1.622 visninger
|
Oprettet:
Polske nr-plader. {{forumTopicSubject}}
Heysa.
Ville lige hører om det er lovligt at være boende (adresse) I danmark, men kører rundt med polske eller tyske nr-plader?
Grunden til jeg spørger er, hvis det er. Kan man så ikke købe en billig bil der nede også slippe for afgiften?
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 252
nov 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 179
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Polske plader: kun for personer bosiddende i Polen..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
nov 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 179
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
maj 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 267 Svar: 1.764
HAHA du er næsten sjovere end det spørgsmål der blev stillet
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Prøv at stille dig selv spørgsmålet ??
Grinte du ikke også ..
HazzarD
aug 2009
Hvordan skulle jeg vide det?
Kender sku en del efter hånden som har dansk bopæl (dansker sågar som polaker) som futter rundt med polske nr-plader.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 917
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Ja bare fordi du har set det . gør det jo ikke et så åbenlyst ulovligt foretagende lovligt vel ?
Det siger da sig selv at man som bosiddende i DK ikk kan futte rundt på udenlanske plader i Dk.. hvis ikke det siger sig selv ja så må du have mine svar undskyldt..
HazzarD
apr 2003
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Hvorvor køre de allesammen rundt med store antenner, som kun kan bruges til walkie, og radioscanner? det lugter af landevejsrøver.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
apr 2003
Stk. 6. Personer med bopæl her i landet, der er beskæftiget i automobilværksteder, automobilservicestationer, parkeringsanlæg, automobilfirmaer, automobiludlejningsfirmaer, motororganisationer, redningskorps, speditionsfirmaer, skibsmæglerfirmaer, rederier og hoteller, kan føre motorkøretøjer, der er registreret i udlandet, og som er indført af ejeren (brugeren) eller en anden berettiget, hvis kørslen alene finder sted i forbindelse med køretøjets afhentning, udbringning, afprøvning, parkering, klargøring, afskibning eller hjemtransport.
Stk. 7. Rigspolitiet kan, eventuelt på nærmere fastsatte vilkår, give personer med bopæl her i landet tilladelse til at benytte udenlandske køretøjer til kørsel her i landet, hvis
1) et køretøj køres i transit direkte fra indførselsstedet til udførselsstedet, eller
2) et køretøj, der i henhold til en forsikringsaftale er stillet til rådighed for den pågældende person, efter at vedkommendes eget køretøj er havareret i forbindelse med kørsel uden for landet, køres direkte fra grænsen til bopælen og videre til afleveringsstedet.
§ 18. Hvis et køretøj, der skal registreres efter § 16, ganske overvejende anvendes uden for landets grænser, og der i øvrigt foreligger ganske særlige grunde til ikke at kræve det registreret her i landet, kan Rigspolitiet tillade, at køretøjet benyttes her i landet uden dansk registrering.
Stk. 2. Tilladelse efter stk. 1 kan kun meddeles til privat kørsel. Tilladelse til erhvervsmæssig kørsel kan dog gives til
1) køretøjer, som er særligt indrettet til demonstrationskørsel, når kørslen finder sted i dette formål. Tilladelsen kan gives i indtil 60 dage inden for 12 måneder,
2) importører og forhandlere i forbindelse med demonstration for forhandlere og presse af nye køretøjsmodeller, der er stillet til rådighed af fabrikanten eller dennes repræsentant, hvis ansøgeren ikke råder over et tilsvarende registreret eller uregistreret køretøj her i landet. Tilladelse kan gives i indtil 30 dage for hver ny køretøjsmodel, eller
3) journalister med motorstof som hovedområde til prøvekørsel af nye modeller, der er stillet til rådighed af importøren, forhandleren, fabrikanten eller dennes repræsentant. Tilladelsen gives i indtil 14 dage for hver ny køretøjsmodel.
Stk. 3. Rigspolitiet fastsætter i hvert enkelt tilfælde vilkårene for tilladelsen, herunder en tidsbegrænsning af tilladelsen. Tilladelsen skal medbringes under kørsel her i landet og på forlangende vises til politiet.
jan 2008
aug 2009
Ja det lyder rigtigt.
Blev også i tvivl da jeg så "dem" futte rundt i DK i over 1 år(med bopæl i dk), uden at nogen siger noget til det.
hehe men takker for svaret alle sammen.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
hvis din kærste ikke har boæl her i dk må hun køre her fuld lovligt dog må hun kun være her x antal mdr men hvem kan lige tjekke det ;O)
nu kender jeg ikke så meget til de polske piger
jeg fandt min chaufør her ;O)
isekok.lt og hun er sku lækker sød og loyal
og du kan helt klart finde en chaufør der er mere lækker med gørlig og yngre end du kan finde her i dk
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
hvorfor ringer du ikk til Skat og anmelder dem. De skal jo betale for at køre rundt i deres dyre (billige) biler ligesom os andre.
jan 2008
har oz overvejet det, men det er ikk noget de tager sig ar som første pririotet.
Polske nr-plader.