{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Sidde position! {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig over, hvad der får folk til, at justerere ryglænet, til nærmest en 45% vinkel?
De sidder der med krum ryg og kan knap nok, se over rattet!
Bliver bilen påkørt bagfra, vil det med 20-30 cm. fra hovedet til nakkestøtten, betyde meget hårde belastninger for nakken, med fare for invaliditet eller det der er værre!!!
det var så chaufførerens egen sikkerhed, men hvad med alle andre?
Man har absolut ikke samme kontrol over bilen, når man ikke sidder rigtigt, så alle medtrafikanter er også udsat for større risiko!
Lad mig høre lidt om, hvorfor denne trend, er så brugt.
Er det "mode" eller hvad?!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidde position!
  • #1   23. aug 2009 Ja synes de bedste er dem der kun lige kan se over midterkonsollen fordi de også skal sidde helt over på det andet sæde mens de køre.

  • #2   23. aug 2009 Gert H >> Har lagt mærke til at det specialt er på mode hos folk der køre i de små Honda modeller at nærmest ligge ned når de køre.

    Har aldrig forstået det.


  • #3   23. aug 2009 Enig, har aldrig fattet det smiley

  • #4   23. aug 2009 Det er vel smart ? smiley Jeg sidder bestemt ikke ret op i bilen. men ligger en smule tilbage, som sad jeg i en læsestol eller sofa.. Men ligger langt fra lige så meget ned som nogle gør.

    Man skal jo sidde behageligt smiley


  • #5   23. aug 2009 Jog kom først til at tænke på, at det måtte være gamle mennesker, når nu det er 45 grader. Det betyder jo, at ryglænet er justeren helt vildt meget frem, så hovedet rammer rattet...

    Mener du ikke ca. 135 grader?

    Men jeg kan heller ikke se, hvorfor det er fedt at sidde så langt tilbage. Og jeg ryster også på hovedet af dem, der har røven til venstre, altså i sædet, mens overkrop og hoved er i midten af bilen.


  • #6   23. aug 2009 Jeg sidder da en smule tilbage lænet, ikke fordi det ser smart ud, men fordi jeg finder det behagligt, især når jeg triller på arbejde tur retur 45 min..

    Men ja nogen overdriver satme meget.. :S


  • #7   23. aug 2009 @ Mike F smiley

    Fordi 45% er nemmere at fatte og se for sig, end 135%!!


  • #8   23. aug 2009 Morten G tror det er fordi at de vil være smarte og kører med venstre arm lige oven på rettet og den skal være lige derfor læner de sig så eget til højre. Hvis man skal ha bedst kontrol over bilen skal man sidde så man sidder godt for pedalerne og når man sidder i sædet som man vil skal man kunne lægge håndledet på toppen af rettet..

  • #10   23. aug 2009 @ DJ John
    Det er faktisk indlægget, der triggede mig til denne! smiley


  • #11   23. aug 2009 Jeg må indrømme at jeg de første år som billist også indtog "gangsta" indstillingen bag rattet, men efter en tur i en Advancup racer på bane, og div. andre småture til trackdays og lign. har jeg måtte erklære at hvis man skulle ende i en situation på landevejen hvor paniske nødmanøvre er nødvendigt, vil man uden tvivl ikke være i stand til at opretholde nogen former for kontrol over sit køretøj, så derfor er min køreindstilling ændret, så jeg sidder ret op lige foran rattet med let bøjning på albuerne med hænderne i den klassiske 10 i 2 stilling.

  • #12   23. aug 2009 jeg kan heller ikk meningen med de medlænere der ..

  • #13   23. aug 2009 Jeg kunne godt tænke mig en forklaring.
    Er det fordi man tror, det ser godt ud?
    Jeg selv ville endda få ondt i ryggen, hvis jeg skulle sidde, med så krum ryg og skulle følge eller modvirke bilens bevægelser!


  • #14   23. aug 2009 Michael G
    Det er ikke 10 i 2 - men derimod kvart i 3 - der er den helt korrekte placering smiley


  • #15   23. aug 2009 Det er også dét, man lærer af kørelæreren i dag smiley Så den gælder også i almindelige personbiler. I "gamle dage" mente man, at 10 i 2 var rigtigt, men man har åbenbart ændret mening...

  • #16   23. aug 2009 B A Y: Ja, det er sådan noget lign. har i hvert fald en hånd på hver side af rattet.

    PS: Damn jeg blev lige gammel der, tak for det ellers....... smiley


  • #17   23. aug 2009 Køreskole positionen er blevet rettet, fordi moderne bilers airbag, kan slynge armene op i ansigtet, hvis de udløses!
    Men jeg har set en fjernsynsudsendelse med en svensk rallykører, der allerede for mange år siden forklarede, at "kvart i tre" er en bedre position, end "ti i to"
    Han mente, at med "kvart i tre", kan man skubbe rattet frem med venstre hånd, i en højredrejning og derved blive holdt tilbage i ryglænet.
    Igen for at have bedre kontrol med bilen og noget disse "tilbagelænere" ikke kan smiley


  • #18   23. aug 2009 det er ikke noget ny moderne noget,

    de fandtes allerrede, den jeg tog kørekort (1997)
    og stadig gik på tekninsk skole,

    der lå de fleste ned i deres biler, når de kørte,



  • #19   23. aug 2009 jeg syntes det er behageligt g ligge lidt ned føler mig som en idiot når jeg er helt oppe ved rattet

  • #20   23. aug 2009 Selvfølgelig skal man ikke sidde helt op i rattet, men derfor kan man godt sidde oprejst. Det andet er noget pjat.

    Desuden skal man være MEGET kortbenet, hvis man sidder helt oppe i rattet og samtidig sidder med ryglænet i en vinkel på 95-100 grader. Jeg er ikke specielt høj, 173 cm., og jeg sidder ikke helt oppe i rattet, selvom mit ryglæn ikke ligger ned.


  • #21   23. aug 2009 hmmm og her gik jeg og troede at det var fordi sædet var knækket de lagde sådan ned...
    Og i næsten alle Golf 2'ere liggerfolk ind mod midten af bilen... Jeg troede da det var fordi understellet på sædet havde en svaghed i de Golf 2'ere så de knækkede ind mod midten af bilen.


Kommentér på:
Sidde position!

Annonce