{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.626 visninger | Oprettet:

Volvo V40 - god/dårlig??? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Jeg overvejer at købe en volvo v40, da jeg skal have mig en st.car. ( skal have en jr.)

Har prøvet at finde noget info omkring modellen, både herinde og rundt på nettet, men har ikke helt fået besvaret alle mine spørgsmål, så prøve at lave dette indlæg.

Hvor stort er bagagerummet, er der masser plads til barnevogn osv.??

Hvordan fungere den mekanisk??

Hvad er forskellen på jubilæum og classic modellen??

nogen årgange der er at fortrække??

Derudover vil jeg da gerne høre jeres personlige erfaringer, både plusser og minusser.

På forhånd tak
Frank.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo V40 - god/dårlig???
  • #1   7. jul 2009 Bagagerummet er faktisk ikke specielt stort. Hvi det skal være Volvo, er der en del mere plads i en 850´er.

• #2   7. jul 2009 Den er bygget på en Mitsubishi Carisma og har det vidst med at ruste. Selv ville jeg rigtig gerne have en S40/V40 T4, men kan huske at folk var meget imod den da den kom, da det bare er en Carisma i forklædning. Eller Carismaen er en Volvo i forklædning smiley

• #3   7. jul 2009 Og nå ja, hold dig fra 1.8´eren. Den er simpelthen for sløv. Tag 2.0´eren i stedet.

• #4   7. jul 2009 min mening..

design kan jeg godt lide, ser godt ud udvendig.

er skuffet over kabine / indvendig design, minder meget om en renualt efter min mening, men det er jo også stortset det samme.

Den er dyr i dele, volvo er generelt dyre i dele, .. mine forældre har bla. en volvo s80, der køre med en audi 2.5 tdi motor, fra 99 hver gang vi har skulle bruge motor dele til bilen, koster de dobbelt så meget som hvis vi har bestilt dem ved vw-audi. underligt nok, da volvo sælger audi dele.

Mekanisk er det en meget stabil bil man skal dog altid kigge rust men hva det skal man jo på alle biler i danmark.

og ja der er plads i en stc. til barnevogn.

mener jubilæums model, er med alt udstyr, soltag osv.

• #5   7. jul 2009 Volvo, Mitsubishi, Ford, deler platform....

• #6   7. jul 2009 Men ja jeg havde også valgt en 850´er.. STC der får du sku en "Ægte" volvo...

• #7   7. jul 2009 Den gamle S40 og V40 er en Mitsubishi Carisma platform, dvs. mekanikken fejler intet, men de kan have lidt problemer med rust af samme årsag. Ellers er det en god og robust bil, men der er ikke den helt rigtige svenske følelse som man har i en S60 eller S80 fx. Hold dig fra 1.8 motoren, den kan have problemer med ujævn gang og nogle tændingsproblemer, og så er den lige det mindste til den bil, så gå efter 2,0'eren.

• #8   7. jul 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40

der kan du læse det meste.

• #9   7. jul 2009 tkker alle sammen.. syntes bare ikke 850´eren er så pæn, lidt for klodset og kasse agtig at se på.

har hørt at den støjer meget i motoren passer det??

• #10   7. jul 2009 Generelt set er det en pisse godt bil, de går ikk ret tit i stykker, oplever meget sjældent at vi skifter nogle dele på dem når vi har dem til service

Årgang skal du vælge fra 02 og frem, da de har fået facelift, løst rustproblemet og generelt gjort bilen bedre.. samtidig med får de volvo gearkasse på som skkifter meget bedre end på de første modeller, som kørte med renault gearkasse på..

Forskellen på jubilæum og classic må je gmelde pas.. ved at der kører flest classic rundt, kunne forestille mig at forskellen e rnogle krom detaljer hist og her

• #11   7. jul 2009 v40 ?? støjer ??

jeg har skifet knasthjul på et par 1.8´ere, de larmede ...

bilerne kørte fint, men de støjede meget fra knast hjul,

• #12   7. jul 2009 Jaa det har bandit ganske ret i... hvis ikk det er skiftet, så er de tihvertfald en udgift der kommer hen af vejen, da det er en svaghed, men det er så stort set også den eneste svaghed de har

• #13   7. jul 2009 Hvis du skal ud og finde en nogenlunde spændende V40, så ville jeg overveje den version der hedder 2,0 T med 160 hk. (ikke T4 med 200 hk) Ihvertfald hvis du kigger på modeller fra før 1999. Gearkassen i en T4 fra før 1999 skulle vist være noget hø, hvorimod en 2,0 T skulle være ganske iorden. Den mindre motorer kan jeg ikke udtale mig om.
    Ellers er jeg enig med B4NDIT, den er nogenlunde pæn udaf til af sådan en familiegryde, og indvendig har de ikke fået rettet op på volvo-traktor looket. Men det hjælper på det hvis bilen er udstyret med en dellæderkabine smiley

• #14   7. jul 2009 Glem alt om 1,8'eren. 2,0'eren passer meget bedre til den bil, og merforbruget er minimalt.

