{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.794 visninger | Oprettet:

Salg af bil uden registreringsattest {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved at sælge min bil, men har lige et problem

Jeg købte bilen for et par dage siden, af en privat, vi underskrev begge parter en slutseddel og jeg skrev under på forsikringsbeviset, kan han så godt omregistrerer den uden min hjælp??

Jeg er ved at sælge bilen igen men jeg fik ingen registreringsattest med på bilen, spørgsmålet er så om jeg kan sælge den, uden at jeg med sikkerhed ved om han har omregistreret den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil uden registreringsattest
  • #1   18. jul 2009 Du skal som minimum have tidligere ejers registrerings attest.. ellers kan den ikke omregistreres.
    Samtidig skal du huske at det er ulovligt at vidersælge bilen før den står i dit navn..


  • #2   18. jul 2009 okay det vil sige jeg først kan sælge bilen, når jeg har modtaget den nye reg, attest,

    Men er der nogle regler for hvor lang tid jeg kan køre i hans navn, hvis ikke han omregistrerer?


  • #4   18. jul 2009 3 uger..
    og nu er det jo dig der skal omregistrere den.. Sådan er det ihvertfald ifølge skats hjemmeside..
    Da det er dig der er ejer af bilen, skal du også sætte din underskrift..
    Ellers ville man jo bare kunne omregistrere sin bil i et andet navn og køre rundt uden at betale alt muligt..


  • #5   18. jul 2009 Du må max køre i 3 uger i hans navn, du kan sagtens omreg bilen uden den orginale reg. att. Hvis du kan få fat i den gamle ejer og få ham til at udfylde en blanket om bort kommet reg. att.

    Så tager du bare ned til motorkontet med den nye ejer og et ejerskifte blanket samt, det blanket om bortkommet reg. att.

    Har selft prøvet det et par gange.


  • #6   18. jul 2009 Aftalte med ham at han skulle omregistrerer den i går, troede bare ikke han kunne gøre det med blot det forsikringsbevis

  • #7   18. jul 2009 Huz D
    Vrøvl, læs hvad der bliver skrevet, attesten er jo ikke vær enten har den tidligere ejer den stadig eler han har afleveret den på skat ved omregistrering, så han må vente eller ringe og spørge om den er omregistreret i hans navn, og når det er prøvet så tit, så husker i også at oplyse det på jeres årsopgørelse ikk ?


  • #8   18. jul 2009 Det er tit de er ligeglade på motorkontoret og gør det alligevel.. og ja hvis attesten er væk, kan det gøres som Huz D skriver smiley

  • #9   18. jul 2009 Mikael M

    Ja så har han jo nok røvrendt dig, du skal da skrive under på omregistreringen hvor du må have oplyst dit cpr.nr, adresse og stelnummer på bilen, osv.
    Eller har ham du købte den af da skrevet under i dit navn...


  • #10   18. jul 2009 har ikke skrevet under på omregistrering, blot på forsikringsbeviset, og på slutsedlen, kan ikke forstå hvordan han skulle have snydt mig?

  • #11   18. jul 2009 Dan . Slap dog lige af lille ven.

    Har selv været inde på motorkontoret/skat og spurgt om man kunne omreg en bil uden den orginalle reg. att. og det kan man. Den som ejer bilen skal blot udfylde en bortkommet reg. blanket, og den nye ejer af bilen skal udfylde en omreg. att. samt forsikrings bevis, mere skal der ikke til.

    Ved ikke lige hvad du mener med i / jeres ? Vil du være så vænlig at uddybbe det? årsopgørelse ? ? ?


  • #13   18. jul 2009 Mikael M. Han har sådan set ikke snydt dig, men tror nu nok bare at han selv sætter din underskift på sådan en omreg. att / ejerskifte blanket.

  • #14   18. jul 2009 ja men kan stadigvæk ikke forstå hvordan i mener at han kan have snydt mig smiley

  • #15   18. jul 2009 Fordi man ikke må omregistrere en bil i en anden mands navn.. Det er dokument falskneri..

  • #16   18. jul 2009 okay men det er da vist ikke lovligt :), men hvor længe går der inden den nye reg attest kommer så?

