{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Sænkning og syn ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle krav om hvor meget en bil må sænkes bag i ?

Jeg ved foran der skal minimum være 50 cm fra underkanten af forlygten og ned til jorden. Men er der nogle specielle krav om det bag i ?

Syns folkene har skrevet at den er for lav foran og bag i. Men jeg gidder da ikke, skifte fjedere bag i hvis den ikke er for lav. De målte kun hvor lav, den var foran og ikke bag i.

Kan i hjælpe tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkning og syn ?
  • #1   23. jul 2009 og 25 til tågelygter.... bagi kan jeg ikke lige huske.. se detailforskrifter smiley

  • #2   23. jul 2009 Syntes ikke jeg kan finde noget

  • #3   23. jul 2009 hhmm.... det skal stå der smiley Det må være noget med underkant kofanger...

  • #4   23. jul 2009 det gir sig selv der skal forligge en tüv godkendelde på ikke std fjeder . plus at den skal ligge nogenlunde plan. da dine lyget ellers vil skulle justers helt åndsvagt i bund. og der er osse regler om højde til baglygter ,men det blir typisk ikke et problem.

  • #5   23. jul 2009 Nej men fjederne er skiftet foran og der er den 53 cm nu så den er ok. Men ville høre inden jeg skiftede dem bag i om der var en max højde osv. For de målte ikke bag i de skrev bare den var for lav bag i

  • #6   23. jul 2009 (1) Baglygte:
    a) Skal afgive lys af rød farve.
    b) Skal være anbragt bag på køretøjet.
    c) Skal være rettet bagud og være tydeligt synlig mindst 300 m bag køretøjet.
    d) Skal have en lysstyrke på mellem 2 cd og 12 cd målt lige bagfra. Bestemmelsen
    om mindste lysstyrke anses for opfyldt, dersom lampen har et
    effektforbrug på 5 W.
    e) Skal være anbragt mindst 0,35 m og højst 1,50 m over vejbanen. Hvis karrosseriets
    form gør det påkrævet, kan baglygte dog anbringes i en højde af
    indtil 2,10 m over vejbanen.
    f) Skal være synlig mindst 45° indad og 80° udad samt mindst 15° over og
    under vandret.
    Vinklen under vandret kan dog være 5°, såfremt lygtens højde over vejbanen
    er mindre end 0,75 m.
    g) Skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste kant. Afstanden mellem
    lygter i et lygtepar skal være mindst 0,40 m.
    (2) På køretøj med en baglygte skal denne være synlig mindst 80° til hver side.
    (3) Påbudt baglygte må ikke kunne dækkes af bagdøre, bagsmæk eller lignende
    med mere end 50% set lige bagfra. Såfremt påbudt baglygte dækkes med mere
    end 50%, skal køretøjet være afmærket med afmærkningslygte, og der skal i førerhuset
    på et synligt sted være anbragt et skilt med teksten Ved åbning af bagdøre,
    bagklap og lignende skal andre trafikanter advares med en gul afmærkningslygte.
    (4) Ikke-påbudt baglygte skal ikke opfylde bestemmelserne om placeringsmål og
    synlighedsvinkler.


  • #7   23. jul 2009 men er det sænknings fjedre skal der forligge en tüv erklæring på dem.ellers kan de nægte at syne den selv om at den overholder alle mål.

Kommentér på:
Sænkning og syn ?

Annonce