{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

Ny bil ved defekt ny bil? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum

Jeg har købt en helt ny Scirocco 2.0, som 2 dage efter mit køb brød sammen. Den er nu på værksted på ubestemt tid og det lever ikke helt op til mine forventninger. Jeg har jo ikke købt en Scirocco for at køre rundt i VW værkstedets Touran på gule plader.

Første spørgsmål:
Kan jeg ikke forlange en hvidplade bil, når nu min VW scirocco er på hvide plader?

Andet:
Jeg har hørt noget om, at VW skal levere en ny bil, hvis de ikke kan lave bilen indenfor 1 måned? Bilen var kun 2 dage gammel da den haverede - jeg formoder derfor, at VW gerne vil have den til hovedkontoret eller lignende. Anyways, det var bare en fra min omgangskreds der sagde, at VW SKAL give en ny bil, hvis reperationsperioden tager mere end 1 måned.

Jeg vil helst have min rigtige Scirocco, men man vil jo heller ikke have en bil, som VW ikke ved hvorfor er gået i stykker. Jeg håber I kan hjælpe mig!

Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil ved defekt ny bil?
  • #1   19. jul 2009 Der skal du nok ha fat i FDM, de kan svare dig på det.

  • #2   19. jul 2009 1. Ja, det vil jeg bestemt mene. Du har jo netop købt en hvideplade bil, fordi du har brug for pladsen, så jeg vil bestemt mene du kan forlange en hvidplade bil som lånebil.

    2. Der er ikke nogen tidsgrænse på hvor lang tid, en reparation må vare, før man kan forlange at hæve handlen, men det skal ske indenfor "rimelig tid". Det er selvsagt billigere for dem at reparere din gamle bil, fremfor at give dig en ny. Ring til Fobrugerstyrelsen på 3266 9000 imorgen, de kan svare dig med sikkerhed.

    Herinde vil du få 999 skråsikre formodninger.


  • #3   19. jul 2009 Ang. hvidplade, så skal du have sådan en, der er slet ikke diskusion der, ang. ny bil det ved jeg desværre ikke, men ring til fdm evt.

    Ketil : ja for man hører jo aldrig om mandagsbiler fra andre fabrikater vel?...


  • #4   19. jul 2009 hvis fejlen ikke er reppet inden 3 forsøg, .. kan du få ny vogn...

    men de strækker den naturligvis så lang tid de kan, .. men vw har satme så mange problemer med deres motor´ere og generelt fejl på de nye biler, det gør helt ondt.. såå men mon ikke der kommer en ny markel hjem, .. på den anden side det jo heller ikke fedt at have en bil der er skruet motor i efter 200 km, efter min mening, blir det aldrig så godt som da den var ny..


  • #5   19. jul 2009 er der overhovede krav på en låne bil??

    det mener jeg da ikke der er ... så derfor er det vel bedre med en gulplade end igenting.


  • #6   19. jul 2009 En af mine kammerater købte for et par år siden en spritny Touran 2,0 TDI - der er både blevet skiftet gearkasse og motor i den - sikke dog noget &#%¤%( smiley

  • #7   19. jul 2009 Så det er købernes skyld at de store firmaer ikke kan bygge ordentlige biler? hahaha go griner.

    Kan lige se for mig en der får bygget nyt hus 14 dage senere falder taget sammen, jamen det sku din egen skyld, det fordi du ville have glaseret tegl, hvis du bare havde taget bliktag var det ikke sket. Det ændre jo ikke ligefrem på at det er håndværkerens skyld vel ;0)


  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #8   19. jul 2009 Har du ikke 14dages returret? Eller er det for dyrt at returnere den?

  • #9   19. jul 2009 14 dages returret gælder kun ved nethandel .....

    og tror ikke på den er købt på nettet ....


  • #10   19. jul 2009 Der er ikke noget der hedder returret på biler, de falder jo 10-15% i værdi så snart de ruller ud fra forhandleren.

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #11   19. jul 2009 Thomas: Det gælder sgu også i butikkerne..
    Jeg mener at jeg havde returret da jeg købte min hos en forhandler. Man skulle bare betale "gebyr" ved at returnere den.. Men det var så også en brugt bil..


  • #12   19. jul 2009 Det hænger jo også sammen med, at biler idag har så meget elektronik og udstyr, at der er meget mere der kan gå i stykker. Det siger jo sig selv, at jo mere der skal virke, jo mere kan gå i stykker. I 80'erne var en Corolla så simpel, at de mekanisk stort set var umulige at slå ihjel, men idag hvor biler har ESP, airbags, lambdasonder, fartpilot og alverdens smarte motorstyringer skal skal styre det hele, så er det jo klart at det bliver mere sårbart.