  • #17   18. jul 2009 Huz D

    Hvis tidligere sælger har omregistreret bilen har skat jo papirene så kan han sgu da ikke melde en reg. attest som bortkommen..

    Hvis tidligere sælger ikke har omregistreret bilen har han jo attesten endnu, dermed er den ikke bortkommen.

    Har tidliger sælger ingen af delene ja så er han blevet røvrendt....

    Årsopgørelsen...= Når du har prøvet det samme så tit som du skriver, ja så må det jo være mange gange du har en bil så kort tid, og så må du jo tjene på dem og oplyse fortjenesten, og har du ikke tjent men tabt på de mange gange du omtaler, ja så er du jo bare en bilgal tosse...

    Men bortkommen reg. attest bliver det sgu aldrig i mine øjne....


  • #18   18. jul 2009 ca. en uge til 14 dage skal du vente...

  • #19   18. jul 2009 Jeg tror ikke det er direkte ulovligt at vidresælge en bil, uden at omregistrere den, men det er i hvert fald dybt uetisk.

  • #20   18. jul 2009 *Mac* det er ulovligt smiley

  • #21   18. jul 2009 Desuden kan man godt omregistrere for en anden person, såfremt man har en fuldmagt som han underskriver.

  • #22   18. jul 2009 Han har fået min cpr., navn adresse o.s.v. men blot ikke min underskrift :(, men fair nok kontakter motorkontoret på mandag og høre om den er blevet omregistreret smiley

    Men problemet er jo at hvis ikke jeg kan få kontakt med ham, og de 3 uger overskrides, hvis forsikring o.s.v. dækker så, for jeg kan jo ikke omreg. den


  • #23   18. jul 2009 Så kan han ikke omregistrere den, og hvis han gør det alligevel, så er det dokumentfalsk.

  • #24   18. jul 2009 Næste gang, så skal en fuldmagt se sådan her ud, bare i et Word dokument:

    <b>FULDMAGT:</b>
    Jeg, (købers fulde navn) - (købers CPR-nummer) giver hermed (dit fulde navn) - (dit CPR-nummer) fuldmagt til at omregistrere (bilens mærke og model) med registreringsnummer (reg. nummer) i mit navn.

    Fx. sådan her skal det se ud:

    <b>FULDMAGT</b>
    Jeg, Hans Hansen - 030467-2124 giver hermed Morten Jensen - 050787-1593 fuldmagt til at omregistrere Honda Accord 2,2 med registreringsnummer UR32671 i mit navn.


    Og så skriver køber under nederst på papiret. Jeg har gjort det et par gange med folk jeg ikke stolede på, hvor jeg så har været nede og omregistrere en bil jeg har solgt, til den nye ejer.

    HUSK CPR-numrene, det er meget vigtigt, ellers kan man ikke omregistrere den.


  • #25   18. jul 2009 Også min holdning, men ring på mandag og tjek ved skat, de burde vide det nu om papirene er afleveret...
    Meen du kunne jo også spørge ham du har købt bilen af, han ved det helt sikkert...kunne jo være han ikke har haft tid til det endnu, og at i kunne spare de 380 et sted, ved at du får ny købers data og tager ud og omregistrerer sammen med tidligere ejer, så går det hele jo lidt hurtigere...


  • #26   18. jul 2009 Dan . Ja det rigtig nok det du skriver, mig som lige var for hurtig, jeg havde forstået det som sælger havde mistet reg. att. og køber gerne ville sælge bilen videre, og samtidig omreg bilen i den nye ejers navn.

    Kan virkelig ikke forstå hvordan du kan få et par gange til at blive til så tit, et par gange kan være 2 - 3 gange, kan være over et par år, kan være så små beløber at man ikke behøver at oplyse det, kan også være rigtig store beløber, kun mig som ved det, og skal skam ikke stå til rengskab overfor dig, kunne jo også være at man havde et autoværksted / bil forhandler, kunne jo også være at det solgt som privat.

    Men kan du ikke være så venlig at forklare hvorfor du skriver: så husker i også at oplyse det på jeres årsopgørelse ikk ?

