{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Kjeld L
Kjeld L
Tilmeldt:
23. jul 2005
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

måske en hjælp til andre {{forumTopicSubject}}

Hej alle
En lille historie om min nyindkøbte Mondeo.
Efter at have kørt 34 kilometer, startede bilen at lyde som sad der en nede i undervognen med en blikkop og en teske og bare hamrede løs.
Jeg kontaktede forhandleren der fik den ud. Han fik gået den efter og ringede at nu var den klar. Jeg fik en kollega til at køre mig ud efter bilen. Efter nøjagtigt 40 meter vendte jeg om og stillede den igen. Det var overhovedet ikke ordnet. Så fik jeg et tlf nr til en mek i Ballerup han arbejded med. Han havde så bilen ude i en hel dag. Ringede og sagde at nu var den fikset. Jeg fik så hentet min bil en sen eftermiddag. På vej hjem var den gal igen. Skal lige sige at jeg bor på Amager. Forhandler i Islev og mek i Ballerup. Så det bliver til nogle km frem og tilbage.
Men jeg fik fat i mek igen og han ville så have den ud igen. Denne gang kørte vi en tur sammen. Og han fik godt nok store øjne da han hørte det. Det var nøjagtigt som beskrevet. Selv gående fik drejet hovedet en ekstra gang.
Efter en dag ringede han og sagde at han smed håndklædet i ringen. Men han havde skiftet bærearme foran.
Damn... Så ringede jeg forhandler der stod og skulle på ferie. Han sagde at jeg måtte køre ind til Ford og få dem til at finde fejlen.
Da jeg hentede bilen anden gang i Ballerup, knirkede den gummi/plasticagtigt ved enhver bevægelse.
Jeg kørte så hjem til Amager via motorvejen og på job dagen efter på motorvejen hvor jeg så afleverede den hos Ford i Vallensbæk. De havde den en arbejdsdag og meddelte at den nu var klar. De havde fundet fejlen. Forbroen var ikke spændt fast. Boltene var 3/4 ude !!!!
Det kostede lige 300 kroner.
Men ak. Da jeg hentede den var lyden der stadig. Dog var knirkelydene væk. Det havde været livsfarligt at køre i den sagde mekanikeren hos Ford.
Men de fik så bilen igen. Dammit.
Dagen efter ringede de så. De var lige ved at opgive. 3 meknaikere havde været på bilen. De kunne simpelthen ikke finde lydkilden. Da de var ved at pakke sammen og få bilen ned fra liften, var der en af dem der vred lidt i baghjulet. Og frem kom lyden. Det var uoriginale klodser. De passer ikke ned i "skålen". Eller dvs det gør de. De mangler bare lige den fjederting der holde dem i spænd.
Så fik jeg bilen hjem mod en betaling på 200 kroner.
Ringede til forhandler der ville have den ud og sætte nye klodser på. Jeg fik langt om længe så lavet en aftale med forhandlers søn der er mekanikerlærling. Drog til Islev igen igen. Men ak. Han havde købt uoriginale klodser. Så lavede vi en aftale den efterfølgende lørdag. Og jubiiiii. De originale passer overraskende nok.
Det har så ialt taget en måned at få ordnet. Kostet mig foreløbig 500 kroner og en hulens masse benzin. Sat mit og min families liv på spil med en løs forbro. Og så har jeg ikke engang fået svar på min reklamation vedr. bagstøddæmperne der ifølge hans egen mekaniker er totalt døde. Og den utætte udstødning og den knækkede frontgrill. Det skal lige siges at bilen stod til 100 kilo 2 dage før jeg fik den til 80 kilo.
Jeg kunne måske nok have fundet fejlene ved en FDM test, men det brugte jeg desværre ikke.
LAng historie der egentligt bare vil hjælpe andre der evt fik en bliklyd fra sin bil uden at kunne finde lydkilden. Tjek klodserne.
Mvh
Kjeld


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske en hjælp til andre
Kommentér på:
måske en hjælp til andre

Annonce