{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler om prøveplader
  • #1   12. jul 2009 du skal bare have stellnummer og det gamle reg. nummer på bilen du vil hente så kan du få dem ved dit lokale motorkontor

  • #2   12. jul 2009 du skal ikke aflevere prøve pladerne igen... det prøvemærker, og når de udløber skal de bare i skrale spande er bare klister mærker.. smiley

    men du skal bruge registrerings attesten på bilen.


  • #3   12. jul 2009 Stelnr. og reg. attest, også skal du udfylde et fint stykke papir, også får du en kvittering på at du har brugt 100 kr. på prøveplader og der må kun sidde en i bilen...

  • #4   12. jul 2009 du skal bare bruge et stelnummer. Du skal IKKE bruge en reg attest. nu har jeg da hentet plader flere gange uden reg attest. både til campingvogn og bil.

  • #5   12. jul 2009 Du skal bare bruge stelnummer og det er helt sikkert har prøvet det rigtig mange gange,og de finder alle oplysninger på stelnummer

  • #6   12. jul 2009 du skal ikke have forsikrings bevis med i prøvepladerne medfølger statens ansvar forsikring så vidt jeg har forstået. 1år siden jeg selv skulle bruge dem så lidt er jo glemt.

    men ja kan godt passe man kun skal bruge stelnummer kunne jeg ikke huske.. smiley sorry.


  • #7   12. jul 2009 de sidste 2 gange har jeg ikke kunnet låne prøveplader uden en regattest. Man kan måske være heldig nogle steder, men langt fra alle

  • #8   12. jul 2009 men jeg får ham bare til at sige det og så skriver jeg det på en gul lapel som jeg så gir dem og så får jeg pladerne? og koster det noget?

  • #9   12. jul 2009 Det er ikke noget med at være heldig de skal gøre det eller måske en service, hver gang jeg handler bil i feks Jylland får jeg stelnummer af sælger,og så kan jeg have plader med der over med det samme

  • #11   12. jul 2009 yep du giver dem stelnummer og det koster 100,00 kr i døgnet

  • #12   12. jul 2009 der kan du læse lidt om det

  • #13   12. jul 2009 du skal have en reg.attest eller bare en kopi af den, med hvis det er rigtigt, nogle steder er de bare lige glade med det. f.eks. i roskilde er de meget strenge, der skal man have en reg. attest med eller en kopi af den, ellers får du dem ikke, hvor i holbæk skal bare bare have stelnummeret.

  • #14   12. jul 2009 Sakset fra skat.dk:
    "Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens registreringsattest, hvis du har en sådan, samt legitimation med foto. Hvis der er tale om et køretøj, der enten er eller sidst har været registreret i udlandet, skal du medbringe den udenlandske registreringsattest, evt. som fotokopi eller fax, hvoraf stelnummer og mærke fremgår."

    Altså bør man altid have regattest eller kopi heraf med. For de kan SAGTENS nægte dig prøveplader med en håndskrevet lap papir hvor der står et stelnummer på. Har oplevet de var meget strenge i Roskilde og Rødovre, men ja i holbæk er de normalt mere medgørelige


  • #15   12. jul 2009 Da jeg skulle hente min Skyline i England der ringet jeg til skat for at høre hvordan jeg skulle få prøveplader. Hende ved skat siger så jeg skal bruge reg attesten. Det er jo ikke let da den ligger i England.

    Så jeg tar så til england og køre til færgen. Da jeg så kommer til Esbjerg med færgen så var min plan at gå direkte over til skat og få prøveplader. Men jeg bliver jo nød til at køre bilen af færgen. Der står der selvfølig en politimand der er ved at gå hent amok fordi jeg kun har engelske plader på. Fortæller ham så hele sagen så giver han mig lov til at køre over til skat. Han og skat i esbjerg sagde det var noget sluder. Man skal ikke ha regattesten med. Kun kørekort og stellnummer smiley

    Det står også på det papir man ansøger på at man kun skal fremvise kørekort smiley


  • #16   12. jul 2009 har aldrig haft problemer hellere ikke i Rødovre eller Sydhavn kommer tit i korsør der er heller ikke noget problem, så det er nok bare service eller måske fordi jeg har cvr nummer

  • #17   12. jul 2009 det link jeg har lagt ind står der man skal have registrerings attesten.. :S wired.. men nå ja står egentli =

    Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens registreringsattest, hvis du har en sådan,

    så gir det mening.. smiley


  • #18   12. jul 2009 og dog ikke med udenlandsek biler =

    Hvis der er tale om et køretøj, der enten er eller sidst har været registreret i udlandet, skal du medbringe den udenlandske registreringsattest, evt. som fotokopi eller fax, hvoraf stelnummer og mærke fremgår.


