{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.150 visninger | Oprettet:

Politiet {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om jeg er den eneste som efterhånden er træt af, at politiet udgiver latterlige bøder for at ramme os unge.
Jeg er netop hjemvendt efter, hvad der skulle have været en hyggelig aften, blev til en irriterende oplevelse med politiet.
Det forholder sig således at jeg modtager en bøde for at høre for højt musik på en lørdag kl 22:50 ca. ?? Det skal lige siges at musikken ikke var specielt høj og det derfor er total overdrivelse fra deres side.
Samtidigt er de super flabede når de tiltaler én og begynder at tjekke ens bil igennem uden at spørge om noget som helst. Hvad med at være lidt høflige??
Synes godt nok jeg er træt af politiet I København efterhånden - deres måde at håndtere ting på er godt nok langt ude i mange tilfælde.

Andre der har fået bøde for at høre for høj musik før?? det er da for langt ude synes jeg.
påstand mod påstand.. unødvendig bøde i mine øjne. kør hellere ind på nørrebro og hold ro og orden dér så man kan færdes sikkert på de breddegrader..

skuffet over det danske politi....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet
  • #1   30. aug 2009 troede ik man kunne få en bøde for høj musik?

• #2   30. aug 2009 Jeg hørte en gang om en der fik det fordi han ikke have koncert tilladelse.

Hvor er man så lige henne

• #3   30. aug 2009 Fik du en bøde for unødig støj ?

• #4   30. aug 2009 Så luk dog dine vinduer hvis du skal høre høj musik om aftenen.

Det er færdselspolitiet - de har intet at gøre på Nørrebro når det handler om ro og orden...

• #5   30. aug 2009 vinduerne var knapt nok nede. og det ville ikke kunne overdøve den støj der er i københavn anyway.
    pointen er at de ofte "finder på" ting for at udgive bøder til unge. kender flere som har fået underlge bøder for ting som ikke er sket. har også selv prøvet med mobiltelefon og viste ham jeg ikke havde nogle opkald eller noget på min mobil..

• #6   30. aug 2009 Mads P : ja det gjorde jeg. har aldrig hørt om det før, virkelig langt ude

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #7   30. aug 2009 Jeg griner lidt i smug af dig, den dag du har brug for politiet og de ikke kommer i tide.. De er jo ikke noget værd alligevel, vel smiley

• #8   30. aug 2009 If you cant do the time. Dont do the crime !

De pansere jeg har snakket med i min tid har nu været ganske høflige. De gør det arbejde som vi andre ikke gider.

• #9   30. aug 2009 Har hørt om det før. Men ikke lige brugt på den måde der., Det sgu alligevel for langt ude..

• #11   30. aug 2009 jeg tror I misforstår mig fuldstændig. jeg taler jo ikke om slagsmål eller andre ting (som i mine øjne er vigtigere end for høj musik fra en bil) - jeg taler om sådan nogle ting som at stoppe folk for de mærkeligste ting og så spillede mega flabede som om man selv er idioten...

har da også mødt mange flinke politimænd - alle er jo ikke ens - men jeg synes bare politiet i københavn har en tendens til at virke sure og dømmende.

• #13   30. aug 2009 Styreboksen og Skoust :

det er jeg udmærket klar over. ville nu også kunne se den nu hvor det er så mørkt. men jeg mener bare at man ikke bør hænge sig ud i så "små" ting som at høre for højt musik. så ville jeg da netop være trist hvis jeg blev overfaldet og politiet var igang med at stoppe min ven som hørte for høj musik i sin bil og de derfor ikke havde tid "det ene minut"..

• #14   30. aug 2009 Jamen jeg har da også set en masse mennesker få bøder for sære ting, men det var samtidigt mennesker som enten var super provokerende, ikke fulgte politiets anvisninger, som bevidst gjorde dumme ting politiet ikke kunne fange dem på eller også bare generelt fortjente hvad de fik, af andre årsager.

