omg skod sælger/bil {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Må lige ud med lidt galle her..
Var ude med en kammerat i går og se på en Pug 206 som er sølvgrå, ser meget fin ud på billederne på bilbasen o.s.v kørt meget lidt og ser i fin stand...
samt han siger den IKKE fejler noget som helst
Sååååå kom vi frem i går, det første man lige ser når man holderi nd til siden er at tankdækslet er væk, nååe ja tænker vi.. det kan ske..
Sååe kigger vi nærmere på dytten, der har så været indbrud i den ene dør, låsen har prøvet at være brækket op.. samt døren er skæv, kan ca få min lillefigner imellem døren og karmen..
Kan se i bunden af bilen der løber olie ud fra gearkassen ( kan vel ikke være sundt ) på længere sigt..
ingen i er der STORE huller i bundmåtten, samt ved aribag´en i sædet er det "læder" omkring den sprattet op så man kan se det skumgummi som er inden i sædet.. dette er der i hver side..
Gaaaal og manden sagde den ikke fejler noget, og han ville have 47k for den.. hvad fan...
nååe min galle herfra så meget for at bruge tid på at kigge på sådan en
Forsat god dag
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 92
Sælger sagde bilen var perfekt, jeg spurgte ind til det hele, og han sagde den stod præcis som ny (den var 7 år gammel). Jeg spurgte direkte ind til rust og han sagde der var absolut intet!
Fint nok, jeg kører så 3 timer derned.
For det første var sælger en rigtig plattenslager, for det andet var der rust mange steder, og forskærmen var helt gennemtæret.
Jeg blev simpelthen så gal på ham, spurgte ham hva fanden han tænker på når han siger den er helt perfekt. Han siger så at jeg skulle tage det roligt det var jo en ældre bil.
Kæft jeg blev sur men holdte mig tilbage og satte mig ind i bilen og kørte 3 timer hjem igen.
Fatter ikke hva der er galt med nogle folk.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 92
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.743
ahh spader
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.119
Alt var helt fint.. ingen fejl og spurgte også direkte ind til det hele, da jeg sagde jeg absolut ikke ville køre til nordjylland fra lolland af for at komme op og se at intet passede..
Kom op og så var bagklappen godt ødelagt med rust og dårligt spartel arbejde.
Rust i alle skærmene, og reservedæk brønden var der rustet hul...
Jeg blev lidt mundlam, men den gamle blev satme hidsig :).. og så var det hjem igen.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.047
Derfor har man altid et par biler på hånden, så man har en ekstra mulighed når man alligevel er taget afsted
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.743
Men ja, dårlige sælgere er der åbenbart mange af :S
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Hvis jeg sælger noget gidder jeg ikke sidde og forklare folk en masse i telefonen eller over sms, osv. de kan komme og se hvad det er jeg sælger.
Mine priser er altid betydelig lavere end tilsvarende biler, så pris gidder jeg sjældent at diskutere med evt. køber, han ka ta lortet eller lade det stå.
Hvis jeg køber en bil, så kører jeg KUN efter det hvis prisen er MEGET lav, jeg har også prøvet at køre efter biler der er flotte på billeder, men total matte i lakken når man kommer frem, og kun af den grund at folk lige har haft vandslangen over bilen inden de tog billedet, og det er isør røde biler jeg har været udsat for det ved.
Men det kan ikke hidse mig op.
Hvis jeg kører 3 timer for at se en bil, så skal den fandme være billig, ellers gjorde jeg det ikke, og tit så har jeg fundet på andet at lave undervejs så der bliver en lille tur ud af det, så ærger jeg mig ikke over turen, man må jo tage det som det er, har endda været ude og se på en bil der "havde en lille skade" men d jeg kom frem så var lortet totalskadet, jeg bød manden 500,-kr. og han blev underlig i hovedet og sagde nej, og jeg sagde ok, og kørte hjem igen, længere er den da ikke.....
Man skal altså KUN stole på sig selv, vi lever jo i 2009...;-)
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 73
jeg fik også et chock sidst jeg var ude og kigge på bil til en kammerat med ham. én sælger sagde der var lidt rust, og det ville min kammerat godt kunne lave selv, men den var så gennemtæret at den var umulig at lave. kun en idiot ville købe sådan en, og når man står der med en nar som åbenlyst vil narre en får man lyst til at give ham en huskekage eller to inden man kører igen.
en anden bil som efter sælger var "nylakeret" betød åbenbart at en eller anden hobby maler havde givet den en tur med sprøjtepistolen i en ecstacy rus... både fjedre, dæk og vinduer havde fået en tur + boblerne inde bag malingen ikke var så godt gemt som de troede....
man skal altid være 110% sikre inden man køber.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Derfor skal man tage ud og se på bilen, ingen grund til at spørge om noget i telefonen..
Prisen SKAL være usædvanlig lav, ellers skal man blive hjemme, og hvis man ikke har så meget forstand på biler, så køber man ved en forhandler.
For en mand der altid har haft en gammel bil, og køber en nyere, vil den nye jo være guld værd og så fin så fin, og det er den skam også når han sælger den igen, folk behøver jo ikke være bilkyndige for at sælge en bil, og derfor kan de jo ikke vide hvad de taler om...
Jeg har da lavet en del vurderinger for bekendte på min lift, hvis de skulle ofre på deres gamle bil, eller der var en ny de kikker på, lakken betyder INTET i første omgang, ej heller indtræk m.m.,
Men oftest er det sådanne ting folk kikke på når de køber en bil brugt, og en nylakeret bil vil jeg nok være en del betænkelig ved at købe...
Det vigtigste ting er følgende ( motor, undervong og ophæng, bremser, rust i bund og skærmkanter/tårne, og evt. revner i bla. kofanger foran, da de nyere plastic dele som regel er dyre at indkøbe...
Tit er det set at de biler der ser lidt muggne ud er dem der er billigst at få evt. synet og holde kørende, istedet for biler der er poleret blanke med en masse udstyr, de er tit pilrådne alle andre steder, men ting som skørter, brede dæk, alu, KN filter og et fedt udstødning sælger nu bedst blandt unge, og tit har de unge ikke en skid forstand på biler, og opdager først når bilen skal synes næste gang at den er skrotningsfærdig..
Men alt afhænnig af personen kan en gang klatmaling jo være "nylakeret" eller flot og især hvis personen selv har lavet det...
omg skod sælger/bil