  • #19   12. jul 2009 ja nemlig hvis du har en sådan og det har han ikke så er det stelnummer der bruges

  • #20   12. jul 2009 ""Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens registreringsattest, hvis du har en sådan".


    Ja, og hvis man ikke har, så behøver man ikke.

    Det står der jo sort på hvidt!

    Jeg har ALDRIG haft min registreringsattest med for at hente prøveplader, og i 2006 var jeg altså Prøvepladekongen i Kbh, haha.

    Jeg kørte i hvert fald 7000 km på prøveplader fra maj til august 2006 smiley


  • #21   12. jul 2009 yes yes.. smiley

  • #22   12. jul 2009 Det de mener er at hvis ikke man har reg.attest skal man fremvise en slutseddel hvorpå der står stelnummer. At man nogle steder kan gøre det uden er en helt anden sag. Men reglerne hedder sig at man skal fremvise regattest eller kopi heraf, eller andet gyldig dokumentation hvorpå stelnummeret står i en sammenhænge med bilen.

    Det er noget forbandet rod og forstår udemærket de steder der bare udleverer prøveplader uden at stille spørgsmålstegn, men nogle steder sidder der nogle gamle sure kællinger og hidser sig helt op under loftet hvis man kommer med et stykke papir hvor stelnummeret er skrevet i hånden og intet andet.


  • #23   12. jul 2009 Jeg fik en kopi af den tyske reg. smuttede ned og udfyldte papirene, så var jeg kørende 2 dage for 200kr smiley

  • #24   12. jul 2009 Vejledning til blanket 21.069
    Blanketten udfyldes på skærmen og udskrives. Klik i første felt og udfyld feltet. Skift fra felt til felt med
    tabulatortasten. Husk at underskrive ansøgningen når du har printet den.

    Den udfyldte ansøgning skal du aflevere på et skattecenter.

    Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens registreringsattest, hvis du har en sådan,
    samt legitimation med foto. Hvis der er tale om et køretøj, der enten er eller sidst har været registreret i
    udlandet, skal du medbringe den udenlandske registreringsattest, evt. som fotokopi eller fax, hvoraf stelnummer
    og mærke fremgår.

    Hvis ansøgningen kan godkendes, bliver dit prøvemærke printet og udleveret sammen med en kvittering.
    Kvitteringen fungerer samtidig som din tilladelse til at benytte prøvemærket, så det er vigtigt at du medbringer
    kvitteringen i bilen, i den tid prøvemærket gælder. Prøvemærket skal ikke afleveres efter brug.

    Prøvemærket printes som et klistermærke, der skal sættes på køretøjet.

    På den printede kvittering kan du
    læse mere om hvor mærket skal placeres og hvordan du kan få det af køretøjet igen.

    Prisen for prøvemærker er 100 kr. per døgn. Betaling regnes i hele døgn fra begyndelsen af det døgn, hvori
    gyldighedsperioden starter og indtil udgangen af det døgn hvori gyldighedsperioden udløber. Der ydes
    ikke tilbagebetaling, selvom mærkerne eventuelt tilbageleveres, før gyldighedsperioden er udløbet.

    Et prøvemærke kan som hovedregel ikke have en gyldighed på mere end 7 dage. Prøvemærket kan
    tidligst udleveres 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse. SKAT har tegnet en ansvarsforsikring for
    brug af prøvemærker.

    Reglerne om prøvemærker er fastsat ved §§ 83-85 i Skatteministeriets bekendtgørelse BEK. nr. 633 af
    26/06/2009. Se evt. hele teksten på www.retsinformation.dk


  • #25   13. jul 2009 Man må så godt være 2 i bilen Casper smiley

Kommentér på:
regler om prøveplader

Annonce