Det er herrenemt at sidde her og svine politiet til for fuld skrue, når den pågældende betjent ikke kan give sin version af hændelsen - og der er heller ingenting der er nemmere end at få et kor af hylende gejler-drenge med brede fælge, blå dioder og Xenon lys til at stemme i når det gælder.

Det ændrer bare ikke ved at der er MEGET langt mellem de gestapo-typer af betjente som i allesammen synes er så store idioter - og det ændrer ikke ved at de bare gør deres arbejde...

• Tommy B
    VIP

#15   30. aug 2009 Jeg har endnu ikke mødt én politibetjent som ikke har behandlet mig, som jeg har behandlet ham/hende. Har været ude for nogle betjente har været i dårligt humør, men de er mennesker.. Hvis man blot viser den respekt som de fortjener, så ser jeg ikke noget problem. Og mange - primært unge - har en bestemt tone overfor ordensmagten, som pr. automatik råber efter at få en over snuden. Om man får en bøde for at spille for høj musik, eller for at slå en mand ihjel, så er fællesnævneren: Du har overtrådt loven. Du bliver straffet herefter.

• #16   30. aug 2009 Du må ikke larme efter kl 22 - afdiskuteret ..

Desuden er det i princippet lidt uforsvarligt at hører høj musik når du kører inde i en by .

• #17   30. aug 2009
    der er ikke noget mere skideirriterende end en nabo der spiller høj musik om aftenen...
    hvad bøden angår så burde en advarsel være nok i første omgang, hvis der så ikke bliver skruet ned derefter -- så syntes jeg en bøde er i orden

nu ved jeg ikke hvordan politiets attitude er ovre i københavnstrup, men her i århus plejer de at være flinke nok, hvis man vel at mærke selv snakker pænt til dem -- at de så desværre kan være dovne som æsler er en anden sag

• #18   30. aug 2009 Altså man forstår sku godt hvis betjente har en dårlig dag med alt det lort de nogle gange skal finde sig i .... Alt det ikke burde gå udover andre er noget andet, men de er trods alt kun mennesker.

• #19   30. aug 2009 de gør bare ders job og det er jo sværet at gøre alle tilferse

• #20   30. aug 2009 Sajmon: Synes godt nok du er lidt snæversynet, hvis du mener alle brugere på BG er den type mennesker du snakker om.
    Hvordan kan man "generelt fortjene at få en bøde" ??? det hører ikke hjemme i min verden.

Tommy B:
    Ja kan sagtens følge dig. men hvis man selv er typen der ikke tiltaler politiet på en flabet måde skal de da ikke tale sådan til mig.
    Og dårligt humør hører ingen steder hjemme når man er på job. Så er man ikke ansvarlig nok til sådan et job.

Men ja en bøde er en bøde. man kan jo ikke gøre så meget ved det. synes bare det er ved at blive kørt op i mange småting her i hovedstadsområdet.
    de må vel være lidt oppe og køre ovenpå Nørrebro osv..

• #22   30. aug 2009 Netop mener også at en advarsel ville have været nok. en bøde på 500 er lige i overkanten..
    ved godt en nabo der spiller højt musik er irriterende. men der er forskel på at køre på en vej med et anlæg i en bil og høre i en lejlighed med sorroundsound og det hele.
    har ikke ligefrem anlæg i for 25000 kroner eller noget som helst..

og til Pernille.
    Man ser da biler køre forbi hele tiden som larmer og som dytter og mennesker der opfører sig åndssvagt. men de får som regel også en advarsel først og så må man rette sig derefter..

• #24   30. aug 2009 ® Skoust ®

er fuldstændig enig, fatter ikke den slags mennesker ---desværre er der bare alt for mange af dem

• #25   30. aug 2009 Daniel : Mener du at en betjent skal være 100% sød/rar og imødekommende 24/7?

