{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.937 visninger | Oprettet:

Budget dæk, hvad mener i ?? {{forumTopicSubject}}

Hey Ved det bliver vendt herinde nu og da.
Men ovevejer lidt at smide nyt gummi på bilen. Og da jeg syns pengene er lidt små for tiden, har jeg gået og overvejet budgetdæk, da mit kørsels for det meste er i myldrertiden, og korte ture, altså ikke den store fart og ikke så langt.

Jeg har derfor set lidt på
Goodride SV308 225/40 R18 88W
De får her ret gode karakterer:
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/goodride/sv308/index.html

Men har for en del år siden prøvet Nankang, og de var ovale og langt fra noget godt budget, derfor er jeg lidt tilbageholdene.

Men hvad siger i til de dæk ??

Mit alternativ vil være et sæt
Falken Ziex ZE-912 disse koster dog dobbelt så meget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget dæk, hvad mener i ??
  • #1   29. jul 2009 Tja, dine dæk er din eneste kontakt med vejen, så kan du selv gætte resten. Det ville være meget dumt at gå på kompromis med dem. Prisforskellen er heller ikke så stor som folk tror, da de billige dæk som regel slides meget hurtigere ned kvalitetsdæk.

• #2   29. jul 2009 Jo men pt. kører jeg Brigdestone Potenza R50 dæk. Som de fleste anbefaler, og de støjer, slides hurtigere end noget andet og kører ikke engang rådent.
    Plus de aquplaner hurtigt, så syns ikke de er de der 800kr. mere værd pr. dæk når de skal skiftes hvert 1-1½ år.

• #3   29. jul 2009 Jeg holder mig langt væk fra budgetdæk. De larmer ofte meget, og de er knap så slidstærke som gode dæk. Og så står de ikke ret godt fast.

Giv lidt mere og køb Michelin, Continental, GoodYear, Pirelli eller et andet kendt dækmærke. De er gode til det hele, og så er de alle rimelige støjsvage.

Jeg vil påstå, at det ikke kan betale sig at købe budgetdæk. De holder i kortere tid end de lidt dyrere dæk, og de er ikke lige så gode at køre med. Så alt i alt koster dækkene nok nogenlunde det samme, da budgetdækkene skal skiftes tiere. Men køber man gode dæk, så slipper man også for dækstøj.

• #4   29. jul 2009 Har kun modsat erfaring med Brigdestone dæk. :(. Men jo kunne jo være. Prob. er sku 4-5000kr. for 4 dæk er møg meget.

• #5   29. jul 2009 Jeg har budget dæk på min alu, de larmer udemærket og sådan.
    Men de klarer sig sku fint.

• #6   29. jul 2009 Når man snakker hodbarhed, så skriv det antal kilometer, som de har kørt, før de skal skiftes. År eller måneder er jo et vidt begreb, da ingen kører det samme antal kilometer...

• #7   29. jul 2009 Nu er Potenza jo også et sportsdæk, dvs. det har bedre grip, på bekostning af støj og slidtage. Og brede dæk aquaplanner mere end tyndere, da kontaktfladen er større, så det er helt normalt.

Og det har ikke noget med din kørestil at gøre. Hvis du pludselig får brug for at klodse bremsen, eller lave en undvigelsesmanøvre, så kan du virkelig mærke forskel. Jeg har kørt med rigtig meget forskelligt på de biler jeg har haft, og jeg er ikke ét skund i tvivl om, at jeg hellere ville lade være med at køre bil, end at købe noget ukendt kina-pis, hvis jeg ikke havde råd til premiummærker.

• #8   29. jul 2009 conti er vejen frem hvis du spørger mig

• #9   29. jul 2009 Bare hold dig fra Firestone!

Havde selv Michellin Explore på de holdte 90.000 indtil et dæk sprang, har nu fået Smidt nogle Maloya på, og er yderst tilfreds! samlet pris inkl montering og afbalancering hos Bilxperten 1870,-

• #10   29. jul 2009 Firestone er ellers lavet af Bridgestone, og det havde vi ellers kun gode erfaringer med, på min gamle arbejdsplads.

• #11   29. jul 2009 Jeg har Goodride monteret på min Fiesta. De støjer lidt, men ellers er de rigtig fornuftige til prisen. De står godt fast på våd vej og virker til at holde i pænt lang tid. Mine har indtil videre kørt ca. 20.000 km., og der er masser af kød på endnu. Det skal så siges at mine er i dimensionen 205/40-17.

• #12   29. jul 2009 Hey Rasmus.

Hvilket type af dem er det ??
    Men endelig en der har erfaring og så sågar med en GTi bil. heh

• #13   29. jul 2009 Jeg er også mest til Continental.

Mine Continental sommerdæk (ContiEcoContact EP) på stålfælge i str. 175/65-14 har nu kørt 59.973 km., og der er stadig 4 mm. mønster tilbage.

På mine 15 tommer Dezent J alu-fælge har jeg også Continentaldæk, der har kørt 47.827 km.. Det er Premium Contact i str. 195/50-15, og der er også stadig 4 mm. mønster tilbage.

Når jeg skifter dæk på mine alu-fælge næste år, bliver det Continental igen, denne gang Premium Contact 2. Og på stålfælgene kommer der vinterdæk på, også Continental, nemlig TS800.

• #14   29. jul 2009 Der er lige så mange meninger om dette som der findes Dækmærker-

• #15   29. jul 2009 Har fået noget der heder vanli på min lige nu de køre nu også fint og gav med det hele 1600kr ved sds smiley

• #16   29. jul 2009 Du kan være heldig med et par budget dæk og ligeså uheldig med nogle dyre mærevare dæk

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #17   29. jul 2009 lad være med at købe dæk med agresivt v-mønster. de har meget tendens til at rejse sig og støje ad helved til

• #18   29. jul 2009 Steffen M - Præcis nok det eneste man skal gå uden om..!

• #19   30. jul 2009 Er dette for aggresivt et V-Mønster så ??
    http://koleso.topof.ru/files/goodride_sv308-front.jpg

Kommentér på:
Budget dæk, hvad mener i ??

Annonce