  • #13   19. jul 2009 Ved godt hvad du mener, men at sige det er købernes skyld er lige at strække den, de må da bare lade være med at lave så nogle motorer hvis de ikke magter opgaven ;0) så må de tilbage i deres tænkebokse til lortet kan holde.

    Men det var ikke det emnet drejer sig om ;0)


  • #14   19. jul 2009 [ db ] - Det lyder meget mærkeligt. Købeloven foreskriver intet om returret, når man køber varer i fysiske butikker, det er noget som butikkerne selv vælger. Man kan altid fortryde handlen, hvis man har bestilt en bil og skrevet under på kontrakten, mod 10% af den samlede salgspris i gebyr, men så snart man har fået nøglerne i hånden og sat sig ind i bilen, er der ingen vej tilbage.

  • #16   19. jul 2009 db : du har ikke krav på returret i nogen fysisk butik nej.

  • #17   19. jul 2009 Kæft hvor syndt :S

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #18   19. jul 2009 MAC: Ved ikke lige om forhandleren gjorde sådan fordi han er flink eller hvad det er.. Ved bare at det ikke kan betale sig at returnere bilen smiley Som du selv skriver, så skal man betale gebyr på 10%

    Troede bare at der ikke ville være gebyr når han har fået en defekt vare (bil)..


  • #19   19. jul 2009 Jeg ville vædde med at hvis fabrikanterne ville, så kunne de sagtens udvikle biler der kunne køre uden fejl... men så ville de jo ikke tjene penge på værkstederne...vel?

    og bilerne bliver jo mere og mere tekniske så det efterhånden kun er de respektive mærkers autoriserede værksteder der kan lave tingene... hmmm UNDERLIGT...!


  • #20   19. jul 2009 lav en bil med mekanisk indsprøjtning, ikk alt det der green peace lort proppet i den og så lidt elektronik som muligt...

    GUUUUDDDEEEE bil... smiley


  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #21   19. jul 2009 Thomas: Måske, men ligemeget hvad jeg køber i butikkerne, står der på kvitteringen at jeg har 14 dages retur ret.. Så butikkerne gi'r den ret..

  • #22   19. jul 2009 [ db ] - Ja, de giver returret fordi de VIL smiley Købeloven kræver kun, at butikker ved handel over nettet yder minimum 14 dages fuld returret. I fysiske butikker, hvor man har mulighed for at få varen i hånden før man køber den, er der lovmæssigt ingen påkrævet returret. At 99% af alle fysiske butikker så vælger at yde returret er en service.

  • #24   19. jul 2009 _MadaZ_ . - Synd for en 1,4 at yde over 100 HK? Det kaldes trykladning, og det er fremtiden. Det er jo ikke en tilfældighed, at alle fornuftige mærker idag satser på såkaldt downsizisng, hvor man man lige som VW fx. smider en turbo på en 1,4 liters motor, så den yder 122 HK, og man derfor kan man få samme, eller bedre ydelse end en meget større motor, men med samme benzinforbrug som en almindelig 1,4 liters motor. Og jo, det holder.

  • #25   19. jul 2009 db...

    det er bare en service som butikkerne giver, de kunne også vælge at lade vær, men det er dårlig service, og folk ville derfor købe hos konkurrenten, du har ikke nogen RET til at få tingene byttet, med mindre butikkern yder den service. men din RET bliver det aldrig... med mindre du laver et så kaldt fjernkøb, som f.eks. over nettet, hvor du ikke har væren i fysisk stand...

    underskylder for off tropic.


  • #26   19. jul 2009 Ved godt hva den fejler... Den ska bare have et nissan skilt på så kør den igen:) DET GAAAS

    Satme træls at ofre så mange penge på en bil der ikke fungere!!!


  • #27   19. jul 2009 Hej igen, tak for Jeres indlæg selvom vi kredser lidt rundt om nogle andre emner:)

    Jeg prøver at høre dem ad, om de ikke har en hvidpaldebil til rådighed. Jeg har købt bilen gennem mit firma, og den koster mig 10.000 kr om måneden før skat. Hvis de beholder bilen i 3 måneder, betaler jeg jo 30.000 kr. for en firmabil, smo jeg reelt ikke har. Ikke at det er værkstedets skyld - da jeg blot er glad for at have fået en bil - jeg tænker bare, at der da må være en grænse for, hvor lang tid de kan beholde min bil.

    Jeg prøver at høre fdm ad i morgen.

    Frederik


  • #28   19. jul 2009 prøv lige at skriv et indlæg her inde de kan være de kan hjælpe dig www.vagcars.dk håber ikke du har fået en mandags bil. jeg vil gøre alt hvad jeg kunne for at få en ny. heller lykke vil gerne høre hvordan det går

  • #29   20. jul 2009 Hej Kenneth, det har jeg nu gjort. Jeg håber på nogle gode svar...

Kommentér på:
Ny bil ved defekt ny bil?

Annonce