Er du aldrig mindre glad på arb og uheldigvis går det lige ud over en kollega eller en kunde? Eller kan du altid levere det bedste humør?
    Det tror jeg sku ikke.. Jeg kan ikke..

Syntes sku Politiet skal have de skulderklap de kan få. Fuck hvor må det være surt at være Politimand og hele tiden få skyld for det ene og andet bare pga de får nogle opgaver der gør at vi kan holde ro og orden.

Se bare de pisse autonome eller hvad det var der optrappede situationen ved rydelsen af kirken. (skal ikke sige hvad der var forkert eller rigtigt) Men fuck hvor folk kunne skabe sig når de blev trukket væk fra gaden.. og der blev kun fokusceret på alt det negativ i den sag.. Men ingen skulder klap til dem på gaden for at de udførte et job som de var blevet bedt om højre steds fra..

Hvor kan folk dog bare være utaknemmelige og kun se lige foran deres egen næse..

• #26   30. aug 2009 Martin P - Alle der føler sig truffede og synes politiet opfører sig dumt - ikke alle på BG.

Du skal ikke omformulere hvad jeg skriver, eller tage ting ud af en sammenhæng.

Ordene var : <i>eller også bare generelt fortjente hvad de fik, af andre årsager.</i> og de er kun skrevet fordi jeg ikke gad sidde og remse mere op end jeg allerede havde gjort...

• #27   30. aug 2009 Jeg kan på ingen måde udtale mig på betjentenes vegne , men noget må have tiltrukket deres opmærksomhed på netop dig .

• #28   30. aug 2009 Camilla.
    Nej faktisk ikke. det var bare inde i københavn. og jeg kom kørende og sku dreje til venstre og så holdt de i krydset. så snart jeg drejede satte de sirenen på og fulgte efter. forstår slet ikke de har tid til det og gider bruge energi på sådan noget (i mine øjne) ligegyldigt noget som høj musik,

men godt argument med folk der er døve også kan køre bil !!

• Nadja Duus .
    Nadja Duus . Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 100
    #30   30. aug 2009 Kender godt det med at de aldrig er der når man har brug for dem.
    En af mine forældres bekendte. Han fik engang frarøvet sin 250-300.000 kroners dyre bil i sit eget hjem af nogle indvandre.
    De kom ind i huset mens han var hjemme og tvang ham til at give reg. papire på selve bilen + nøglerne.
    Og så da han fortalte det til politiet så grinte de bare af det.
    Han er en mand i 60'erne og de mente han overdrev og alt muligt.
    Så finder jeg selv hans bil oppe hvor der bor indvandre og kører så ned og fortæller det til ham.
    Så får han ringet til politiet, men sådan noget pjat havde politiet ikk tid til.
    Og så fik han ringet til en vogn og fik den hentet.
    Så sku han selv sørge for nye låse og det hele.

• #31   30. aug 2009 Sajmon:

Okay forstod det bare som om du mente alle på BG.
    Men er stadig ikke enig. men sådan er det jo.

• #32   30. aug 2009 tja der er jo nogle politi folk der ikke har været unge og elsker at exicere deres magt ved at give bøder til unge mennesker der høre for højt musik

husk på at det var ham du moppede i skolen og nu er han så blevet voksen og hævner sig på alle andre ;O)

• #33   30. aug 2009 har fået en del mere respekt for politiet efter jeg så dem fjerne demonstranterne ved Brorsons kirke...de har sgu et job som mange af os andre nok ikke kunne klare at udføre professionelt...

Jeg har før skabt mig over at jeg er blevet stoppet henimod 60 gange af politiet siden jeg fik kørekort, men de fleste har faktisk været flinke og bare passet deres job...

• #36   30. aug 2009 og det er så først nu gået op for mig at du var ude at køre og ikke hjemme... haha måske man lige skulle snuppe en kop kaffe inden man falder helt i søvn ? =)

• #37   30. aug 2009 Synes også det er fint nok de stopper folk og tjekker om tingene er som de skal være.
    men det er lørdag aften. de kunne sagtens ha givet en advarsel og så havde jeg stadig haft en god aften og de havde kørt derfra uden at ha ødelagt noget.
    det havde været den rette måde at håndtere det på i mine øjne

• #38   30. aug 2009 Det kan da umuligt være den rette måde at gøre det på ?!

