{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

lorte behandling hos forhandler {{forumTopicSubject}}

ja her er så en smøre.. trænger lige til at dele det med jer..

jeg er ejer af en g3 vr6 som jeg knaldede ind i et rådyr med.. resultatet var smadret lygte,hjelm,skærm, frontgitter osv.
da jeg er lykkelig ejer af mit eget værksted tænkte jeg at den fixer jeg selv.. men da jeg begyndte at skille ad kunne jeg se køler osv også var gået, så besluttede mig for at melde den til min forsikring.
ringede til dem og forklarede hvordan og hvorledes og at jeg selv havde delvist skildt bilen ad.. altså afmonteret hjelm, skærm og skørte.
ingen problem fra deres side..
fik den så kørt op til vores "lokale" skoda forhandler og spurgte om det var noget han vil ordne. ingen problem...... men det er det så blevet..
5 uger gik og bilen stod stadig som da jeg afleverede den på trods af utallige henvendelser.. dårlige undskyldninger på dårlige undskyldninger... ENDELIG kom de nye dele og nu var der pres på.. fordi de skulle holde ferie lukket og om torsdagen op til deres ferie stod den stadig fuldt adskildt.. tilbød at komme og hjælpe dem om fredagen med at samle den og det aftalte vi så..
det endte med at jeg gik hele fredag ALENE og samlede min egen bil.. halvdelen af tingene var der så heller ikke..
kun en halv underlæbe.. mine døre var ikke malet, forkert frontgitter osv osv.. men måtte samle den og køre i den imens de havde ferie.. nu står jeg så her 4 uger senere og intet mere er sket.. har igen rykket og rykket og har selv skaffet nyt skørtesæt da det magtede de åbenbart ikke. rep af det gamle ville koste 1600 og jeg skaffede et nyt til 500 + fragt.. nu mener de så oveni hatten at de skal tjene på det skørte også.. WHAT!! men alt i alt er der gået ca 9 uger siden den kom derop og resultatet er en ny kofanger, hjelm, skærm, lygte og en halv grill og en halv læbe.. manglerne er spartling og male 2 døre, resten af læben, grill + maling , gittere til kofanger, skørter osv osv....
skulle også have et nyt blink til skærmen og de havde så skaffet et røgfarvet... FLOT sagde jeg da dem jeg havde på var klarglas/krystal og sagde at jeg kan da ikke bruge det til noget, hvortil de sagde at det var da lige meget da man jo ikke kan se begge sider af bilen samtidig... OMG!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte behandling hos forhandler
  • #1   10. aug 2009 haha.. lyder som et husler værksted... hvis det alligevel er på forsikring.. hvorfor så ikke bare køre på autoriseret og lign???

  • #2   10. aug 2009 har prøvet det samme ved en vw forhandler i nordjylland.

    De satte 2 forskelle forskærme på. ny og gammel model. forkert grill, lygter og underlæbe og det tog mega lang tid og den begyndte at ruste 14 dage efter jeg fik den der hvor de havde svejset. men der var der ingen af deres ansatte der kunne se. de mente det var farven der var anderledes. blev så træt af at gå og se på bilen at jeg solgte den.


  • #3   10. aug 2009 ja det skulle jeg også have gjort.. problemet var jo at den skulle transporteres på trailer og det var jo bare nemt at få den kørt derop.. min svoger fik hans g4 lavet deroppe og det gik da rimeligt friskt.. og det er jo et autoriseret værksted altså forstået på den måde at det ikke er sådan et lille snusker men en rigtig forhandler med skoda som bilmærke..
    om det er skoda eller andet er sådan set lige fedt da de jo sådan set bare skulle afmontere og samle med nye stumper... og nu er skoda jo også mere eller mindre vw


  • #4   10. aug 2009 Ring til forsikringsselskabet, så kna de da prøve at rykke dem, de kan jo tilbageholde betalingen hvis de fucker for meget rundt..

  • #5   10. aug 2009 nu siger han så deroppe at da de gjorde skaden op havde de ikke taget dørene med i beløbet.. på trods af at det var det sidste jeg sagde til ham. de har fået nogle små buler efter at rådyret har ramt hen af siden og flåede mit skørte af... AMEN klaphat.. havde sådan en lyst til at flække næbet på ham...

  • #6   10. aug 2009 Johan B,

    Ja det ville også være min første tanke, forsikring så bare afsted til autoriseret forhandler.

    Men der kan være 2 ting i det, før det første så kan reparationen være så dyr der at det vil resultere i en total skade og det har de færreste løst til da man aldrig får særlig meget for disse type special biler med stort forbrug nu om dage.

    Og dels kan der også være det i det at hvis man ønsker brug af brugte dele så mener jeg ikke et autoriseret værksted må lave det.

    Man skal jo gøre op med sig selv om man vil bruge brugte eller helt nye dele til reparationen, man må ikke bruge lidt af hvert.

    Jeg har også været den igennem med min gamle røde daihatsu og den blev i første omgang total skadet KUN pga. der skulle ny frontklap, køler og forlygter samt forkofanger.
    Så vi tryllede en brugt frontklap frem men nej den gik ikke sagde de, så skulle alle delene være brugte så vi fandt da bare forlygterne uorginale, det må man nemlig gerne, og så kom prisen ned i det leje hvor den ikke blev total skadet.


  • #7   10. aug 2009 har lige ringet til taksatoren og nu skal vi have et møde deroppe på fredag.. har sagt at jeg gider ikke vente mere nu.. pisse træls at køre rundt i en halv færdig bil

  • #8   10. aug 2009 jo autoriseret må gerne reppe med brugte eller alternative dele hvis bilen er over en eller anden alder..

  • #9   10. aug 2009 Hvorfor har du ikke selv stået for rep hvis du selv har værksted.men en elendig service må man sige

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #10   10. aug 2009 Lyder næsten som den omgang jeg fik.. De er heldigvis osse lukket nu smiley
    Men måtte osse vente i lange tider på at få lavet fronten på min, og da jeg fik den tilbage manglede der stadig tågelygter + den var ikke sporet eller fået lavet fælgen som osse var blevet lidt skæv.. Utroligt de ik bare laver lortet ordenligt, de er jo helt sikre på at få pengene når det er forsikringsskader right ?


  • #11   10. aug 2009 Helt sikre på at få pengene,

    Nej det er nemlig lige her problemet det ligger.

    Taksatoren har sådan en liste hvorpå der står precis hvor meget det både koster og tager af tid at skifte den enkelte del, og så er det op til værkstedet at redegøre for hvad de elelrs skal bruge af tid.

    Så det er svært for dem at lægge ekstra på hvis de lige føler de vil have lidt mere hvilke de jo i 9 ud af 10 tilfælde normalt gør, de skal jo tjene de der 1000 Kr i timen for at opretholde god dansk record i auropas dyreste værksteds priser :o)

    Så når de skal lave en skade med taksator så får de tit nykker fordi de ikke kan gøre det inden for den tid det skal tage og så midster de penge på det forde de kan ikke bare kræve ekstra op hvis det har taget længere tid, det er deres eget roblem.


Kommentér på:
lorte behandling hos forhandler

Annonce