Hjælp til peugeot {{forumTopicSubject}}
Hejsa BG
jeg har et spørgsmål, det er sådan at min 206er har smidt koblingen og fedter helt vildt og det skal med det SAMME siges at dette ikke er pga. mishandling af bil eller kobling da min 206er kun har gået 80.000 og er velholdt og jeg overtog den ved 45.000 og fik den gang lavet en FDM brugtbils test hvor de ingen fejl fandte på bilen af nogen art FDM betegnede bilen som ydderst velholdt og så god som en ny fra frabrikken. men tilbage til selve problemet jeg kørte igår nat hjem fra job og under en simpel overhæling af en langsom lastbil døde min kobling i det den bare tog omdrejninger men der skete ingen ting. Så nu skal jeg jo så ha den lavet men har i mine papire fra forhandler set ud fra en reprations faktura at bilen har fået skiftet kobling ca. 40.000 km af peugeot forhandler og fået skiftet alle pakdåser og alt. så nu kommer jeg til selve mit spørgsmål.
hvad med garanti? normalt har man jo 2 års reklamtions ret og garanti på reservedele og arbejde udført på bilen og da denne skiftning af koblingen er sket den 9 jan 2008 er der jo stadig ikke gået 2 år og burde være dækket af de 2 års reklamation. Men da jeg har købt bilen af en forhandler som har taget den i bytte fra en ældre dame er det altså ikke peugeot forhandleren jeg har købt bilen hos. så dækker garantien stadig på koblingen hos peugeot forhandleren eller bortfalder denne garanti / reklamation ved ejer skifte?
håber på et brugbart svar, og alle dumme bemærkninger vil med det samme blive smidt til en administrator
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 31
Fedt svar
men altså slitages kan det ikke skyldes da bilen har overholdt alle syn til punkt og prikke og som skrevet så røg den bare pludselig, det er ikke sådan at den er begyndt at fedte eller være dårlig på det sidste eller på anden vis vise tegn på slid.
så de må bare få skiftet den kobling, da en kobling gerne skulle kunne holde meget mere end 40.000 km. ud over det vil jeg da sige hvis jeg skulle ha tævet bilen så meget at en ny kobling dør på 40.000 vil man jo nok os kunne se slitage andre steder end kun koblingen
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Men hvis du har en faktura på udskiftningen, er det ligegyldigt hvor mange ejere der har været på den.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.286
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 492
Hvis du skal ha en chance for at få det lavet på garanti, skal du køre hen på det værksted hvor den er blevet skiftet første gang. Det kan jo være de har lavet en fejl under monteringen af koblingen. Hvis det er tilfældet vil de dække det.
Hvis de ikke har det, er det for egen lomme. Og en kobling er en sliddel som der er begrænset garanti på.
Jeg har arbejdet hos peugeot i 6 år, så ved hvordan tingene hænger sammen efterhånden
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 31
men det virker lidt underligt at den dør efter de første 40.000 og så igen anden gange efter 40.000 mer så nu må vi se
jeg tager i vært fald fat på værkstedet der har skiftet den.
men kan så sige at min normale mek har kigget på den ud fra det han nu kunne samt kørt en tur i den og det er 95% ikke slid
men nu må jeg sku se på det
Hjælp til peugeot