• #15   7. jul 2009 Og som Rasmus siger, hvis du går op i biler er det værd at kigge på en af turbomotorerne. Dog synes jeg du skal vælge T4 fremfor 2,0T. Det med gearkasserne aner jeg ikke noget om, men jeg synes lige så godt man kan gå hele vejen hvis det skal være med tryk.

• #16   7. jul 2009 De har næsten alle rust problemer omkring påfyldnings hullet bag tankdækslet.
    Jeg har en V40 T4 fra 98 den køre kanon.
    Jeg købte den for 4 år siden hvor den havde kørt 92.000km den har nu kørt 150.000km uden nogle problemer, har kun skiftet bremser (skiver & klodser)

Mvh. Peter.

• #17   7. jul 2009 Gearkassen i en 2,0 T4 fra før 1999 er renault gearkasser og ikke optimeret til volvos 200 hk. Derfor anbefales 160 hk istedet. Vil du have flere heste end de 160, er der masser af svenske hjemmesider der kan hjælpe med en chip. Ellers, så skal du finde en T4er med originaltmonterede klarglasforlygter, for så har den også fået volvos egen gearkasse, og kan håndtere kræfterne og har en længere levetid.
    Og ja, jeg har selv været hooked på en S40 T4, men en volvo/renault-kyndig bekendt fortalte mig om gearkassen, og anbefalede 160 hk versionen istedet. Så det gør jeg også

• #18   7. jul 2009 Lige til at lægge fast:
    2,0 T 160 hk har en anden gearkasse end 200 hk, som er en Renault gearkasse..

• #19   8. jul 2009 hej igen allesammen..
    Tusinde tak for alle jeres svar, så blev jeg en del klogere på hva jeg skal se efter og hvad jeg bare skal gå forbi...

• #20   8. jul 2009 Rasmus E - du er forkert på den, både 2.0t og T4 har M56 gearkasser(volvos egen), du kan kende dem inde fra bilen hvor bakgearet skal ligge til højre. Og jeg er sikker på at 1.8 og 2.0 også fik M56 fra 2001 eller 2002 og frem mens 1.6 forblev med renault gearkasse.

• #21   8. jul 2009 Men ellers er det rigtig gode biler og kan køre næsten uendeligt hvis man ellers skifter olien når den skal skiftes.

• #22   9. jul 2009 Morten S, du har fulstændigt ret med hensyn til gearkassen!!!

Mvh. Peter.

• #23   9. jul 2009 så det vil sige at modellerne 2001/02 og frem er fornuftige køb, både i 1,8 og 2,0?!

• #24   9. jul 2009 2003 og 2004 er klar de bedste årgange, også dem der kaldes Classic, hvorimod Jubilæum er 2002 modeller. De er også ganske fine.
    Rust er der minimalt af, faktisk ligger Volvo S/V40 i top-5 over biler med mindst rust, i biler i aldersklassen 2001-2002.
    Vil du vide mere, så spørg. Har været autoriseret inden for Volvo i snart 8 år.

• #25   9. jul 2009 1.8'eren dur ikke i V40, slet ikke hvis du udnytter dens bagagerum (der dog slet ikke er på niveau med 850/V70).

Find en V40 2.0 Turbo (lavtryksturbo) med 160 hk, den er som skræddersyet bilen og kan snildt holde til at blive læsset godt.

Dernæst, så synes jeg du bør vælge en faceliftet udgave, da mange af børnesygdommene blev kureret efter dette.

• #26   10. jul 2009 okay, mange tak for svarene indtil videre, I har været til stor hjælp!!!

• #27   15. sep 2009 Hej . så i vil anbefale en at holde sig fra en s40 1,8? årg 96-98 ?

• #29   22. feb 2011 Hej hvor mange heste har en s 40 2,0 ??

Kommentér på:
Volvo V40 - god/dårlig???

Annonce