{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

IF forsikring... {{forumTopicSubject}}

Da jeg sidste år købte ny bil i marts, solgte jeg naturligvis den gamle. Der blev udarbejdet en slutseddel ved salget med alle oplysninger med undtagelse af den nye ejers adr. Han sælger så bilen videre med det samme uden at lave slutseddel. Den nye ejer laver så en skade i april sidste år. Bilen er ikke på noget tidspunkt blevet omreg. så nu får jeg pludselig et krav fra IF på selvrisiko og præmieforhøjelse!
Jeg kontakter IF (som også har en kopi af slutseddel liggende) som så også annullerer præmieforhøjelsen men stadig fastholder kravet på selvrisikoen med den begrundelse at de ikke har en adr at sende kravet til, udover min..!
Jeg har navn og adr på vedkommende der lavede skaden men da det ikke er ham jeg solgte bilen til er IF ikke interesseret i at kontakte ham!
Hvis IF erkender at jeg ikke lavede skaden, ved at annullere præmieforhøjelsen, hvorfor skal jeg så stadig betale selvrisikoen!?
Kan det virkelig passe at en manglende adr kan give dem ret til at sende lorten videre til mig?
Jeg havde da aldrig troet at der ville opstå problemer i denne sag og jeg er mildest talt chokeret over IF, som jeg iøvrigt har opsagt alle mine forsikringer ved nu..!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IF forsikring...
  • #1   11. jul 2009 prøv at skriv til ham her,

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=40842

• #2   11. jul 2009 Skaden skete efter godt fire uger men om så skaden sker inden for de tre uger så hæfter jeg ikke for noget ifølge reglerne når der foreligger en slutseddel!
    Jeg prøver lige at smide ham en mail. Takker smiley

• #3   11. jul 2009 Ja "lorten" er nok din nu, for det er jo dig der skubber den videre og hvad skal IF med den....

PROX

Så længe hans navn står på registreringsattesten og pladerne stadig er på bilen så er der forsikring på, det kan KUN ændres hvis man melder den manglende omregistrering til politiet eller motorkontoret begærer pladerne indraget, så sådan set ligegyldigt om det er de 3 ugers mulighed køber har som IKKE er en RET... husk lige det....

• #4   11. jul 2009 Dan:
    Jeg forstår ikke helt dit svar..
    Jeg udfyldte også en blanket om manglende omreg på motorkontoret da jeg hørte om skaden og SKAT fik også en kopi af slutseddel!

• #5   11. jul 2009 du kan sådan set ophæve din forsekring samme dag som du sælger bilen og er den ikke om reg inden 3 uger er der ingen forsekring på bilen mer men hvis skaden er sket efter 4 uger så kan de ikke forlange penge fra dig hvis du kan fram lægge beviser på bilen er solgt

• #6   11. jul 2009 Jo det gør jeg. Kunne være en god idé at kontakte dem!

• #7   11. jul 2009 Så kom egernet med ind i kampen :))

Sagsbehandlingstiden for opsigelse af forsikringer fra forsikringsselskabets side 14 dage.. så sålænge er der dækning uanset hvad køber / sælger gør...

Dog er det ulovligt at videresælge en bil uden vedkommende der sidst stod på reg. attesten... dvs.. køber A en bil fra B, må han ikke sælge den videre til C uden først selv at have omregisteret den og derved forsikret den... Naturligvis - aftaler man med den tidligere ejer at man sælger den videre og gerne vil have at de beholder forsikringen et stykke tid længere, sker der sq ikke noget ved det.. fx sønnen der køber farens bil og vil sælge den videre 1 uge efter.

• #8   11. jul 2009 du har ikke ret til at køre 3 uger på sælgers forsikring... ved privat salg har du ikke ret til en skid udover det i aftaler på slutsedlen smiley

fdm ANBEFALER at man aftaler 3 ugers forsikring, men du har ikke krav på andet end hvad der blir individuelt aftalt smiley

• #10   11. jul 2009 Jeg nægter at tro at de kan opkræve selvrisiko fra mig og samtidig have loven på deres side!
    Jeg har både navn og adr på vedkommende der har lavet skaden og kontaktoplysninger på ham der har købt bilen af mig men IF vil jo ikke gøre brug af de oplysninger. De havde ikke engang prøvet at ringe på det nummer der står på slutseddel!

• #11   11. jul 2009 De 3 uger er altså ikke en ret men en mulighed.....

