{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.170 visninger | Oprettet:

Servicepriser på Opel Corsa C {{forumTopicSubject}}

Hej

Om ikke så forfærdelig længe skal min Corsa til 120.000 km. service.

Jeg har forhørt mig om prisen hos Opel i Nykøbing Falster, M. Skotte A/S. 4.500 kr. plus evt. udskiftning af sliddele. Og mine bremseskiver og klodser foran skal skiftes ved næste service.

Værkføreren anslog, at det ville blive ca. 2.000 kr. ekstra for udskiftning af skiver og klodser. Og det er så Brembo, der kommer på. Originale skiver koster ca. dobbelt så meget som Brembo.

Altså i alt ca. 6.500 kr. Dyrt i mine øjne!

Mine sidste to service har jeg fået udført hos en lille AutoPartner, som jeg har brugt i mange år. Det sidste store service (60.000 km.) kostede hos ham 2.727,39 kr. Det tog 3 timer.

Det eneste, jeg får ekstra hos Opel, er en softwareopdatering. Men en sådan kan jeg vel godt få foretaget hos Opel, uden at få lavet andet? Hvad prisen er, ved jeg ikke, men måske er det ca. 600 kr., det plejer jo at være dyrt at få sat en tester på.

Mit spørgsmål er enkelt: Skal jeg vælge det autoriserede Opel-værksted?

Jeg forstår ikke, at prisforskellen er så stor. Timeprisen er selvfølgelig forskellig, men det drejer sig om små 500 kr. i alt. Men forskellen er jo meget større. Alt i alt vil forskellen være på ca. 2500 kr. til AutoPartners fordel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servicepriser på Opel Corsa C
  • #1   16. aug 2009 er selv i et bilhus med opel, ... og man kan jo sige.. om jeg er hos opel, eller hos et uaut. værksted, ... så blir bilen jo lavet ens ,.. jeg havde da taget det billigste, når du aligevel ikke har garanti eller andet på bilen, men i snit koster et alm. service mellem 3-4.000 kr på aut. værksted så kommer ekstra for div. sliddele.

• #2   16. aug 2009 Om det er dyrt eller ej er jo relativt, "dyrt" er i mine øjne en ukorrekt fortolkning, da det nu engang er serviceprisernes niveau på de autoriserede værksteder. At det er mange penge, er en mere korrekt fortolkning. AutoPartner bruger ikke originale servicedele, hvilket Opel gør, arbejdslønnen vil naturligt også være dyrere, eftersom det er autoriseret. Hvis ikke du kan finde denne timeprisdifference retfærdig, kan du søge forummet igennem, dette emne har været diskuteret MANGE gange, og det er MANGE gange blevet beskrevet hvorfor. Desværre er kun 5% af BG's brugere intelligente nok, til at forstå dette smiley

• #3   16. aug 2009 I dette tilfælde bruger Opel netop ikke originale skiver og klodser, de bruger Brembo. Værkføreren forklarede mig, at de i de fleste tilfælde bruger Brembo frem for originale bremsedele, da Brembo er rigtig god kvalitet og de originale dele er dobbelt så dyre.

Eksempelvis bruger jeg originale tændrør, som jeg selv henter ved Opel. De kan nemlig ikke fåes uoriginale.

• #4   16. aug 2009 Mike F -> Jeg skrev servicedele, ikke bremsedele smiley

• #5   16. aug 2009 Ftz, køre med brembo bremser på det meste, .. og hvorfor skulle de montere org. dele hvis de tjener mere på at montere brembo..

• #6   16. aug 2009 Ok, definér hvad der er servicedele, så...

• #7   16. aug 2009 Mike F -> Alle dele der bruges til at udføre et service. Bremseskift er jo arbejde ud over service.

• #8   16. aug 2009 Jeg er også ved Opel, og jeg vil sige at jeg ville aldrig I LIVET køre rundt med en Fram oliefilter på min bil. Jeg har set dem ruste igennem utallige gange!

Hvis jeg var dig, så købte jeg reservedelene hos Opel og fik det lavet hos Autopartner! For om det er Opel der lavet servicet eller autopartner er sku ligemeget når der ikke er garanti eller mulighed for kulance mere.

• #9   16. aug 2009 De små uautoriserede vil altid være billigere, men deres service skema er sikkert heller ikke så stor. Der er utrolig mange "Tjek" på sådan et normalt stort service. Og hvilket skema bruger de der? Autodata? Håber jeg da ikke

• #10   16. aug 2009 Hvis du vil have et originalt serviceskema, som du kan tage med, så må du lige sige til smiley

• poul J
    poul J Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   23. dec 2014 Har opel corsa 2010 d 1.3 har fået lavet lille service i flensborg ca 200eur
    men så går der nogle lejer i gearkasse 6 gears og henvender mig til opel om kulance
    det er et problem med de 6 gears fik at vide at fordi jeg havde fået lavet service i flensborg , ville godt lave den hvis så jeg også fik lavet det store service ca 3800+ som de kun ville betale 60 % af gearkasens pris ellers ville de betale 80%
    så den kom til at koste 12000 +stor service

Kommentér på:
Servicepriser på Opel Corsa C

Annonce