Du gjorde noget ulovligt , ergo at du fik bøden er det rette at gøre !
    Der er self nogen der slipper , men så heldig var du ikke den her gang .

• #39   30. aug 2009 Kan sagtens forstå din irritation !
    Er sq en sur bøde at få , men kan være du slipper billigere næste gang du laver en færdselsforseelse .

• #40   30. aug 2009 Daniel : Jeg mindes ikke jeg er blevet svinet til af alle de gange jeg er blevet stoppet og andet.. Men de negative oplevelser har jeg som regel selv været skyld i. Og det har jeg været pist over.. Men det har været min egen skyld og så har jeg trukket på skulderne og kommet videre i mig liv..
    De gange jeg har oplevet en sur betjent har jeg bare taget det som en oplevelse og været den underkuet. For så får betjenten sin vilje og man kan komme videre i sit liv. Begynder man at yde modstand på den ene eller anden måde, ja så få man bare mere negativitet fra betjenten.
    og så kan man sidde og ærge over det endnu mere..

Husk at det er dig/os der under alle omstendigheder vil tabe kampen..
    Så hvorfor ikke bare være den seje og lade betjenten skabe sig..
    Du kan vinder mere end ham..

• #41   30. aug 2009 "kan godt forstå folk brænder containere osv. havde fandme også hoppet med hvis det ikk var fordi min straffeattest er ren og jeg er igang med uddannelse...!!"

med en udtalelse som den der beviser du jo bare at du ikke er bedre end de som praktiserer den slags.
    men du må meget gerne lige forklare os andre hvorfor det skulle hjælpe at brænde containere af? helt ærligt kom lige ind i kampen =)

• #42   30. aug 2009 Artist : Det er jo lidt at kun se foran sin egen næse det du skriver.. Der er jo sikkert ingen døds ulykker eller andre katastrofer lige på det tidspunkt han blev stoppet. Tror du så ikke at de istedet for var kørt til det..?? Eller tror du virkelig de hellere vil lade mennesker røve banker og stjæle biler for at de kan stoppe en der spiller for højt?? LOL

• #43   30. aug 2009 Jeg har sku fået en bøde for at spytte på gaden
    Kan stadig ikke komme over det :n

• #44   30. aug 2009 250186 : LOL Slemme dreng.. Du er da dagens forbryder he he :o)

DK er faktisk det land med flest love og regler.. Så der var nok lige en betjent der huskede den regel med spytning he he

• #45   30. aug 2009 Hørte en lille historie om en som blev stoppet for tilsyneladende at have lavet hjulspind i et lyskryds, og betjenten ville skrive ham for det. Efter at føreren af bilen med megen møje og besvær fik overbevist betjenten om at han ikke havde lavet hjulspind nogle steder, bl.a. ved at påpege at der ingen mærker var at se på kørebanen, og at røgen betjenten havde set var fra udstødningen, blev han bare skrevet for at forurene unødigt i stedet for.

• #46   30. aug 2009 heldigvis er de fleste politi folk fornuftige folk men en gang i mellem er der nogen der aldrig skulle have været politibetjent

• kevin f
    kevin f Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 419
    #47   30. aug 2009
    * P - n i l l e - GTi 8V * - Hvad var det lige han fik en bøde for? Han har så vidt jeg kan læse ikke lavet noget ulovligt medmindre han spiller så højt at han ik kan høre en ambulance og i det tilfælde ville han alligevel risikere en høreskade så mon ik nogle betjente bare har set sig sure på ham? smiley og lad vær med at sig at det ik sker for det sker dagligt.. min egen storebror fik en bøde for at køre med neonlys tændt fordi det generer modkørende?! en uge senere triller han rundt i københavn og flere betjente holder ved siden af ham men siger ingenting til det andet end de kigger..

