{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
2. aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69

Mascot/mini? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg går og overvejer at købe min første bil, og har altid haft et eller andet for Mascot/mini. Da det er min første bil, er pengene ikke de store, så jeg regner med et loft på max 60K og gerne mindre.

Mit problem er lidt nu, at jeg kan se at mange af dem er rimeligt gamle, så hvad skal man kigge efter hvis man skal være sikker på at få en der kan køre hver dag, og ikke er ved at køre i døden?

Og hvad skal man have fat i for en model, hvis man skal være sikker på at den kan følge med på motorvejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mascot/mini?
  • #1   4. jul 2009 Måske Mr. Bean kan hjælpe??? smiley

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #2   4. jul 2009 ok, det kunne være at visse modeller havde nogle kendte fejl.

    Men hvordan med at fælge med på motorvejen? jeg vil jo helst have en 1300, men kan se der ikke er så mange af dem, så vil en 1000 eventuelt kunne følge med? lige PT racer jeg rundt i min mors 306er 1,4, og syntes egentligt at den er ok, men det skal så heller ikke være meget sløvere end den.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #3   4. jul 2009 fino så er der ikke det store at være nærvøs for. Selve topfarten betyder ikke det store for mig, bare den kan følge med, det vigtige er acceleration og beliggenhed på vejen, selv om jeg godt ved at accelerationen nok ikke er den bedste på sådan en lille sag.

  • #4   4. jul 2009 Rust er det ud skal være ops på, tjek bunden, fjern gulvtæppet og se i alle hjørner også under bagsædet, tjek om stelnr. er stemplet i bunde over i passage siden foran cirka der hvor man har føderne dette er meget vigtigt for ellers kan man få store problemer nå man skal til syn med den, tjek for og bag bro og bagagerummet. Motor er rimlig simpel men derfor skal den køre ordenligt tilfølgelig. Med hensyn til størrelsen så er det klart at en 1300 er at fortrække men en 1000 eller 1100 er også oki, har selv haft en 1000'er og der var ingen problemer på motorvej med at komme op på 140 kmt.. hvis du vil have en 1300 skal du nok kigge under rover mini de er også nyere. Tjek minispeed.dk der er rigtigt mange gode råd samt viden..

    smider lige et link til nogle rover mini'er
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Rover-Mini-1,3-2d.-Cooper_ID494268.htm


  • #5   4. jul 2009 de rimlig kvikke i accelerationen de vejer jo kun 625-650 kg, og beliggenhedden på vej så er det en gokart med tag på.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #6   4. jul 2009 Takker mange gange.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #7   4. jul 2009 ja præcis det er derfor jeg er vild med dem. De er bygget efter min filosofi, ikke alt unødvendigt lort som bare vejer og gør den langsom. bare en lille bil, med en ok motor, og så en fed undervogn, så er man godt kørende.

  • #8   4. jul 2009 christian de blev jo produceret helt op til 99 så du kan godt finde en forholdvis ny men jeg ville kigge på www.hms.dk der er et par stykker til salg

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #9   4. jul 2009 fedt rasmus, jeg troede de stoppede sidst i 80erne, men så er det da en rover jeg skal have fat i, og hest en fra midt 90erne hvis det kan lade sig gøre til rimelige penge.

  • #10   4. jul 2009 nej nej blev lavet på licens men de gamle skulle faktisk efter sigende holde bedre...

  • #11   4. jul 2009 Jeg har en rover mini cooper fra 95, og den er meget rusten, selvom den har kørt langt nede i tyskland indtil sidste år. Og efter hvad hvad jeg har opfanget rundt omkring ruster rover minierne hurtigere end de gamle da der ikke blev brugt penge på rustbeskyttelse dengang i 90'erne
    men de kører fantastisk, og så har de en personlighed som ikke mange biler har.. smiley og accelerationen er faktisk ok, fordi man sidder så tæt på vejen føles det nok hurtigere end det entelig er, jeg mener en rover mini af de nyere med benzinindsprøjtning er opgivet til 0-100 km/t på omkring 10 sek.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #12   4. jul 2009 Så jeg kan forstå på jer at skal jeg have en god en, skal jeg finde en renoveret original fra 70-80erne? så som den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60860629

  • #13   5. jul 2009 Du skal være opmærksom på rust uanset hvlken årgang du kikker på, det er miniens største svaghed, og jeg ville nok også gå efter en med skivebremser foran og bremseforstærker, da de bremser bedre end dem med tromlebremser hele vejen rundt. men prøv og gå ind på www.minispeed.dk , der sidder en masse kloge hoveder der ved meget om minier, og jeg er sikker på at de gerne vil give nogle gode råd til hvordan du får fat i et fornuftigt eksemplar af den lille bil smiley

  • #14   5. jul 2009 Jeg ville nok ikke vælge sådan en til daglig kørsel. Det er en hobby-bil.

Kommentér på:
Mascot/mini?

Annonce