Prox

Hvis du ikke gidder at omregistre en bil der står i dit navn og er pisse ligeglad om de omregisterer bilen efter 3 uger, og så der afmelder din forsikring så er du jo også ligeglad med at køberen af din bil får muligheden for at køre videre bagefter til han evt. bliver stoppet.
    Har du aldrig tænkt på at hvis han kører et barn ned og lemlester barnet resten af livet, men ingen forsikring dækker, og manden du solgte til er en røv og er lige så ligeglad som dig, at den forusrettede oveni en evt. lemlestelse for livet skal bruge tid og penge på en evt. retsag for at få erstatning for skaden, bare fordi at du er ligeglad..
    Man har et ansvar når man indregistrer et køretøj, og samme ansvar bør man udvise når man afhænder køretøjet igen, alt andet er kyllingeagtigt, og derfor mener jeg at selvrisikoen er Bjarkes fordi man ikke selv sørger for at alt er som det skal være, og den bør ikke lægges over på IF, man har jo et valg og effekten af ens valg må man jo nok tage i stiv arm.

• #12   17. jul 2009 Så blev der sgu en ende på sagen..
    Jeg klagede til kundeombudet ved IF forsikring da jeg absolut ikke ville betale den selvrisiko og har idag fået brev fra dem:

"På foranledning af din henvendelse til vort kundeombud har undertegnede på ny gennemgået sagen og kan se at vi netop nu har fået adresse på køberen af din bil.

Som følge heraf vil vi nu annullere vores opkrævning af selvrisiko og skal ligeledes bekræfte at skaden heller ikke vil medføre bonustab."

Det er da rart at jeg ikke skal betale alligevel men jeg sidder stadig med en dårlig smag i munden efter denne episode.
    Og en kunde har de nu stadig mistet!

• #13   17. jul 2009 Ja og du mister nok ligeså mange forsikringsselvskaber som de mister uansvarlige kunder.. tror du ikk....?

• #14   18. jul 2009 Dan:
    Du kan sidde og ryste lige så meget på hovedet som du har lyst til. Jeg mener stadig ikke at jeg var ansvarlig for den regning og jeg vil sgu da ikke betale for andres manglende køreevner!

• #15   18. jul 2009 Gør jeg skam også men brok dig aldrig over for høje præmier eller regelsæt hvad angår af forsikringer, for lige nu har du jo ingnen moral eller problem med at lade andre tage skraldet for at være ligeglad indtil det rammer dig selv.... gnæk gnæk....

• #16   19. jul 2009 Jeg mener selv at jeg har en høj moral og jeg har ikke ladet andre tage skraldet. Heller ikke i denne sag. Jeg har haft en dialog med køber af bilen og sat ham i ind i sagen og han vil kontakte tredje part, og hvis han ikke ville stå ved sin skade skulle han nok betale!
    Men hvis du mener at det er at være ligeglad og have mangel på moral så er det din sag!
    Fortsat god weekend

• #17   19. jul 2009 Ja du må da godt have din egen mening, og jeg syntes da også tråden er blever lang og kedelig, men jeg mener at når man ikke gidder sørge fr omregistreringen og mener alt de bøvl du skal igennem er træls og du opretter endda et emne om det, kune have været undgået hvis du selv havde sørget for det, og det gad du ikke, og mener at forsikringsselvskabet er nogle røvhuller og at de har mistet dig som kunde nu, og det hele pga. af at du ikke gad gøre det selv, er det ikke at være ligeglag og en ring moral, ja jeg ved ikke, men tak for debatten....

• #18   19. jul 2009 Der er ikke nogen der tvinger dig til hverken at læse eller besvare tråden!
    Der har iøvrigt aldrig været tale om at jeg ikke gad at omreg bilen. Jeg var bare i god tro da jeg lavede slutseddel! Lyder mest som om at du absolut skal være af modsat mening og gerne vil fordreje ordene!
    Men i lige måde og, igen, fortsat god weekend!

• #19   19. jul 2009 Jeg foedrejer da ikke, det er dit ansvar at afmelde din bil når du ikke vil have den længere, alt sammen står på den blanket du selv underskrev da du indregistrede bilen i dit navn, så jeg har bare en mining til de facts der er, der er da også ting man lærer når man tager kørekort om at : illustratino forkortet...: Man må ikke overlade sit køretøj til følgende.......

Det er da ikke mig der har lavet lovene i DK....

Mojn....og slut herfra.....

Kommentér på:
IF forsikring...

Annonce