• #48   30. aug 2009 Artist : Dito

Nej jeg vil ikke redegøre for hvad de bør lave for det har jeg ikke forstand på. Men jeg ved sku da, at er der ikke tid til at komme til en ulykke, så er det sku da fordi de priotere.. Og nok ikke for at tage biler der høre høj musik..

• #49   30. aug 2009 kevin F
    hvis det er undervogns neon du snakker om så var bøden fuldt berettigt da det er ulovligt. at der så ikke bliver sagt noget fra politiet anden gang, er jo bare hans held...

• Tommy B
    VIP

#50   30. aug 2009 kevin, gå i seng. Du aner jo ikke hvad det er du sidder og forsvarer, så du er bedre tjent med blot at tie stille smiley

• #51   30. aug 2009 kevin F : Tsk tsk tsk.. det siger jo bare lidt om din bror. Så beder han jo selv om det.. Neon er jo ulovligt under bilen når det er tændt.. Det ved sku da alle.. Dem der kikkede gad nok ikke bare holde på deres ret til at kunne give ham en bøde.. Så det var nok de flinke/dovne betjente han holdt ved siden af..
    Og ang emne situationen. Så jeg så er der vel en grund til at de så sig sure på ham.. Grunden vides åbenbart ikke af forfatter..

• #52   30. aug 2009 Man må faktisk ikke engang spille musik for åbne vinduer smiley
    Så skal man have noget tilladelse til det (kan ikke huske hvad det hedder)

Har da også selv fået en bøde for at spille højt musik med nedrullede vinduer, det er bare at betale ved kasse 1.. politiet vinder jo alligevel..

• #53   30. aug 2009 Daniel : He he ja.. Ilm.

• #54   30. aug 2009 Han fik en bøde for unødig støj - hvilket højt musik må gå ind under !

• #55   30. aug 2009 hehe tjaa. der er ikke så meget andet at gøre end at betale den.
    men det er bare så ærgeligt de skal ødelægge ens aften på noget som i mine øjne var en "misforståelse".. eller man kunne ihvertfald ha nøjes med at give en advarsel og sagt fortsat god aften..
    dem oplever man også af og til..

men synes generelt problemet ligger hos de helt unge og nyudknækkede politifolk. de skal lige teste grænser af og lave hævn for alle de gange de selv blev stoppet i sin tid.. ærgeligt det skal være sådan..

• #56   30. aug 2009 Martin P : Enig.. Men tror nu det er en kombination af at nye betjente går mere op i ders job og tager alt og alle for at kunne være stolt over at nu har de virkelig gjort dagens gerning..
    De gamle betjente gidder sku ikke sådan noget og trækker meget på skulderne over de unge betjente.
    De har nok en anden erfaring der siger at det ikke bliver bedre at tage alle de "små"

• #57   30. aug 2009 tja det kan du måske have ret i.
    men det er jo en helt forkert holdning at have til sagen. jeg synes der er så mange vigtigere ting at tage så til end at stoppe en bilist for at give ham en bøde for at høre høj musik. fint nok de stopper en og tjekker kort. og så videre.. i stedet bruger de næsten et kvarter på at tjekke bil og hvad ved jeg.. det ku have reddet en anden i at blive banket halvt ihjel et andet sted i byen.. det ved vi jo alle sker hver weekend uden politiet kan gøre noget ved det....

• #58   30. aug 2009 Gider ikke læse hele diskussionen...

Hvis de ikke har ret i den bøde du har fået - er du jo velkommen til at tage den til retten.

