mig.. og det er fint.. han må undersøge alt... har end da engang glemt kortet.. og uden de gav mig bøde og lign.. så langt de fleste er fine..

men de sidste 2 ødelægger det for ALLE de andre... nogle mennesker kan bare ikke tåle at få en uniform på.. for så tror de pludselig at de bestemmer og kan gøre hvad de vil..

disse betjente burde skilles ud... også ville folk måske få et bedre syn på vores politi i landet...

som du kan læse.. truede han mig med at tage mine plader hvis jeg havde noget at sige......han indkalde mig til syn selv om 4 af hans kollegaer... 3 dage før havde undersøgt den i hoved og røv.. og sagt den var fin.....

der er det samme som at pisse på sine kollegaer...

• #84   6. jul 2009 Johan B

"som du kan læse.. truede han mig med at tage mine plader hvis jeg havde noget at sige......han indkalde mig til syn selv om 4 af hans kollegaer... 3 dage før havde undersøgt den i hoved og røv.. og sagt den var fin.....

der er det samme som at pisse på sine kollegaer..."

Det er da ikke at pisse på hans kollegaer... Så da du ikke fik en bøde for ikke at medbringe kørekort, så ville den kollega der tre dage efter giver dig en bøde så pisse på den anden kollega der ikke gjorde det!!??

Ked af at sige det, men kan sku ikke tro du har været igang med uddannelsen, og hvis det er tilfældet, så er der vel mere end en fysisk skavank som grund til du ikke er igang med udannelsen mere!

• #85   6. jul 2009 mikkel T--- jeg ved godt at du som betjent føler man skal beskytte andre betjente og tager dette meget personligt..

men du bliver nød til at indse... at når jeg som ung.. kommer kørende i en extrem gejlet bil... og bliver stoppet af en betjent for fulde gardiner... der bruger 15 min fordi han VIL finde en fejl.... hvorefter han indkalder mig til syns i en desperat handling på at finde noget.. og er så sur at når jeg så spørg hvad fanden han indkalder mig for.. så siger at han da kan tag pladerne med det samme hvis jeg har noget at sige..

det er FORKERT brug at sin stilling..

jeg har snakket med flere betjente igår.. og de siger alle sammen det samme....

ud over det krævede han også at jeg kunne fremvise min reg attest på stedet... hvilket jeg absolut ikke skal kunne.... kun i udlandet....

jeg kan kun sige det igen... det er synd at få betjente gør livet surt på alle de andre....fordi folk får et dårligt indtryk af politiet..

når man har uniform på har man et ansvar over for landet og resten af sine medarbejdere.. da ens handling afspejler alle de andre.

du burde indse at sådan en som ham... får folk til at hade ALLE betjente.. inklusiv dig selv.... vil du helt ærligt bøde for det???

• #86   6. jul 2009 Jeg fik en dårlig behandling da jeg købte reservedele ved ford.. Så nu hader jeg alle der arbejder ved ford og som kører i ford... Den ene mand har ødelagt det for alle andre der har noget med ford at gøre.. logik.. hmm nej vel..

• #87   6. jul 2009 aaarrgghh den skal du længere ud med.... du ved udemærket godt det ikke er sådan det forgår.. og det kan du se i folks udvidende indlæg på dette forum...

du kan allerede se ovenover hvor mange der skriver fuck the police og lign... fordi folk har fået en dårlig erfaring og lign.....

jeg kan SAGTENS skelne mellem hvad der er rigtigt og forkert.. og jeg forstår også altid at jeg bliver stoppet og tager det altid med et smil..

men fordi en betjent har en uskreven codex med at man aldrig siger noget ondt og dækker over en medbejtent er noget plat noget...

da dette reflektere alle andre.

og fordi jeg har denne holdning gør mig ikke mindre egnet til betjent.. nærmest omvendt.. hvis alle betjente dækkede over hinanden.... og ingen gjorde noget... ville vores samfund godt nok være et korrupt sted at leve.

og jeg kan fortælle dig at jeg INTET ville have imod at være intern anklager...

• #88   6. jul 2009 Mod ignoranter kæmper selv guder forgæves... Held og lykke med din næste uddanelse.

• #89   6. jul 2009 fordi man har en anden holdning end dig... gør det mig ikke til ignorant, netop fordi jeg argumentere for mine holdninger..

som politibetjent burde du netop ikke være så snæversynet, og burde kunne skelne mellem rigtigt og forkert...

hvis du mener at man altid skal dække over sine kollegaer lige meget hvad... så burde du måske ikke kalde dig politimand... for en politimands opgave er at opretholde loven... og hjælpe samfundet... ikke skade det....

• #90   6. jul 2009 Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man skal "dække" over nogen. Men da fedt for dig at du ved hvad der er rigtigt og forkert, så burde du jo oprettet en "brevkasse" til folk der er i tvivl..

Ærligt, så tror jeg bare aldrig du så meget som har været ansat en dag på politiskolen når du kan stille de her spørgsmål

1. må man blive kaldt til syn uden der ligger en grund bag???

2. må de tage pladerne som de vil???

Så have du vist selv svar på det efter gennemført PG1 forløb...

Men held og lykke med at fortælle verden hvad der er rigtigt og forkert!

• #91   7. jul 2009 det var jo netop fordi jeg åbenbart kendt svarende bag de spørgsmål at jeg stillede dem herinde...

fordi for det første SKAL han have en grund til at kalde mig til syn,... og han må på ingen måde tag mine plader uden jeg er til overhængende fare for resten af traffikken...

men når en betjent der BURDE kende reglerne.. netop gør dette.. så bliver jeg måske i tvivl??? og det kender du ikke eller hvad??

kan fortælle dig at de 3 betjente jeg har snakket med.. som stadig er betjente.... ingen af dem vidste det med 100 procent sikkerhed... så er snakket med en traffichjerne.. på bellahøj.. der kendte alle reglerne og fortalte mig det...

kan fortælle at jeg også fik nogle af mine gamle kollegaer til at kigge forbi.. som også sagde de ikke kunne se hvad der skulle være galt...

det er meget godt du bliver ved med at være så beskyttende.... men fatter ikke hvorfor....

Kommentér på:
POLITI indkaldt til syn

Annonce