{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.278 visninger | Oprettet:

Vedr. VW Transporter/Caravelle {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har lige været en tur i Holland. Her så jeg en transporter med i hvert fald mindst én bænkrække bagi.

Noget af min kærestes familie har en Caravelle GL på gule plader. Det er så åbenbart en ombygget bus, da der er frisklyftdysser bagi.

Er der en kyndig, der kan forklare, hvordan det hele hænger sammen? Hvad er forskellen på Transporter og Caravelle, de kan åbenbart fås med bagsæder begge modeller...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. VW Transporter/Caravelle
  • #1   20. jul 2009 Caravelle er en bus men kan også fåes på gule plader. du kan se min. den var med varme osv bag i.

Transporter er mest kendt som en varebil her hjemme men kan også fåes som bus men så mener jeg de er all rounder med ruder som en caravelle.

• #2   20. jul 2009 Vores gamle var en caravelle, indreg. som bus (stort kørekort) Ved ikke om muligheden stadig ligger for det.

Så der multivan og camper også.
    Camper er som ordet lyder med tag der slåes op, køleskab, kogeblus også på hvide plader.

Den multivan har jeg ikke helt forstået, der ser ikke ud til at være forskel på en Caravelle og multivan.

• #3   20. jul 2009 Hvad er forklaringen så, når min farbror i 1995 købte en Caravelle til 10 personer (stort kørekort) med gule plader?

Og endnu engang: hvorfor fås en Transporter med sæder bagi? Hvorfor hedder den så ikke Caravelle?

• #4   20. jul 2009 ja i 95, men vi er jo i 09 nu. Mener der blev ændret på reglerne efterfølgende. Den var os billigere i vægtafgift fordi det var en bus.

Men er det en du har set på danske skiver eller er det udelandske? de har jo mærkelige regler i udlandet, ellers er det bare vores der er mærkelige.

• #5   20. jul 2009 Jeg så en hollandsk indregistreret Transporter med en bænkrække bag forsæderne.

Caravellen er dansk indregistreret på gule plader, altså en bus, der er bygget om til gule plader, da luftdysserne stadig sidder i loftet.

Kommentér på:
Vedr. VW Transporter/Caravelle

Annonce