Jeg har ikke noget problem med politiet, nu har jeg kørt med xenon i 1½ år eller sådan noget, har ALDRIG hørt klage over det, på trods af at jeg kører 25000km om året, primært i Hovedstaden...
    Høj musik, aldrig nogen klager.
    Lidt for høj hastighed - tjek, men det er sq også for dumt, der afventer jeg en regning på 1500kr, det er så anden fartbøde på små 3 år (inklusive klip hver gang).
    Gule lys i positionslygterne - tjek, det er så den politibetjent ud af de 15 gange jeg er blevet stoppet i forskellig anledninger, som har været irriterende. Alle andre har været flinke at snakke med!

Jeg har ikke et problem med politiet...

• #59   30. aug 2009 Det er altid irreterende at få en bøde også selvom man synes den ikke er "helt" velfortjent så er selv den mindste fortjeneste årsag til at give dig den.
    Og jeg kan kun give Sajmon ret, hva har færdsels politiet at gøre på nørrebro :o)
    Det er netop deres fornemmeste opgave og arbejde at tage sig af sådan nogle som ikke opføre sig korrekt i traffikken.

Hvis man virkelig føler det er forkert så har man jo sin gode ret til at nægte sig skyldig i forseelesen og i øvrigt klage til politiet (har du gjort det?)
    Men jeg kan da berette om en sag i København hvor jeg selv fik nok af deres kække mundtøj og så fik de lov at bevise deres ret til de tog fejl.

Jeg kom kørende forbi hovedbanegården på min venstre side og Tivli på min højre og fremme ved næste lyskryds har vi så et vejarbejde hvor banerne er tegnet op med gult og nye pile med gult også er tegnet.
    Normalt er der 2 ligeud baner og 1 venstresvings bane (kan ikke huske om der også var en højresvings bane)
    Men i så fald har man nu afspæret den inderste ligeud bane og tegnet en gul pil i venstresvings banen som peger både til venstre OG ligeud.
    Da jeg så kommer op forest i venstre svings banen holder der en mandskabs vogn i ligeud banen, jeg kan jo så godt hurtigt regne ud at hvis ikke jeg skal havne i de modkørende baner over på den anden side af krydset, så skal jeg nå ind foran politi mandskabs vognen inden.
    Så jeg sætter "roligt" men kvikt afsted og kommer da også ind før dem.
    I næste kryds er jeg så et par biler foran dem da vi holder for rødt og da de kommer til standsning så hopper der straks en gut ud og spæner op på siden af min bil og siger nok så nedladene om jeg ikke kunne kaste bilen ind til siden, og jeg spøger pænt om hvad der er galt da jeg jo er klar over det ikke er færdsels politiet men en mand fra en mandskabs vogn.
    Han siger du kaster bare slæden over på fortorvet ok.
    Jeps, mig over på fortorvet og så er næste scenarie at der nu står 8 mand høj fra mandskabs vognen rund om min bil :o) (en del folk tropper op og kikker på)
    Mens den ene spøger om jeg har trukket kørekortet i en automat, jeg svare lige så kækt og siger det vidste jeg ikke man kunne, men om det var billigere hvis jeg havde gjort det?
    Så siger han ja nu skulle jeg ikke være for sjov fordi jeg stod til at få en bøde, så siger jeg bare jammen hva så med vi 2 fik snakket om hvad det er du har på mig (noget i den stil)
    Han siger så han skal bede om kørekortet osv.
    Han siger så efterfølgende; hvornår har man måtte køre lige ud i en venstre svings bane, så siger jeg, ja det er 2 valgmuligheder enten så er det fordi man i følge loven retter sig efter de gule pile der tegnes ved vejarbejde som fortæller at det må du godt, eller også overtræder man bare loven.
    Så spøger jeg om han kan regne ud hvilke af de 2 muligheder jeg brugte når vi nu tager i betraftning, at der var vejarbejde i det pågældene lyskryds :o)
    Han siger så, nu lyver du jo, det er noget du finder på, ja klart jeg gør siger jeg så, men skal vi 2 så ikke tage den lille spadser tur de 5 min. det tager, så du kan sove roligt i nat med klarhed over hvad der egentlig skete i det kryds og hvilke pile der egentlig er tegnet i det kryds?
    Hmm... siger han, er du helt sikker på det.
    Nej jeg står jo og lyver siger du, ja gu fanden er jeg da sikker, men skal vi ikke bare gå der over så DU også kan blive helt sikker?
    Nej lige et øje blik siger han så :o)
    Han fare over til alle gutteren som nu står ved mandskabsbilen og spøger alle sammen om det kan være rigtig det jeg lige har sagt.
    De siger alle sammen at det tror de ikke på.
    Så han kommer tilbage og siger så, jammen mine kolegaer siger du lyver, så jeg siger til ham, hvis du har noget du vil sige så sig det nu, jeg har også mine gøremål, men en bøde får du mig ikke til at vedkende mig men det skal være min største glæde at ydmyge dig og bruge 10 min. af min dag på at vise 8 politimænd også kan tage fejl på en gang.
    Så truer han mig,,, ok, så tror jeg på dig, men vi tjekker det senere og hvis det er løgn så kommer vi efter dig, men hvis det er rigtigt hvad du siger så sender vi en kage, øh en kage :o) den har jeg så aldrig set noget til, men jeg fik min fedeste oplevelse af at få sat sådan en hat på den knage hvor han hørte hjemme, der må have været dårlig smag i munden efter min selvsikre måde at tyre ham på, normalt er jeg aldrig særlig selvsikker som mange andre ikke er når politiet viser tænder, men lige her følte jeg mig sku til grin og virkelig sikker i min sag, da jeg jo bare kunne gå over og tage billeder efter følgende hvis de havde ville give mig en bøde anyway. og så har jeg skut nogen usikkerhed tilbage når der skal svares igen på tiltale. 8 mand høj eller ej :o)

