Toldsyn uden alm. syn ? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg skal til toldsyn med en bil jeg har købt.
Ringede ind til Applus og snakkede med hende trunten og blev stillet om til en sur gammel gut
Det er sådan at bilen jeg har købt i mine øjne ikke kan synes lige pt. da der er rust i 2 vange som skal laves.
Men så siger han fandeme at jeg skal gøre bilen klar til syn og så køre den til toldsyn.... !!
Dvs. at jeg smider penge i en bil som gøres klar til syn...og så fastsætter de en afgift.... inklusiv det jeg laver på den...
Jeg har hentet den til DK som den er... jeg skal sku da ikke betale mere afgift for det jeg laver på den ??
Min hensigt er at få fastsat en afgift. og derefter renovere den... og betale afgiften... og derefter syne den og få plader på den...
Men det kan da ikke passe at jeg skal "ophæve" værdien på bilen ved at reperere den op til standen af et alm. syn + inkl. nummerplader ???
Man må da ku lave et toldsyn og så ikk mere ?
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
Men mener at hvis den skal toldsynes så skal den synes samtidig. Men derfor behøves du da ikke og få plader på den når den er synet
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.010
Grunden til at bilen skal kunne bestå et syn er at du kan få udleveret nummerplader så snart bilen er blevet vurderet (og til det skal du bruge en toldsynsattest)
Det vil altså sige at skat ikke tillader at man kan importere en bil og få den ud og køre på de danske veje, uden at den er i forsvarlig stand.
Og det synes jeg sgu egentlig er en meget god ting.
Så nej, det kan du ikke!
Det med standen til toldsynsattesten afhænger af mange andre ting. FX. ridser, buler, hærget kabine, forskellige farver eller mat lak osv.
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.312
Synsreglerne er lavet om nu, så nu er det ikke så meget tilstanden på bilen men årgang og model, der fastsætter bilens afgiftsværdi.
/A
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
dec 2002
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 141 Svar: 505
JEG SKAL IKKE HA PLADER PÅ DEN
Før jeg er helt færdig med den !
Jeg er ligeglad om de kassere den...jeg ville bare ikke betale afgift for "noget jeg laver på bilen"...
Men fint fin hvis det så mere er årgang osv. de går op i =)
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 410
Toldsyn uden alm. syn ?