{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.680 visninger | Oprettet:

Serviceeftersyn af VW!..... {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Poloen er nået dertil for den skal have et serviceeftersyn. Jeg har haft den siden maj måned 2008, og den har rundet de 56.000 km. Det er med andre ord 30.000 km siden den sidst fik serviceeftersyn ved SMC Biler i Køge, hvor den tidligere ejer fik den serviceret.

Nu er det sådan at en af mine venner er tidligere VW mekaniker, og har eget værksted. Han har tilbudt at lave service på den i stedet for det lokale autoriseret VW værksted. Jeg havde dog regnet med at ville køre den til VW i Flensborg og få det lavet der - pga. prisen, men også fordi den lokale VW forhandler ikke rigtig har styr på noget som helst.

Men for nu at spare nogen penge så vil jeg egentlig gerne have den lavet ved min ven er. Hvad synes i - er det ikke helt okay?....Han laver det samme som de gør ved værkstederne, men tager kun 130 kr. i timen, så der er alligevel en del sparet. Man kan så sige at jeg ikke får "stemplet" i min service bog, og det ville jeg godt have. Men det får jeg så ikke i det tilfælde.

Hvad synes i - er det stempel så vigtigt?
Det skal siges at min ven her er super dygtig, og ikke går på kompromis med noget som helst, og jeg er 100% på at han gør arbejdet godt nok, så rent fagligt, er der ingen tvivl om at han er dygtig.

Håber på lidt respons!...

Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serviceeftersyn af VW!.....
  • #1   23. aug 2009 med en så ny en bil vil jeg mene at det er vigtigt med et stempel i bogen, dog behøver det ikke at være fra vw, men bare fra en reg. mekaniker for at bevare garentien på bilen.

  • #2   23. aug 2009 når bilen er så ny, så kør på et værksted der kan sætte stempel i din bog, ellers går det bare ud over garanti eller lignende hvis der sker noget

  • #3   23. aug 2009 selve garantien for reparationer osv er 2 år og de er jo overskredet....så er der naturligvis rustgarantien tilbage, men den er jo ikke rigtig aktuelt.

    Hvilken garanti skulle i ellers mene?....


  • #4   23. aug 2009 Er han godkendt mekaniker med momsnr og alt.

  • #5   23. aug 2009 dit problem er at hvis bogen ikke bliver stemplet så ryger garantien, altså bliver det dyrere for dig hvis motoren går i stykker...
    og så er der også den med salg og ukomplet servicebog.

    kan godt forstå at det er fristende, specielt mht de priser vw kører med på service. men spørgsmålet er vel egentlig kun om du tør sige farvel til garantien, hvem der udfører dit service er bilen nok ligeglad med=)

    nå ja og så skal servicelampen jo også slukkes og det er kun vw der kan det, medmindre du kender en som har adgang til en vag tester..


  • #6   23. aug 2009 hvis der er nogle kampaner osv. får du jo bare brev med posten at du skal komme til et værksted. men salgs mæssigt. hvis det var min bil og jeg viste at jeg ville have den i 10 år f.eks ville jeg være lige glad du kan jo selv skrive i din servicebog at der er lavet stort service på den. men hvis du regner med at ville komme af med den snart, ville jeg nok tage et vw værksted. evt. i flensborg som du selv nævner

  • #7   23. aug 2009 nej han driver ikke virksomhed, det er hans hobby!....:-)....jamen nu sir du garanti, men nyvognsgarantien er jo væk. Den er fra 2006 bilen, så nyvognsgarantien som dækker motor, gearkasse osv frafaldt jo i 2008.

    Han har adgang til VAG tester osv, så det er ikke noget problem.

    Jeg kan godt se din pointe med en ukomplet service bog - det er netop der min største bekymring ligger. Helt sikkert!....



  • #8   23. aug 2009 Jeg regner satser da på at jeg vil have en ny om en 3-4 år!....så den skal ikke holde min tid ud!...det kunne godt være jeg skulle satse på det værksted i Flensborg alligevel.

  • #9   23. aug 2009 gensalgsværdien falder en del på sådan en nyere bil hvis ikke der er servicebog på den

  • #10   23. aug 2009 *motorgaranti

    der burde være en motorgaranti op til et bestemt km tal, udover de øvrige garantier, ved dog ikke præcis hvad vw har bestemt sig for på det punkt?


  • #11   23. aug 2009 Hvad koster det ved VW i Flensborg ?

  • #12   23. aug 2009 okay, nej det ved jeg faktisk heller ikke.....hmm jeg kører den til Flensborg.....Det må jeg hellere...!

    Jeg må også indrømme at var det mig der skulle købe en bil på et tidspunkt, så ville jeg da også kigge efter en komplet udfyldt servicebog..!

    Så jeg må hellere fortsætte de goe takter SMC har påbegyndt i sin tid...



  • #13   23. aug 2009 Jeg har ikke fået nogen pris endnu, de skal lige have lidt oplysninger om bil osv.
    Men jeg vil skyde på omkring 200 EUR, altså ca. 1.500 kr.

    Det er hvad jeg er blevet fortalt.

    Jeg har en kollega som har en Polo 9N - den lige før mig og han fik lavet service på sin sidste år ved vores lokale VW forhandler for knap 3.000 kr.

    Samme interval osv..!...

    Uanset hvad skal den ikke op til dem, og så kan jeg ligeså godt køre den til Flensborg og spare lidt knaster.


  • #14   23. aug 2009 vis din ven er mekaniker og har sit egen værksted så får du jo også et stempel smiley og det er lige meget hva værksted det er garntien er stadig gylding bare det er ved et regisrestret værksted du har fået det lavet smiley

  • #15   23. aug 2009 hmm.. ja okay, så tror jeg, at jeg ville sige fuck det, og så bruge de der 1500 ..

  • #16   23. aug 2009 hans ven driver ikke virksomhed skriver han

  • #17   23. aug 2009 Hvis vw skal dække udover de 2 år, skal den selvfølgelig på vw. Der er mange ting der bliver dækket efter fabrikgaranti er udløbet. Vw må dog ikke reklamere for dette, derfor er der mange som ikke er klar over det.

  • #18   23. aug 2009 lige præcis - havde han drevet virksomhed havde der slet ikke været noget at snakke om! smiley
    Men jeg bestiller tid ved VW i Flensborg - så må det være fint! smiley

    Tak for alle kommentarerne....


  • #19   23. aug 2009 5500,- lyder godt nok vildt, hehe

  • Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #20   23. aug 2009 Jeg har også fået lavet service i flensborg

    min zarifa fra 2007 skulle ha nyt tandrem samt lille service

    ved opel flensborg 4300 kr
    ved opel i Kolding min. 12000 kr


Kommentér på:
Serviceeftersyn af VW!.....

Annonce