Pointe har man sit shit i orden så har man også alt mulig grund til at trodse dem og nægte sig skyldig, hvilke man også bare skal gøre.
    Men på en pæn måde, lige så pæn som de også tiltaler dig :o)

• #60   30. aug 2009 Fik en selebøde sidst, det var min fejl og jeg prøvede at redde den, men der var ikke noget at gøre. Så jeg ser ingen grund til at spille dum overfor dem, så længe de også kan finde ud af at holde en høflig tone.

Det kaldes gensidig respekt smiley

• #61   30. aug 2009 mener faktisk at det hedder at musik i en bil med lukkede vinduer ikke må kunne høres mere en 5 eller 10 meter fra bilen hvis det skal være helt rigtigt

• #62   30. aug 2009 det er jo også der at sagens kerne udspiller sig og de fleste betjente er ok og der er nogle få der ikke er
    hvis du køre for stærkt og du godt ved at det lige var i overkanten så prøver du at tale dig ud af den men hvis du kommer til at betale den så akseptere du den også
    men hvis du bliver stoppet fordi du høre for højt musik som jo er en mister minor så er det jo der hvor politiet med fordel for for dem selv og bilisten bør give ham en advarsel så er alle glade og der er gensidig respekt for hinanden for det er jo en forselse der ikke er farlig og betjenten fremstår som en flink betjent og og ikke et hipo svin som jo ikke vil gavne betjenten eller bilisten senere

• #63   30. aug 2009 Hvis det er fair at nogle få unge mænd herinde, kalder ALLE betjente for svin..

Må det vel osse være fair at nogle få betjente, kalder alle unge mænd i bil, for ballademagere..

Stram nu lige kysen drenge..

Er alle mekanikerlærlinge skudt i roen, fordi én lærling ikke vil se på pin-up piger..

• #64   30. aug 2009 Nice one Brabus.. Har du ikke grinet ret længe efter du kørte derfra?

• Tommy B
    VIP

#65   30. aug 2009 Ketil, flyt til et land uden love og folk til at opretholde disse. Gider du ikke? Jeg be'r dig.. Vil endda give dig 10kr, som tilskud til rejsen.

