{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Toldsyn uden alm. syn ? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg skal til toldsyn med en bil jeg har købt.

Ringede ind til Applus og snakkede med hende trunten og blev stillet om til en sur gammel gut smiley

Det er sådan at bilen jeg har købt i mine øjne ikke kan synes lige pt. da der er rust i 2 vange som skal laves.

Men så siger han fandeme at jeg skal gøre bilen klar til syn og så køre den til toldsyn.... !!
Dvs. at jeg smider penge i en bil som gøres klar til syn...og så fastsætter de en afgift.... inklusiv det jeg laver på den...
Jeg har hentet den til DK som den er... jeg skal sku da ikke betale mere afgift for det jeg laver på den ??

Min hensigt er at få fastsat en afgift. og derefter renovere den... og betale afgiften... og derefter syne den og få plader på den...

Men det kan da ikke passe at jeg skal "ophæve" værdien på bilen ved at reperere den op til standen af et alm. syn + inkl. nummerplader ???

Man må da ku lave et toldsyn og så ikk mere ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toldsyn uden alm. syn ?
  • #1   22. jul 2009 bilen skal kunne klare et alm. syn for at blive toldsynet...

• #2   22. jul 2009 Den kan jo godt toldsynes og synes uden du skal have plader på.

Men mener at hvis den skal toldsynes så skal den synes samtidig. Men derfor behøves du da ikke og få plader på den når den er synet

• #4   22. jul 2009 Min gik ikke igennem først da jeg fik den toldsynet. (knækket fjeder). Så han gemte toldsynsblanketten, og jeg fik det lavet, fik den synet og udleveret toldsynsattesten.
    Grunden til at bilen skal kunne bestå et syn er at du kan få udleveret nummerplader så snart bilen er blevet vurderet (og til det skal du bruge en toldsynsattest)
    Det vil altså sige at skat ikke tillader at man kan importere en bil og få den ud og køre på de danske veje, uden at den er i forsvarlig stand.
    Og det synes jeg sgu egentlig er en meget god ting.

Så nej, det kan du ikke!
    Det med standen til toldsynsattesten afhænger af mange andre ting. FX. ridser, buler, hærget kabine, forskellige farver eller mat lak osv.

• #5   22. jul 2009 et toldsyn er et alm. syn, hvor de også vurderer standen, fastsætter biltype og model mv. Kan din bil ikke klare et ordinært syn kan du ik toldsyne den

Synsreglerne er lavet om nu, så nu er det ikke så meget tilstanden på bilen men årgang og model, der fastsætter bilens afgiftsværdi.

/A

• #6   22. jul 2009 Yes, samme regler for alle. Så du bliver ikke snydt i forhold til os andre smiley

• #7   23. jul 2009 Ja det kan jeg se,.... MEN

JEG SKAL IKKE HA PLADER PÅ DEN smiley
    Før jeg er helt færdig med den !

Jeg er ligeglad om de kassere den...jeg ville bare ikke betale afgift for "noget jeg laver på bilen"...

Men fint fin hvis det så mere er årgang osv. de går op i =)

• #8   23. jul 2009 Det var jo nok noget du skulle have undersøgt inden du købte bilen. Bilen skal have et registreringssyn først før den kan få et toldsyn, men lav da bilen klar til syn, så den lige kan gå igennem, syn/toldsynet holder jo et år, så kan du jo lave bilen klar i den periode.

Kommentér på:
Toldsyn uden alm. syn ?

Annonce