{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

Blev stoppet af politiet igår! {{forumTopicSubject}}

Grunden til at jeg blev stoppet var på grund af mit xenon 6000k i lygterne, det er 3 gang jeg er blevet stoppet nu! (gider ik have det mere, piller lortet af) men denne her gang fik jeg ingen bøde han sagde jeg slap. men nu vidste han hvor jeg opholdte mig nogen gange.. jeg har også led lys på min bil, tændt sammen med kørelys, de gange jeg er blevet stoppet har de ik sagt noget til dem? hvorfor??
og da han tjekkede mit motor rum sagde han, du har også anden manifold på, og indsugning på.. han sagde så at han ikke ville sige noget til det! men alt hvad der bliver fortaget ved bilen som ikke er orginalt, hver gang skal den køres til syn og de skal så godkende hvad der er blevet lavet ved den? passer det? så han kunne faktisk godt tjekke min bil igennem, og sige det ene og det andet? også hvis den blver sænket skal den igennem syn igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev stoppet af politiet igår!
  • #2   27. aug 2009 www.fstyr.dk

• #3   27. aug 2009 Forstår ikk helt hva du skriver.. Men ja de kan kalde dig til syn hvis de tror den ikk er lovlig. Selv for din sænkning

• #4   27. aug 2009 Det er korrekt, ja. Som udgangspunkt, i hvert fald.

• #5   27. aug 2009 Hvis de nye dele, du har monteret på din bil, er E-mærkede, så kræver de ikke omsyn. Men hvis du laver andre konstruktionsændringer, så kan det kræve omsyn. Jeg synes bare, at det er svært at finde rundt i reglerne på området.

• #6   27. aug 2009 Har bare gemt mine xenon ballaster.. og de har ladet mig køre hver gang, da de ikk kunne finde dem hehe

• #7   27. aug 2009 det er faktisk rigtig nok smiley
    alle konstruktive ændringer der bliver lavet ved bilen, skal godkendes af din syns hal, og skrives på reg. attest før end det er lovligt, hvis det skal være helt efter reglerne smiley

• #8   27. aug 2009 Snak med den lokale synshal inden du laver ændringer. Og få det på skrift smiley

• #9   27. aug 2009 Teoretisk set har han vel ret.. Men altså hvis det er godkendt til bilen, skal den vel ikke?

• #10   27. aug 2009 jamen, der er også noget med af man må ændre 20% uden af skulle have det skrevet nogle steder? jeg ved godt mit led lys ikke er lovligt, men de har bare aldrig sagt noget til det, mærkeligt! kun mit xenon lys...
    men selvfølgelig kan jeg godt se af hvis den er skam tunet vil de jo gerne køre den til syn og se om alt er som det skal være siden den kan køre rundt sådan! min bil er synet med manifold osv. undrede mig bare over han tjekket det og sagde du har også skiftet manifold osv...

som han også sagde af hvis du ændre på din undervogn, skal den også synes? men skal den det, selvom det er under de 40mm? som er lovligt?

synes ham politi manden forvirrede mig meget hehe.. smiley

• #11   27. aug 2009 Ret sikker på, at man ikke skal syne bilen, hvis man eftermonterer lyserødt plys på rattet... Så ham panseren er fuld af lort. Han snakker bare

• #12   27. aug 2009 Nej, under 40mm sænkning er godkendt på forhånd. Skal ikke syne den

• #13   27. aug 2009 Jo man skal syne bilen nu ved ændringer...

• #14   27. aug 2009 så lige meget hvad man laver ved den skal den omsynes hver gang?
    bare underligt for fik af vide af min mekaniker, af hvis jeg fik e-tuv. godkendt fjedre på, og 40mm.. så var det godkendt og skulle ikke omsynes eller noget... for det var det tilladte?

• #15   27. aug 2009 Man skal syne bilen ved konstruktive ændringer - også ved mindre end 20 % effektforøgelse.

• #16   27. aug 2009 Fra fstyr:
    § 22. Hvis køretøjets indretning og udstyr er ændret, har køretøjets ejer (bruger) pligt til at fremstille det ændrede køretøj til syn og få det godkendt, inden det tages i brug

1) ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion,

2) ved montering eller ændring af tilkoblingsanordning, herunder til sidevogn til tohjulet motorcykel, jf. dog stk. 4,

3) hvis køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg eller

4) ved andre ændringer af registrerede tekniske data.

• #17   27. aug 2009 Det er vist også rigtigt, hvis du har TÜV. Så skal du bare i stedet køre rundt med godkendelsen i bilen altid.

• #18   27. aug 2009 Tja, det er korrekt det som kofoed siger.. Der er kommet nye regler!

• #19   27. aug 2009 Motormæssigt må du faktisk ikke ændre noget uden E-godkendelser / Andre accepteret godkendeler, hvis vi skal gå 100% efter bogen..
    Sænkning under 40mm er lovligt og kræver ikke omsyn, men da det tit er svært for en synsmand/færdselsbetjent at se forskellen på 40 og 50mm er der nogle synsmænd som vil se papir på at den kun sænker 40mm..

• #20   27. aug 2009 men spørgsmålet er så?

hvis man tuner/gejler sin bil meget! lovligt/ulovigt..
    og politiet stopper en og tjekker bilen og siger det der er ikke lovligt. du har også tunet den osv.. kan de give nogen form for bøde på stedet? eller siger de bare den skal omsynes?

hvaså hvis man kender en flink syns mand, så man ikke skal pille en masse lort af igen. og man får den synes for de 500,-

er man så kørende igen? politiet skal ik se bevis for noget eller lign?

de stopper bare 1 igen og siger det der skal synes igen, og igen og igen!

ville være noget rigtig lort hvis politiet så selv havde en syns hal.. hvor de selv tjekker bilerne igennem! så ville det vil aldrig gå smiley

• #21   27. aug 2009 ..de kan i værste fald konfiskere bilen og køre den til syn, uden du når at have fingrene i den. Det er dog rigtig sjældent, men det KAN ske !!

• #22   27. aug 2009 De kan give dig en bøde for det, de kan se, der er ulovligt. Og du skal selv kunne dokumentere det, hvis det modsatte gælder, mener jeg.

• #23   27. aug 2009 så det er jo mange bøder på 500,- stykket man kan få?

så en supra der er vold tunet må få mange bøder hvis han bliver stoppet, for det er sku da ik alt som er lovligt på sådan en smiley

men hvis jeg smider mit xenon af bilen, tror jeg at de holder sig mere væk fra mig (håber jeg) eller så har jeg bare været rigtig uheldig!!!

bare irriterende han sagde det med manifold osv.
    tænkte nu får jeg hele turen og kæmpe bøde osv..

• #24   27. aug 2009 Det er nu skønt med en lovlig bil smiley

• #25   27. aug 2009 en bil må tillægs 20% over dens standart og den må sænkes så langt ned man vil der skal bare være 47,5 cm, fra vejen og op til underkant af lygten det er kravne for sænkning idag

alt hvad man sætter i skal selvfølgelig have en godkendelse på eller e-mærke

• #26   7. sep 2009 martin P: Hvor får du de 47½ cm. fra...? Det hedder 50 cm. fra vej til underkant for paraboler og 25 cm. for tågelygter...

Kommentér på:
Blev stoppet af politiet igår!

Annonce