Folk der bitcher over deres arbejde, er selv dem som bliver stoppet af disse pga de laver noget forkert, eller så fatter de intet af selve jobbet og hvad det kræver.

.. Og skal din søsters veninde slippe for at få en bøde, for noget hun har gjort ulovligt, fordi der sker ulovligheder andre steder? Suk for en snæversynet og navlepillende person du er smiley

• #66   30. aug 2009 Theis N.

Jeg grinede enormt da jeg fik lov at tage ham på ordet om at vi ikke bare skulle få afklaret hans tvivl og bruge de 5 min. det ville tage at få bugt med 8 politimænds påstand. jeg grinede faktisk så højlydt at det ville give genlyd ud til nordhanven hvis jeg ikke bare havde gjort det "inde i mig selv" :o)

Men jeg er også før blevet sådan tiltalt på en lidt provokerende måde så selv anden betjenten måtte sige stop til ham der lurede på mit kørekort.
    Bare fordi man vejede 20 Kg. mindre den gang man fik kortet end i dag, så behøver en betjent vel neppe udtale sig "det er sku nogle kilo siden du så sådan ud hva?" :o) og det var ikke med en smilende tone, det var med rynkede øjenbrun og seriøsitet i stemmen.
    Derfor sagde 2 betjent tøsen at nu skulle han vist lige være sød. :o) jeg smilede bare og sagde han kan nok ikke gøre for det, sådan er han vel bare :o)
    Men jeg smilte bare og fik lov at køre videre da jeg ikke havde gjort noget.

• #67   30. aug 2009 alle pansere er bare nogle arrogante forpulede møgsvin , latterlige magtliderlige idioter må de brænde op i helvede

• #68   30. aug 2009 Jeg vil ik påstår at jeg er bedst venner med politiet, men der er sku nogle der er flinke og hæderlige mennesker der gør deres job som man skal. Men der er selvfølgelig nogen som ikk skulle have være betjent. Men ealle kender vel os nogle som aldrig skulle have være mekanikker, maler, smed, sælger osv. Det kan man sku aldrig holde for. Men er sku bare trær af de folk som generaliserer en hel flok, for kan man sku ikk.

• Tommy B
    VIP

#69   30. aug 2009 Det er sjovt som man ser, at dem der brokker sig over politiets behandling, også reflekterer en aldeles barnlig opførsel i det de skriver. Hænger det sammen? Bumbum...

Fordi Du oplever enkelte negative tilfælde, er det jo ens for allesammen i hele landet. Ingen, og jeg mener INGEN, kan jo få fat i politiet, når der er brug for dem. De har travlt med at hænge ud nede hos bageren, ikke sandt?
    Og når de siger at der ikke er ressourcer til problemet, så er det jo nok ikke noget de siger, fordi de ikke liiiige orker at lette røven den ene gang. De snakker nok sandheden, og i stedet for at sige de ikke har ressourcer, kunne de sige "Jamen, vi er på vej!" og så kan man stå der i flere timer, og ligne et fjols. Vil du hellere have det?

Sandheden gør ondt, men faktum er at vores betjente har enormt skærpede ressourcer, om du vil det eller ej. Du betaler ikke for at de skal hjælpe dig. Du betaler til din kommune, som sørger for at formidle pengene videre til forskellige sektorer. Hvis du mener din kommunes politi har problemer med ressourcer, kan du jo hive fat i de ansvarlige for formidlingen heraf.

Og lad mig slutte af med et ... s u k

• Tommy B
    VIP

#70   30. aug 2009 Jeg finder det ikke utroligt. Forskellen mellem os to er, at jeg ser det store billede, hvor du kun fokuserer omkring din egen navle.

Sæt dig ind i det du kritiserer, og vurder så om din kritik egentlig er på sin plads. Det er nemt at sidde og rakke ned på alt og alle, men når man faktisk gider kigge på problemet, og får en forståelse for det, ligger landet på en helt anden måde.

Kommentér på:
Politiet

Annonce