    Tænker på i / jeres, forstår ikke helt hvorfor du skriver det.


  • #27   18. jul 2009 Ja okay, hører nede på motorkontoret på mandag, i så fald har jeg de 3 uger, selvom han lovede at omregistrere.

    Men hvad gør jeg hvis ikke han omregistrer den, er der i dette tilfælde en regel om hvor lang tid jeg kan køre, da jeg jo ikke har reg attesten så jeg kan få den om reg


  • #28   18. jul 2009 Mikael M: Tag kontakt til sælger imorgen og få det afklaret, og hvis du ikke kan få kontakt, så ring ind til motorkontoret/skat, og hør hvad du skal gøre.

  • #29   18. jul 2009 Huz D - Fordi hvis du "tjener" (får i overskud) over 50.000 kr. pr. løbende 12 måneder på de biler du køber og sælger, så skal du betale moms, da det herefter er en momsberettiget forretning.

  • #30   18. jul 2009 Derfor får privatpersoner der sælger mange biler (over 5-6 stykker) på et år, tit et brev fra SKAT, hvor de skal gøre rede for de biler de har købt og solgt, og om nødvendigt, bevise overfor SKAT, at de ikke tjener penge på de biler de sælger, og ikke bevidst køber og sælger biler for at tjene penge.

  • #31   18. jul 2009 Michael M

    Hvis der ikke sker noget så har du jo din slutseddel du kan tage med ned på skat....

    Huz D

    Hvorofr fortæller at du har prøvet et par gange, og jeg spurgte bare ironisk, men troede ikke det kunne få dig op af stolen men det kunne det åbenbart, men i mine ører lyder det til at du har prøvet der et par gange, det har jeg også i tidernes morgen, men at ramme sådant et tilfælde et par genge må da være ligesom i lotto, mange gange går det skidt og nogle få gange vinder man og sammenlagt bliver det i min lommeregner til mange/flere, for man kan da ikke trække nitter hver gang man har handlet bil,, mere derfor mit spørgsmål, og hvis du ikke fangede den denne gang, kan du jo gruble over det længere var den ikke, men jeg var på vej i seng, så ville da lige sige godnat...;-)


  • #32   18. jul 2009 Ja det gør jeg også der er jo trods alt kun lørdag i dag og købte den torsdag aften, så han har kun haft fredag, men tak for debatten og god nat smiley

  • #33   18. jul 2009 *Mac* I know smiley Men bliver bare irriteret over at Dan. skriver: og når det er prøvet så tit, så husker i også at oplyse det på jeres årsopgørelse ikk ?.

    Altså hvem er han til at spørge om det ? Og hvorfor skriver han i / jeres.
    Det er skam det jeg er lidt pist over.

    Jeg kender godt regler på det punkter, og siger ikke at jeg sælger privat eller som firma, men bare fordi man har prøvet det et par gange bliver man beskyld, det er sku latterligt.

    Men nok om det, Mikael M tråd er blevet ødelagt nok smiley


  • #34   18. jul 2009 Huz D

    Kald du det bare ødelagt, men du kan jo se at Du skriver et par gange og Michael har kun haft bilen i et par dage, det er sgu lidt hurtigt at blive træt af en bil...

    Jeg har skal haft besøg af skat mange gange i mit liv, og derfor er jeg idag momsreg...hvis der skal herske tvivl....


  • #35   18. jul 2009 Sælger den kun på grund af fyringsrunde på mit arbejde, som i mit tilfælde betyder en stor nedgang i løn, nåede desværre lige at købe den inden og prøver nu på at sælge den med mindst muligt tab, ved sgu ikke om det er noget at være misundelig over smiley

  • #36   18. jul 2009 at sælge en bil man ikke "ejer" kan straffes som hæleri.

  • #37   19. jul 2009 Michael M

    Hvis du hentyder til mig om at være misundelig så tager du fejl, jeg er fløjtende ligeglad om folk sælger deres biler eller ej, men håber da at du får styr på det..


Kommentér på:
Salg af bil uden registreringsattest

Annonce