3.210 visninger
|
Oprettet:
Told og moms af import bil? {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Hvordan ligger de procentmæssige satser på told og moms, når man hiver en bil hjem fra USA?
okt 2007
Følger: 89 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 165
dvs. har du købt en bil for kr. 10.000 skal der lægges 35% oveni til Skat.
Mvh kim
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Det er SKAT (tidligere ToldSkat), som afgør, hvor meget du skal betale i registreringsafgift på din importerede bil. Førhen indsendte man en forespørgselsblanket nr. 21.009 til SKAT, men i dag henvender man sig direkte til et af landets fire vurderingssekretariater i Aalborg, Århus, Odense og Høje-Taastrup. Månedlange vurderingsprocesser er historie. I dag får du oplyst afgiften på din importbil på stedet, i særlige tilfælde efter et par dage.
Afgiftsvurderingen afhænger af bilens gennemsnitlige handelspris i Danmark. Om bilen er i god eller dårlig stand har ikke den store indflydelse - er standen under middel, fratrækkes der 5%, og ved en stand over middel tillægges 5% af afgiftsbeløbet. Registreringsafgiften udgør omkring 63% af en bils handelsværdi i Danmark. Man kan dog aldrig komme til at betale afgift af en højere basispris end bilens oprindelige pris uden afgift.
Veteranbiler over 35 år og ikke ombygget slipper med lavere afgift; den oprindelige pris nedsættes 40%, og af dette beløb betales så 180% i afgift.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.108
Det er jo ikke det han spørger om! Han spørger om moms og toldsatser. Ikke registreringsafgift.
Momsen er vel 25% som altid.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 157 Svar: 561
Jeg takker for svarene, det har hjulpet mig lidt på vej. Men det var også ca de tal jeg nok mente jeg kunne huske på det.
Told og moms af import bil?